• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Sira
    Myra skrev 2014-12-30 09:17:57 följande:

Grattis, klart du gravid.  Efter allt kämpande vi gör för att bli gravida så tror jag att det är svårare för oss att fatta när man plussar. 

Ett clearblue test står det till och med gravid på och vilken vecka..;) 

njut av plusset

Tack!

Ja, precis så är det ju. Jag kan sörja emellanåt att det liksom inte blir den där totala glädjen och den nästan lite naiva tron på att allt självklart kommer att gå bra. Eller plötsligt märka att mensen nog är lite sen, kanske ska testa i alla fall. Har man kommit så långt som till äd är den gränsen passerad sedan länge... Jag vill tro att allt kommer att gå bra men gör det inte det är det inte bara till att hålla koll på nästa ägglossning och hoppas på bättre lycka nästa gång. Det blir ett sånt projekt. Igen. Men jag ska njuta nu tills motsatsen förhoppningsvis inte bevisas.
  • Anemon
    Sira skrev 2014-12-30 18:17:47 följande:

Tack Allfrida och Anemon! smile1.gif

Anemon: Har du vågat testa än?

Ja, men tyvärr gick det inte vägen. Ska pausa lite och fundera på hur/vad vi ska göra innan vi testar de frysta. Just nu känns det faktiskt inte så hoppfullt och jag oroar mig över att det finns något oupptäckt fel på mig när inget fäster trots att jag även tar immunbehandling.
  • Sira
    Anemon skrev 2015-01-01 12:40:12 följande:

Ja, men tyvärr gick det inte vägen. Ska pausa lite och fundera på hur/vad vi ska göra innan vi testar de frysta. Just nu känns det faktiskt inte så hoppfullt och jag oroar mig över att det finns något oupptäckt fel på mig när inget fäster trots att jag även tar immunbehandling.

Nej vad tråkigt! Usch, förstår att det inte känns så hoppfullt. Jag hoppas verkligen att de kan hitta det som strular och att det finns en lösning. Ge inte upp än.
  • Myra

2015 är året vi ska lyckas plussa. Nu jäkla tjejer så kör vi på och kämpar och peppar. 
    Nu jäklar måste det gå vägen och få slut på kampen.

• Sira

Igårkväll fick jag en blödning. Jag trodde det var Lutinus som skulle ut men det kändes så mycket att jag var tvungen att kolla. Fick en chock när trosskyddet var helt blodigt och sen dess har jag haft sån panik att jag är helt blockerad. Har sovit med dubbla bindor och inte vågat röra mig, känt efter exakt hur det har känts i magen och oron har definitivt känts i magen.

Jag vet att det är vanligt med blödningar i tidig graviditet och att det finns många fler möjliga anledningar än bara missfall. Jag vet att det är ännu vanligare vid äd-behandlingar. Jag vet allt det men det spelar ingen roll när det händer en själv. Vågade knappt gå på toa nu men var ju tvungen. Det har kommit litegrann men det är lite brunt och inga klumpar. Förnuftet säger att det borde vara en ofarlig blödning men jag har ändå panik. Jag vill inte att det ska vara över!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011