Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Mirakel: i badrumsskåpet. Jag har inte fått instruktioner om något annat?
Mirakel: i badrumsskåpet. Jag har inte fått instruktioner om något annat?
Wannabefler: vad härligt att läsa! Jag håller tummar och tår på måndag!!
Wannabefler: riktigt skönt att höra, verkligen!!! Stort grattis till fint hjärta! :)
Vi går in på andraveckan nu o har testdag till helgen. Jag vågar inte hoppas. Men antar att jag gör det ändå...
Uppdaterar.. :) ÄD I FINLAND Funderar på ÄD: Ypke: Just skickat anmälan till Åbo. Första ÄD-möte inplanerat: Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator: 2:a ÄD och väntar på donator: Fru XX 1:a ÄD; ET med 2 embryon i februari 2012 blev plus men tyvärr missfall i 9:e veckan, har sedan gjort 2 FET med 2 embryon båda gångerna men fått minus. Väntar nu på ny donator. Fått donator o väntar på ÄD eller ÄD2 eller ÄD3: Myran: 2a ÄD. 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11, 2 FET i jan 2012 (4 ägg i frysen) inget klarade sig. Ny donator september -12. Åker prel för ET v 47. Mirakel ( kö sedan maj -11, Tammerfors) Procrenspruta togs 11/3. ET 23/4 två 8-celliga embryon, ett till magen o ett till frysen, testade minus. FET maj -12, testade minus. ÄD2- (ny donator) prel. i slutet av nov-12 På gång: Tigermamman (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker över till Åbo v 13, fick avbryta försöket då donatorn fick omogna ägg. Tar procrenspruta igen den 21/4. Nytt försök med FET september 2012. WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET 7/3. Testdag 21/3, testade minus. Tolv embryon i frysen. Inplanerat FET med långtidsodling 15/5 om embryona klarar upptining. NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3, 1 st klarade upptiningen) - testade minus i Feb-12. En ny donator sep-12, prel insättning okt/nov-12 Ruvare: Skruttet 69 Första besöket i Åbo 14/6. Tog procrensprutan den 29/8. ET 1 embryo isatt 3/10 och testdag 17/10 Lyckligtlottad: ETaug 2011 minus, FET1 okt 2011 minus, FET2 nov 2011 minus. ET2, insättning 29 okt 2012. TD 12 nov Gravid: Dustpuppy, ställde sig i kö dec-11, ET 14/5 med 2 embryon, PLUS 27/5, VUL 13/6 ett foster, hjärtslag, VUL 25/6 hjärtslag och fosterrörelser storlek mätt till 8+2 Fått barn: Lie71, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar, BF Juli 2012 kille och tjej
Oj mitt inlägg blev helkonstigt, kan någon hjälpa mig att uppdatera korrekt? Nu hoppas jag vi år fylla på listan av gravida i tråden snart!!
Jag fick extremt svagt plus igår rd 9, men ännu svagare idag rd10. Nu hår nerverna på helspänn här! :s
Hej tjejer! Tack för alla grattis!!! Helt overkligt känns det så man vågar nätet riktigt ta in att det faktiskt är så att det hänt något är inne. Eftersom jag gjort flera behandlingar o alltid visat tvärnegativt så trodde jag min livmoder typ var giftig o att allt som kom i närheten vara tvärdog. Men nu hat något hänt! Min högsta dröm har varit få ett ett plus med en clearblue veckoinikator. Men eftersom jag aldrig egentligen trott jag varit gravid på riktigt har jag aldrig behövt köpa någon. Nu, äntligen är dagen här då jag skall få gå in på Apoteket o äntligen få köpa mitt första clearblue- test. Och den skall jag använda på självaste testdagen. Testdagen är på måndag. Men läkaren sa att testdag egentligen är lördag, men eftersom det inte går att få blodprov på lördag flyttade hon på pappret fram testdag till måndag. Så min "hemma-testdag" är imorgon. Så imorgon hoppas jag att äntligen ska få se vecoindikatorn på testet. Helt overkligt! Något jag verkligen aldrig trodde skulle hända mig!! Tack för att ni finns!
Wannabefler: Ja, det var verkligen en ung donator! :)
Imorgon är det äntligen "officiell" testdag för mig! Då skall jag till läkaren och ta blodprov. Eftersom stickorna redan visat att jag är gravid så borde ju inte blodprovet säga något annat. Men väntar till jag fått svaret på det innan jag uppdaterar listan och det är dags att flytta ner mig till Dustpuppy och Wannebefler under kategorin gravida. Att vi får höja statistiken o denna tråden känns ju galet bra! :)
Många som är på G nu. Hoppas vi avslutar 2012 med många plus i denna tråden!! :)
Här rullar det på. Dagarna riktigt sniglar sig fram. Har exakt noll, nada, zero i gravidtetssymptom. Blev helt sänkt när mina provsvar kom och det visade sig att jag hade högt TSH som ger ökad missfallsrisk. Har fått levaxin nu och hoppas det hjälper. Igår kändes det bra för att jag testade clearblue och fick 3+ vilket skulle stämma exakt med befruktningsdagen. Jag vill bara att det skall blir 4 dec så vi får se hur det då ser ut där inne. Vill så gärna att det skall finnas något hjärta som slår där då. Samtidigt är jag så himla chockad och glad att jag faktiskt KUNDE blir gravid. Så långt trodde jag aldrig vi skulle komma.
Myran: Fy vilken otur nu precis inför insättning och allt.
Mirakel: Har du fått besked än på när du kan åka?