Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Tack för tummarna Myran, hoppas ni inte behöver vänta alltför länge!
Jag är ruvare igen! Fick insatt två embryon i torsdags, så är på RD2 idag.
Tyvärr fick de tina upp fem av våra sju embryon för att få fram två bra embryon att sätta in.
Dessa två vi fick tillbaka hade fortsatt celldela normalt och såg bra ut, fast den ena hade lite lite fragmentering.
De övriga tre klarade också upptiningen men en slutade celldela och de andra två var kassa då de inte delade sig rätt och var inget att ha tydligen. Så nu har vi bara två kvar i frysen. Hoppas vi inte kommer att behöva dem, hoppas på i alla fall en bebis nu och gärna twins!
Tydligen är det något lägre chans till graviditet med frysta än färska men läkaren sa ändå att det var 50-50 chans och det låter ju bra. Sen tyckte han också att även om det var jättetråkigt med missfallet så visade det ändå att jag kan bli gravid och att det inte var något problem med implanteringen. Ett missfall runt de veckorna då jag fick det tyder på att det troligen varit något kromosomfel på fostret, vilket ju är rätt vanligt ändå och kan inte förebyggas på något sätt, tyvärr. Det betyder inte att det varit något fel på varken spermie eller ägg och det känns ju skönt att veta. Nu får vi försöka tänka positivt, jag är gravid tills motsatsen bevisats!