Inlägg från: lyckligtlottad1234 |Visa alla inlägg
  • lyckligtlottad1234

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Vi hade först planerat att börja behandlingen 28 september så jag skulle få mens. Men för en vecka sedan fick jag mail från kliniken med ämnet: 

URGENT!!!!!! Vi var tvugna att skjuta på behandlingen 4 dagar och därför skulle jag äta hormoner som sköt upp mensen. De mailade och ringde mitt mobilsvar två gånger, så det var verkligen angeläget. Jag gissar att donatorn hade fårr förhinder just de dagar som vi hade beräknat att hon skulle ha äggplock eller något annat som hindrar behandlingen.

Jag gjorde som de sa, men tyvärr har jag nu två dagar i rad haft tecken på att min mens är på väg redan. Mensvärk och spotting. Har en känsla av att den kommer inatt för i eftermiddag har det varit som värst....

Jäkla skit. Jag antar att vi kommer att behöva skjuta fram vår behandling. Jag är lite orolig att donatorn inte kommer vilja börja om. Isåfall måste vi vänta till vi blir matchade med en ny donator juh... typiskt verkligen!

Suck

• lyckligtlottad1234

Wannabefler:  Oj, vad spännande!  Med fyra att odla så lär de ha något riktigt fint att sätta in! Jag vet hur det känns när man åker själv. Man vill gärna ha någon att prata av sig med på nåt sätt. Så mycket intryck under hela dagen och man har ingen att uppleva allt med. Mycket märklig känsla. Hoppas att det kommer gå bra nu! Jag håller tummarna stenhårt!

Jag vet inte varför det var så väldigt brådskande att skjuta fram min mens. Jag skall avvakta till imorgon bitti med att höra av mig så jag kan se om det kommer igång på riktigt över natten. men hoppas att den dröjer till 2 oktober, så vi kan starta enligt plan,

• lyckligtlottad1234

Wannabefler: STORT Grattis!!! Vad underbart att höra om plus i tråden! Var detta din tredje insättning?

Jag har mätt min slemhinna i fredags till 9,3 mm. Donatorn har Ultraljud måndag och fredag och jag hoppas på insättning veckan efter! *hoppas, hoppas* 

• lyckligtlottad1234
    Skruttet 69 skrev 2012-10-18 22:40:16 följande:
    Testade negativt i går morse. Det känns som att allt ser fint ut ända tills det ska flytta in i min kropp. Där tar det stopp. Jag har visst hopp om våra två infrysta embryon men sambon har nästan inget hopp alls. Jag ska testa igen på lördag och sedan prata med Dr Kati i Åbo om våra fortsatta möjligheter.
    Skruttet69: Fy vad tråkigt! Jag vet verkligen hur det känns och det är så himla orättvist att det skall behöva bli så! Tillåt tig själv att bli ledsen frö att orka komma tillbaka med nya friska tag och hoppas det går fint med embryona ni har i frysen!
  • lyckligtlottad1234

Idag har vår donator sitt andra ultraljud. Efter det skall kliniken ringa och antagligen berätta vilken dag de planerar att göra ägguttaget. Den dagen skall mannen dit och lämna sitt bidrag. Så jag hoppas att idag blir dagen då det återigen är dags att boka flygbiljetter! 

• lyckligtlottad1234

Neeeej, neeej neeej, fy vad ledsamt att höra Wannabefler.  Jag är så himla ledesn för din skull. Så här fick det bara inte bli. Jag är mållös och vet inte vad jag skall säga. Bara så himla orättvist är det! :( Stor kram till dig! 

• lyckligtlottad1234

Vi fick i morse samtal från labb. Av de 19 ägg donatorn fick ut var 15 mogna och 7 blev befruktade. På måndag åker jag till Tammerfors för insättning!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011