IVF/PGD väntar på eller är igång
Hej alla i den här tråden!
Hoppar in här om det är okej. Jag är 28 år och min sambo 31, vi har inga barn sen innan. Framöver kommer det troligtvis att bli aktuellt med PGD. Orkar inte läsa igenom hela tråden här så tänkte fråga om någon här inne vet hur många försök man får med PGD i Stockholm? Läste någonstans att man inte kan bekosta PGD själv i Sverige, är det fortfarande så?
Jag fick för några veckor sedan reda på att jag har pco. Har dessutom en ovanlig genetisk sjukdom i min familj. Därför ville min gynekolog inte skriva ut någon "medicin" för att sätta igång min ägglossning. Utan jag måste först utredas för att se om jag har sjukdomen (vilket jag vet att jag har bara att jag inte fått den diagnostiserad. Den utredningen kommer att ta minst ett halvår. Först därför kan det bli aktuellt med PGD för min del. Känns som att vägen till att ens få testa PGD kommer att ta flera år. Och då är det inte många år kvar innan det blir försent att få några barn alls. Vill ju helst ha fler än ett barn :/ Vet att jag låter jättenegativ men mår inte speciellt bra för tillfället.
Hur lång tid tog det för er från det att en utredning började tills ni fick göra ert första PGD försök?
Som jag förstår går allt mkt fortare där. Man väntar inga månader på vare sig köer, provtagningar, analyser mm.
Nu håller vi tummarna för att det går vägen. Efter mer än 20 missfall så borde det vara vår tur ????
Kram alla å lycka till.