• Fru xx

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Vad jobbigt att det strular NinaCamilla! Hoppas det löser sig till det bästa. Håller tummarna för er nu Skruttet!!! :) Själva har vi inte hört något från Ava om ny donator. Gjorde ju sista FET i juli som blev minus och då hade vi tömt frysen. Nu är det inte aktuellt för oss att testa ny ÄD. Vi kom fram i adoptionskön till Sydkorea och har fått samla alla papper dit, dessa har vi nu fixat och lämnade allt till vår adoptionsorganisation i förra veckan och nu kan det gå fort säger dom. Vi kan få barnbesked innan året är slut! Sen kommer det ta några månader innan vi får resa och hämta vårt barn. Känns helt fantastiskt!

• Fru xx

Tack för alla glada tillrop! Känner att jag kanske varit otydlig och vill förtydliga att vi kommit fram i kön så att vi fått sända vår ansökan till Sydkorea och nu väntar vi på barnbesked, vi har alltså inte fått barn ännu. Vi vet inte heller hur lång tid det kommer att ta då Sydkorea precis infört en ny lagstiftning på adoptionsområdet, men vi har fått indikation på att det kan gå rätt så fort, men inget är säkert så vi väntar och längtar och lever i ovisshet! Önskar er alla lycka till, kramar!

• Fru xx

Tråkigt att det inte gick vägen Skruttet Jag vet inte riktigt vad man ska göra när det inte funkar, men kan ju vara en ide att kolla upp TSH och antikroppar. Livmodern antar jag att du fått kollad, den ser dom ju vid varje VUL så då borde dom ju se ifall det vore något fel. Jag har fått förklarat att ser de minsta lilla som kan vara knas så säger dom till och då kan man göra titthålsoperation för att kontrollera livmodern. Vad säger de om spermierna, är de bra? Jag har funderat lite över om det är en bidragande orsak till att det inte funkade för oss, min man har högt DFI värde (många spermier med fel på dna) och därför har vi gjort ICSI. Men de ser ju inte om det är en spermie med fel i dna som de använder när de befruktar ägget med det. Hoppas Kati har några bra ideer! Kram!

• Fru xx

Vad tråkigt Wannabefler, jag beklagar verkligen! Vet ju hur hemskt det är att få missfall när man kämpat så himla länge. Varma styrkekramar!

• Fru xx

Härligt med ett så bra resultat Lyckligtlottad! Hoppas det går bra med insättningen o att den lilla rackaren stannar kvar!

• Fru xx

Hejsan tjejer! Då hörde AVA av sig häromdagen. De hade en donator till oss, precis min längd, rätt ögon- och hårfärg. Kändes lite snopet och lite tråkigt att behöva tacka nej. Förklarade vår situation med adoptionen och att vi nu väntar barnbesked som troligen kommer att komma inom några månader. Hon blev så glad och gratulerade oss massor. Vi vill ju försöka på syskon sen via ÄD har vi tänkt (vi kommer inte att hinna adoptera syskon pga mannens ålder). Koordinatorn sa att vi bara skulle höra av oss när det började närma sig att vi ville försöka på syskon.

Nu är det ca en vecka sedan som jag skulle ha fött barn om vi inte hade fått missfall i våras. I somras kändes det väldigt tungt att träffa andra gravida som var i ungefär samma vecka som jag skulle ha varit. Då tänkte jag att BF-dagen skulle nog kännas extra hemsk. Men den dagen gick förbi utan några tårar. Nog tänkte jag på det lite och det kändes ledsamt att det inte blev något barn men samtidigt så kunde jag känna glädje för att vi nu kommer att få ett barn fast på ett annat sätt. Det kändes skönt att jag ändå kunnat gå vidare.

Trots att vi inte kommer att göra ÄD nu den närmaste tiden så kommer jag fortsätta följa er härinne och håller alla tummar o tår för er tjejer! Hjärta 

• Fru xx

Härligt Wannabefler!!! Vet de vad blödningen och kramperna berodde på?

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011