Inlägg från: lyckligtlottad1234 |Visa alla inlägg
  • lyckligtlottad1234

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Lie: Grattis till tvillinggraviditet! Stort! :)

För mig går det bra. Jag har haft en lång välbehövlig paus från behandlingar. Vi har fått utrymme att bearbeta och välkomna tankar avseende adoption och kommit igång med adoptionsprocessen till viss del. Det som skrämmer mig mest med adoptionsprocessen är att det tar så galet lång tid. Därför börjar vi nu känna oss redo att snart göra ytterligare försök med äggdonation. Vi har stått i kö i Tammerfors sedan november 2011 för en ny donator och redan 1 dec fick vi erbjudande om en donator som matchade fint. Dock var vi utmattade både psykiskt och ekonomiskt och valde då att tacka nej och avvakta. 

Jag har bestämt mig för att vänta ett par månader till och därefter bedöma om jag vill komma igång så snart som möjligt eller först efter sommaren. 

• lyckligtlottad1234

Fru xx: det är verkligen med stor sorg lag läser om vad ni fått gå igenom. Hoppas verkligen det är eran tur med nästa behandling nu! Kram

• lyckligtlottad1234

Mirakel: beklagar ditt minus. Vet hur det känns! :( Jag har också gjort ny behandling o börjar med progynon direkt cd 1 efter misslyckat försök. Sist gjorde jag insättning tre månader i rad. Tror inte det skall vara något konstigt med det!

• lyckligtlottad1234

Är det någon av ser som går i Tammerfors?

Vi tänkte komma igång där snart igen. Någon som vet något om hur det ser ut med tillgången på donatorer och om det är lång kötid?

Vi har tidigare gjort 1 ET och 2 FET med en donator i Tammerfors. Nu vill vi testa igen! 

• lyckligtlottad1234

Lie 71 Grattis till Tvillingarna!!!!!

Grattis Nina Camilla!

Vi fick innan sommaren reda på att vi blivit matchade med en donator som vi tackat ja till. Hon skulle dock återkomma efter semestern i aug och bekräfta om hon kunde ställa upp. Vi hoppas på henne! Om det inte blir så hoppas jag det inte dröjer länge innan vi blir matchade på nytt!

• lyckligtlottad1234

Nina Camilla & Skruttet: Vad kul att ni skall iväg i oktober! Idag fick vi erbjudande om matchning med donator och vi har tackat JA! Vi hoppas det blir insättning i mitten slutet på oktober.  Spännande!!!!! 

Vilken klinik går ni på? Vi går på AVA i Tammerfors

Fru XX Hoppas nu matchas med donator snart! Ge inte upp hoppet!

Puh76: Spännande med första besöket!

Mirakel: Hoppas matchningen går undan! :)

Tigemamman: Hur går det för dig?

Dustpuppy: Tack för ditt stöd! Hur går det med bebisen i magen? 

• lyckligtlottad1234

Uppdaterar:

ÄD I FINLAND     
    Funderar på ÄD:    

Första ÄD-möte inplanerat: 

V
    arit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator: 
    Skruttet 69 
    Första besöket i Åbo 14/6. Står nu på kö för donator. 

Fått donator o väntar på ÄD: 

På gång: 
    Tigermamman
     (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker  över till Åbo v 13, fick avbryta försöket då donatorn fick omogna ägg.  Tar procrenspruta igen den 21/4 
    WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET  7/3. Testdag 21/3, testade minus. Tolv embryon i frysen. Inplanerat FET  med långtidsodling 15/5 om embryona klarar upptining. 
    Lycklgtlottad: Matchad med donator, beräknad insättning i slutet av oktober 2012.  Har tidigare gjort 1 ET och 2 FET, men det har aldrig fastnat.

Ruvare: 
    Fru xx
    , FET2 med två embryon 5/7, testdag 19/7. Förra FET i maj med två embryon blev minus. ET med två embryon 6/2 blev plus 18/2, hjärtslag på VUL 12/3 men tyvärr missfall i 9:e veckan. 

Gravid: 
    Dustpuppy, ställde sig i kö dec-11, ET 14/5 med 2 embryon, PLUS 27/5, VUL 13/6 ett foster, hjärtslag, VUL 25/6 hjärtslag och fosterrörelser storlek mätt till 8+2 

2:a ÄD och väntar på donator: 
    Myran
    :   1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  2 FET i   jan 2012 (4 ägg i frysen) inget klarade sig. Står i kö,  förhoppningsvis  ny donator hösten -12. mirakel ( kö sedan maj -11,  Tammerfors) Procrenspruta togs 11/3. ET 23/4 två 8-celliga embryon, ett  till magen o ett till frysen, testade minus. FET maj -12, testade minus.  Står i kö, förhoppningsvis ny donator hösten -12.  
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i   juni-11, en  ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 -  testade minus, FET Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3, 1 st klarade upptiningen)  - testade minus i Feb-12, hoppningvis ny donator hösten-12

Fått barn:  
    Lie1,  stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET   prel    9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2   till  frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar, BF Juli 2012 kille och tjej. 

• lyckligtlottad1234

Kul att så många är på G! :) För oss är det dags nästa cykel, med beräknad insättning i slutet av oktober. 

Nu är det i princip ett år sedan vi gjorde behandlingar sist. Då var jag förväntansfull, räknade dagar, analyserade det mesta, och hoppades.  Denna gången känns det lite annorlunda. Vi är inriktade på adoption på ett annat sätt än förra året och det känns väldigt bra.   Men man vet aldrig ändå hur man reagerar efteråt. Ibland undrar jag varför jag ens gör äggdonation när jag inte vågar hoppas. Ändå är det något som drar en dit, trots att det är en ganska omständig process, men flyg, ledigheter, matchning, hormoner och massa, massa pengar inblandat. Förra gången visste de flesta av mina vänner att vi gjorde behandlingar. Denna gången är det som att jag skäms och inte berättar det för någon.

Någon mer som går i Tammerfors?

ågon som går i Åbo och bor i Göteborgsområdet. Hur kommer ni dit? 

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011