• Fru xx

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Wow Myrslok, vad häftigt, stort grattis! NinaCamilla, vilken otur ni hade förra gången, jag håller tummarna för att det ska gå bättre den här gången! Min man glömde posta brevet med psykologutlåtandet och avtalet till ava idag, grrr... Nåja en dag hit eller dit gör ju ingen skillnad men man vill ju framåt. Om han kommer ihåg att posta det imorgon så borde de få det efter helgen. Tänkte nämligen ringa sedan och höra att de fått allt och fråga om hur lång väntan vi har kvar.

• Fru xx

Ursäkta att mina inlägg blir allt i en klump, det funkar inte med stycken genom ipad, utan allt hamnar i en klump :-/

• Fru xx

Tack för dina svar Myran! Aha, inte lyfta tungt, misstänkte det och är lite bekymrad över hur jag ska lösa min jobbsituation... Jobbar som polis i yttre tjänst, min utrustning som jag bär på mig varje arbetspass väger 12 kg, till det kommer eventuellt tung skyddsväst på 20 kg ifall en farlig situation uppstår. Rätt ofta behöver vi lyfta eller släpa folk och även springa. Borde kanske bli omplacerad?

• Fru xx

Du har helt rätt Myran, vad som helst kan hända på mitt jobb och man kan inte backa ur när man väl står där. Ska ta upp det med AVA när det är dags för behandling, de får väl skriva ett intyg till mig så att jag kan få innetjänst några veckor. Ifall behandlingen funkar och man blir gravid så är det ju ändå inte aktuellt att fortsätta i yttre tjänst. Det du skriver Lie om förbud för fotboll och box styrker ju upp det också, ska man inte spela fotboll eller boxas så bör man nog inte heller springa runt med 12 kg utrustning på sig och släpa tunga fyllon och brottas med bråkstakar och psykfall.

• Fru xx

Ja hur har det gått Myran??? Åh hoppas det gått bra!

Kul att ni också fått tid NinaCamilla!