Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Tack Lie, hoppas du har rätt!!!
Tack Lie, hoppas du har rätt!!!
Förstod att du menade ruvning Lie
Vad tråkigt att du fått havandeskapsförgiftning, din stackare, och tråkigt att ligga inlagd på sjukhus! Hoppas allt går bra!
Tack för era tummar NinaCamilla och WannabeFler!
Trist att mensen strular WannabeFler. Långtidsodling låter som ett bra alternativ. Vi ska nog köra på det ifall det blir fler försök. Vill inte ödsla tid och pengar och besvikelse på att sätt in embryon som inte är bra. Chansen är ju större med blastocyster.
Jag har TD idag med blodprov och på torsdag ifall jag vill göra vanligt gravtest hemma.
Hade inte tänkt att gå och ta blodprov för det känns så himla jobbigt att få ett negativt besked på telefon från en främling. Men så fick jag ett infall imorse och ringde husläkarmottagningen och fick komma till sköterskan där som tog ett blodprov HCG. Imorgon kan jag ringa och få resultatet... fyy vad nervöst, har ont i huvudet nu. Vågar inte tro att det kan bli positivt utan räknar med ett negativt besked. Har inte vågat tjuvtesta hemma alls denna gången. Vet inte ens om jag vågar ringa imorgon för att få resultatet men det måste jag väl...
Brösten är ömma, började i söndags kväll på ruvardag 10 och har blivit mer o mer. De blev ömma först ett par dagar efter jag började med progesteronet så de var ömma redan dagen innan insättningen men sedan slutade de ömma och nu har det alltså kommit tillbaka. Annars känner jag mig lite uppsvälld och gasig. Men vågar inte tro att något av det jag känner beror på gravsymptom, vet av bitter erfarenhet att kroppen är bra på att luras med en.
Kram på er alla!
Ömma bröst behöver inte betyda någonting...
Fick resultatet av mitt blodprov hcg idag, värdet var lägre än 1
Känns rätt hopplöst just nu. Här står vi tre ÄD-insättningar senare med ingenting förutom att vi är ca 100 000 kronor fattigare och har ett missfall i bagaget. Detta måste väl betyda att alla våra 9 embryon var helt kassa, eller så är det något fel på mig trots att allt ser så jädra perfekt ut enligt läkarna.
Tack för er omtanke NinaCamilla och WannabeFler. Det är tur att denna tråden finns så man inte behöver känna sig så ensam.
Just nu känns det rätt så jobbigt och tungt men vi måste kämpa vidare. Har mailat kliniken om att vi vill ha en ny donator men de har semesterstängt nu i två veckor. Ifall det är lång väntetid så kanske vi åker till Riga istället. Nästa gång får det bli långtidsodling av embryona, vi måste göra något annorlunda känner jag och det hade varit bra om man kunde få tillbaka en eller två blastocyster på färskförsök.
Åh de har kommit! Stort stort grattis till tvillingarna Lie!!!
Härliga nyheter NinaCamilla och Lyckligtlottad, då är ni snart i gång ju!
Jag har fått svar på mail från Ava att de ska försöka hitta en donator så fort som möjligt under hösten men fick ingen prognos på hur lång tid det kan tänkas ta.
Zakynthos - enligt Ava i Finland ska man man ta progynon till och med vecka 10, det beskedet fick jag i alla fall.
Zakynthos - då när jag var gravid sa de att jag skulle fortsätt till och med vecka 10 och sedan skulle jag sluta, de sa inget alls om nedtrappning. Håller med om att det är konstigt att det verkar vara så olika mellan klinikerna
Spontant tycker jag att det låter lite konstigt att man bara ska sluta tvärt, jag hade nog trappat ner litegrann under några dagar innan jag slutade helt. Nu blev det ju tyvärr inte aktuell för mig eftersom det blev missfall innan det.
Hoppas verkligen att vi kan få en ny donator snart! Jag är så himlans trött på att vara barnlös nu. Till och med de ofrivlligt barnlösa som jag känner eller är bekant med har nu fått barn antingen via IVF, ÄD eller adoption. Vi är verkligen allra sist kvar... deprimerande!
Tack för er stöttning och peppning tjejer! Jag vet att jag inte är ensam i denna situation, ni finns ju där ute också! Men ibland känns det bara så himla jobbigt och tungt, ja ni vet ju hur det är... Finns det någon som fått barn via ÄD först efter många insättningar? Håller tyvärr på och misströstar nu när tre insättningar inte lett till någonting förutom ett missfall. Hoppas och håller tummarna för er alla!
Skruttet, vi fick vänta fem månader på donator vid första ÄD. Nu väntar vi på ny donator för ÄD 2. Har inte fått veta hur lång tid det kan ta mer än att de ska försöka hitta en ny donator så fort som möjligt under hösten.
Kul att ni fått donator Skruttet, Lyckligtlottad och NinaCamilla, grattis till det!
Vad är det för blodprover du menade NinaCamilla?
Vi har fortfarande inte hört något om ny donator och nu vet vi faktiskt inte om vi vill göra ett nytt försök heller. Vi har nämligen efter över tre år i adoptionskö fått veta att vi kommer att få vara med och sända vår ansökan till Korea nu i höst, vilket innebär att vi kommer att få ett erbjudande om ett barn troligen inom ett år. Så länge vi bara köade i den allmänna kön och inte hade skickat ansökan vidare till ett specifikt land tyckte vi att vi kunde göra fertilitetsbehandlingar men nu känns det jättekonstigt. Vi får se hur det blir... Om vi skulle kunna hinna med ett försök till med ÄD innan vi sänder papprena iväg till Korea så skulle det kanske funka men efter att vi sänt iväg våra papper kan vi väl knappast åka och göra ÄD. Någon som har några tankar om detta?
Uppdaterar jag med, stod ju kvar som ruvare...
ÄD I FINLAND
Funderar på ÄD:
Första ÄD-möte inplanerat:
Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
Fått donator o väntar på ÄD:
På gång:
Tigermamman (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker över till Åbo v 13, fick avbryta försöket då donatorn fick omogna ägg. Tar procrenspruta igen den 21/4. Nytt försök med FET september 2012. WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET 7/3. Testdag 21/3, testade minus. Tolv embryon i frysen. Inplanerat FET med långtidsodling 15/5 om embryona klarar upptining.
Lycklgtlottad: Matchad med donator, beräknad insättning i slutet av oktober 2012. Har tidigare gjort 1 ET och 2 FET, men det har aldrig fastnat.
Skruttet 69 Första besöket i Åbo 14/6. Tog procrensprutan den 29/8
Ruvare:
Gravid:
Dustpuppy, ställde sig i kö dec-11, ET 14/5 med 2 embryon, PLUS 27/5, VUL 13/6 ett foster, hjärtslag, VUL 25/6 hjärtslag och fosterrörelser storlek mätt till 8+2
2:a ÄD och väntar på donator:
Myran: 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11, 2 FET i jan 2012 (4 ägg i frysen) inget klarade sig. Står i kö, förhoppningsvis ny donator hösten -12. mirakel ( kö sedan maj -11, Tammerfors) Procrenspruta togs 11/3. ET 23/4 två 8-celliga embryon, ett till magen o ett till frysen, testade minus. FET maj -12, testade minus. Står i kö, förhoppningsvis ny donator hösten -12.
NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3, 1 st klarade upptiningen) - testade minus i Feb-12, hoppningvis ny donator hösten-12
Fru XX 1:a ÄD; ET med 2 embryon i februari 2012 blev plus men tyvärr missfall i 9:e veckan, har sedan gjort 2 FET med 2 embryon båda gångerna men fått minus. Väntar nu på ny donator.
Fått barn:
Lie71, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar, BF Juli 2012 kille och tjej.