• Fru xx

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tack Vädur! Jag har inga antikroppar, vad jag vet i alla fall. Men har ju tidigare gjort 6 egna IVF med insättning av fina embryon men aldrig fått plus. Har även allergi och allergisk astma och det ingår väl i autoimmuna sjukdomar? Vet inte om det påverkat läkarens beslut att jag ska ta 10 mg Prednisolon/dag redan från början, för jag börjar ju med det redan tre veckor innan en ev embryoinsättning.

• Fru xx

Kul Myran att du oxå är på G, då är vi några stycken! Hoppas vi får slå följe med Lie som gravida snart!

• Fru xx

Spännande NinaCamilla, håller som sagt tummarna... 
    Förstår att det kan kännas lite läskigt Lie men det kommer att gå finfint!  

Uppdaterar listan jag med...

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
    Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors) 
    Amy69 (köat sedan mars)
    WannabeFler (köat sedan maj -11)

Fått donator o väntar på ÄD:
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET prel Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3)
    Myran, 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET Minus okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i frysen)

På gång:
    Fru XX, 1a ÄD, tog Procren injektion 25/12, är igång med medicineringen nu, prel ET i början av februari 2012.

Ruvare:

Gravid:
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 Plus, VUL 12/1-12 Väntar tvillingar

Övrigt:

• Fru xx

Åh hoppas hoppas den fortsätter dela sig NinaCamilla och att det blir insättning! Och att det blir ett plus av det om två veckor! Man vet aldrig hur det blir i slutändan. Vissa blir gravida med embryon som inte alls varit topp och vissa blir inte gravida trots toppkvalitet. Så man ska inte bli för ledsen att det inte är toppkvalitet. Vad menade du med att pruta 1088 euro?

• Fru xx

Vad härligt att det blev insättning, ska hålla tummarna stenhårt!

• Fru xx

Hur har ni andra känt er under medicineringen? Är på min 9'e dag med Progynon, Prednisolon och Trombyl. Har haft konstig känsla i magen nu i typ två dagar, nästan som väldigt svag mensvärk, känns lite som en tryckande och lite svullen känsla i tjejmagen, svårt att förklara. Någon som känt liknande? Har även typ ÄL-sekret, sånt där halt genomskinligt ni vet. Fattar inte vad det kan vara, tar ju inget follikelstimulerande och ska väl inte ha egen ÄL, blev ju nedreglerad av Procren sprutan. Kan det vara östrogenet som spökar? Ska iofs på nästa vul kontroll imorgon så då får jag väl veta ifall det skulle vara något knas därinne, hoppas det inte kommit någon cysta eller något sådant!

• Fru xx

Ok NinaCamilla, då är det nog östrogenet eftersom du haft liknande symptom. Jag har inte frågat efter Prednisolon och Trombyl utan fick det bara ordinerat i min behandlingsplan. Det stämmer att vi går på Ava i Tammerfors, har den portugisiske läkaren där. Har en vän som gått på Ava i Riga och hon fick också Prednisolon och Trombyl, men först efter embryoinsättningen. Jag fick däremot börja med dem samtidigt som Progynon. Har dubbelkollat med kliniken och det stämde att jag skulle börja med allt samtidigt. Vet inte varför jag har fått det men är glad för det ifall det kan öka chansen att få embryot att fästa. Har ju 6 egna IVF med mig bagaget, har satt in sammanlagt 9 embryon varav flera toppkvalitet men har aldrig fått sett plus på stickan. Vet inte om det är anledningen till att läkaren ordinerade Prednisolon och Trombyl med start i god tid. Uppenbarligen har ju embryon svårt att fästa i min livmoder trots att alla gyn jag någonsin träffat säger att allt ser "helt perfekt" ut och slemhinnan är tjock och 3-skiktad. Eller så är det bara så att mina embryon var dåliga fast de såg bra ut på ytan, att jag har kassa ägg helt enkelt. Hoppas på det sistnämnda för då kanske det kan funka nu med ÄD! Du ska inte oroa dig att du inte har några symptom nu efter insättningen, det är ju så himla tidigt ännu, det är nog inte många som kan känna något så tidigt. Jag håller tummarna för att det fäster fint hos dig!

• Fru xx

Skönt att du också känt liknande Lie, då är jag i gott sällskap Missade tyvärr programmet, kanske det finns att se på play, vilken kanal var det på? Var hos gyn idag för andra vul kontrollen, slemhinnan var tjock och go, 16,2 mm och 3-skiktad. Fick mail från Ava idag att det var ett mycket bra resultat så nu är jag jätteglad! Donatorn ska på vul på måndag och sen får vi veta mer efter det, spännande! Trevlig helg till er alla!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011