• Lillan15

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Proxima skrev 2013-12-12 23:17:53 följande:
    Klart att jag hoppas att jag är gravid!!! Men det kan jag inte vara... Det känns inte så. Blöder ju dessutom så isf kanske jag VAR gravid men inte är det längre.

Jag tycker också att det känns väldigt bra att de är noga och vill ta reda på vad det beror på men det är lite berg
    Hur går det? Spännande... Lycka till idag!
    Jag väntar oxå på samtal från Åbo idag
  • Lillan15
    Proxima skrev 2013-12-13 13:37:31 följande:
    Tror det är kört för mig med ET nästa v :( Blöder som syndafloden nu!!! Värker som bara den i ryggen och känns som allt blod i kroppen rinner ur mig... Har UL inbokar i Åbo på måndag och får säkert besked då men min magkänsla säger att det inte kommer att ske :(
    Hoppas på ET både för mig och dig nästa vecka! ÄP för donatorn på tis. ET  tors. Tomte 
  • Lillan15

I mo. sticker vi till Finland och Fertinova/Åbo. Nervös, men det är ju spännande på samma gång! Hoppas att det går bättre än våra tidigare IVF:er här i Sverige... Nu blir det bebis 2014! Solig
    Kram till Er alla, och lycka till

• Lillan15
    Proxima skrev 2013-12-16 09:23:26 följande:
    Ingen återföring för oss på onsdag :( Slemhinnan var ff för tjock (21 mm nu). Nu måste prover tas på varför den är så tjock och även en hysteroskopi (?) Någon som haft liknande problem? Vill att det ska sluta jävlas nu!!!!
    Stackars dig! Tänker på er. Hur många ägg fick donatorn ut då? Fet jan.?
    Vi är påväg till ÅBO nu. ÄP i morgon bitti.
  • Lillan15
    Tilda76 skrev 2013-12-15 11:34:30 följande:
    PS. En sjuksköterska presenterade mig för barnmorskorna på VC "hon ska gå här snart"....
    Absolut!!!
  • Lillan15
    Tilda76 skrev 2013-12-15 11:29:57 följande:
    Tack!
    Vi åker imorgon kväll och landar sent, sen hoppas vi på insättning kl 11 på tisdag. Så det är en superkort visit.

Jag har också skuldkänslor ibland. Inget fel på min man, ingen av oss har barn, och när han är ledsen över att kanske aldrig bli pappa känner jag mycket skuld (vilket ju inte han behöver känna när jag är ledsen). Men, pratade med en psykolog om det. Det finns ingen skuld för jag kan inte hjälpa det och min man är vuxen och kan fatta ett beslut att gå vidare och träffa någon annan om han skulle önska. Det ligger inte hos mig egentligen försöker jag tänka.

Jag är väldigt lösningsorienterad och ligger längre fram med det än min man, jag tänker på alternativ istället för att kanske helhjärtat tro på varje behandling. Det kanske är dåligt men mitt sätt att överleva det här, och alltså också lite mer neutral. Jag är absolut inte negativ till det men som du säger det tär att åka ned i djupet varje gång.

Lycka till alla!!!! Jag hoppas såå att vi alla ska få vara i den situation som några av er redan kommit till !
    När åker ni tillbaka? Flyg från ÅBO? Vi skall dit 8 på tis. morgon, ÄP +mannen lämna sitt bidrag.
    Hur många har ni i frysen?
  • Lillan15
    Proxima skrev 2013-12-17 09:49:53 följande:
    Å äntligen lite goda nyheter för oss! Vår donator hade 30 stycken ägg och 22 har blivit befruktade!!! De kommer att odla dem till på torsdag (3 dagar) och sen frysa de bästa :) Nu känner jag mig gladare och mer hoppfull igen.
    Wow vilken utdelning ni fick! Jättebra resultatGuld i mun Grattis!
    Själv är jag nervös för samtalet i morgon. Usch vilken pärs detta är. Har ju varit med ett antal gånger förut.
  • Lillan15
    Tilda76 skrev 2013-12-17 10:57:11 följande:
    Wow vilket resultat Proxima!!! Grattis. Av våra fem embryon i frysen överlevde bara ett. Det har jag nu fått insatt. Hoppas det lilla knyttet trivs!!! Testdag på nyårsafton, men vi väntar nog till 1 januari. De öppnar ändå inte förrän 2 jan. Tänk om det kunde vara vår tur nu! Kram
    Kram till dig och lycka till Tomte
  • Lillan15
    Zwillinge86 skrev 2013-12-17 17:11:31 följande:

Jag har inga åsikter alls utan var mest nyfiken på varför du ställde frågan :)
    Och jag förstår helt ditt svar.

Tilda hur upplevde du psykologsamtalet på fertinova? Är ju själv intresserad av att göra så mycket som möjligt på kliniken.
    Vi har gjort psykolog samtalet på Fertinova. Vi tyckte att det var bra. Psykologen var bra och trevlig.
  • Lillan15
    Tilda76 skrev 2013-12-17 16:48:23 följande:
    Tack Lillan! Håller tummarna för er!. Vi är redan hemma igen. Det var bara fram och tillbaka, vi kom till hotellet 00.30 igår. Kram
    Fick du några tilläggsmediciner? Typ Trombyl, Prednisolon, Fragmin, Gonapeptyl...
    Vilken läkare träffar du?
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011