Chief Wiggum skrev 2013-05-09 11:04:23 följande:
Om problemet är att det inte är tillräckligt romantiskt att göra pdf-ivf så är nog inte detta rätt tråd. Jag tar nästan lite illa vid mig över att man är orolig över detta när flera här genomgått jobbiga operationer med mycket känslomässiga reaktioner o nederlag. En del har försökt i flera år utan att komma härifrån med en bebis på armen,en del har behövt säga hej då till sina foster o fullt utvecklade barn.
Jag vill inte att det skulle vara på något annat sätt än vad det varit för oss för då hade vi inte haft just den lilla flicka som jag har i magen. Jag ser det snarare som mer romantiskt med pgd än the natural way för vägen dit stärker förhållandet ännu mer o det är något väldigt speciellt vi gjort som inte många andra förstår.
Jag tycker vi måste komma ihåg att vi alla har olika "bagage" med oss när vi kommer hit till tråden. En del har varit med ett tag och kanske gått igenom motgångar som är värre än vad en människa skulle behöva genomlida under en livstid och för andra kanske det här med ivf pgd är helt nytt. Jag tycker det ska vara högt i tak och att man ska få urycka sina känslor och funderingar. Om det inte finns plats för det här, vart ska man vända sig då?
Själv är jag otroligt ödmjuk inför det faktum att vi fick möjligheten att ens göra IVF-PGD och jag hade inga förväntningar på att vården skulle vara särskilt bra i Tjeckien. Men jag blev glatt överraskad över den värme och glädje jag möttes av på kliniken. Det kändes som att personalen engagerade sig och verkligen försökte göra vårt besök så trevligt som möjligt.