IVF/PGD väntar på eller är igång
omlivetefter.blogspot.se/2013/05/mina-tankar-...
Min individuella chans (baserat på min ålder, kvalitén på embryona osv) var 45 % vid införande av ett embryo och 60% vid två embryon enligt min läkare.
Men 30% är väl chansen att lyckas per behandling? Om man väl kommit så långt att man har fått en frisk blastocyst insatt så borde väl chansen att lyckas vara högre? Jag tänker att man då redan har passerat flera kritiska delar som att "producera ägg, få dem befruktade, att de växer som de ska, att analysen visar det finns friska embryon".
Vid min kliniken blev det plus vid hälften av alla ET under förra året (2012). Alltså 50% chans. Fast det gällde alla IVF behandlingar (med egna ägg) och inte just PGD. Men det borde ju inte skilja så mycket tycker jag.
simple: Om du skulle råka ut för fler blödningar kan jag rekommendera den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m1682046.html Den hjälpte mig mycket.
Nellang: Mycket kan hinna hända innan fredag!
Mamma1982: Jättebra att ni har fått ett försök beviljat! Ibland är det ju bara ett försök som behövs och rätt vad det är så får du friska embryon till frysen också.
Bara för att de ska göra nytt ställningstagande efter första försöket så behöver det ju inte betyda att ni inte får fler försök. Det verkar som att Norrlandstingen håller på att ändra sig angående PGD nu, delvis pga att resultaten har förbättrats. Så det känns som att det går åt rätt håll.