Uppdaterar listan då jag såg att jag försvunnit från gravida och istället låg under "på gång".
Grattis Mårran, underbart!
Roligt att höra ifrån dig Lyckligtlottad! Ja visst är adoptionsprocessen med utredning, kötid och allt väldigt lång. Vi har gått föräldrarutbildning, blivit utredda och fått medgivande att adoptera och står i adoptionskö hos AC. Sedan bestämde vi oss för att ändå pröva ÄD också, eftersom vi ändå hade så lång kötid kvar (vi står fortfarande i den passiva kön). Vill ni och orkar ni ska ni köra på med fler försök under väntetiden, oavsett vad soc säger. De tycker ju att man ska vara färdig med andra försök innan man går vidare med adoptionsprocessen men jag tycker inte att det ena måste utesluta det andra. I alla fall för oss är det så att när vi kommit hit där vi är nu så spelar det ingen roll hur vi får barn, bara det blir ett barn till slut, alla sätt är lika bra de är bara lite olika. Håller tummarna för att allt går bra för er, vilken väg ni än väljer!
ÄD I FINLAND
Funderar på ÄD:
Första ÄD-möte inplanerat:
Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors)
Fått donator o väntar på ÄD:
NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET prel Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3)
Myran, 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11, väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i Frysen)
På gång:
WannabeFler (köat sedan maj -11 i Åbo). Procrenspruta togs 27/1 och insättning 7/3 (idag!) om allt går bra.
Ruvare:
Gravid:
Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar.
Fru xx, stått i kö sedan juni -11, ET med 2 embryon 6/2, fick PLUS 18/2, VUL 12/3.
Övrigt: