• Lie71

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Vad roligt att ni  är fler som är på G innan sommaren.
    Tänker massor på er.

Mirakel: Hoppas du har åkt över, och att det gått bra.

NinaCamilla: Oavsett om du gör det i höst så kan det vara skönt med lite återhämtning och sen komma igen med nya tag. Våga ställ krav att din läkare i Åbo bör konsultera med läkarna i Tammerfors om vilka mediciner som kan behövas för dig. Inga frågor är för dumma. Bara dumma svar finns det.  

WannabeFler: Klart vi kommer hålla tummarna för dig  Någon gång måste det hända något.
    Jag är nu i vecka 28+1(gravvecka 29) beroende på hur man räknar.
    Ja det är si så där, har åkt på graviditetsdiabetes och tar nu 5 insulinsprutor och 7 teststick per dag. Ingen favorit då jag är så spruträdd, så på profylaxövningen idag så uppmärksammade jag att det var¨på det sättet jag andades när jag ska ta alla dessa 12 stick per dag redan, Så något gott har det med sig . Sen börjar fingrarna domna/sticka så jag ska få sjukgymnast och skenor. Men det ska ju gå över allt detta vid förlossningen, so wait and see.
    Annars mår jag bra, och har inga andra "krämpor".  Phu.........
    Var och buggade lite i måndags, men man har inte riktigt balansen på samma ställen som förr märkte jag i snurrarna..haha Så man wobblade lite.

Tigermamma72: Det kan ju inte bli samma resultat 2 gånger i rad, så klart ni ska över nästa vecka

Dustpuffy: Vilken berättelse, men nu hoppas vi på att det håller hela vägen.

Kram Till Alla//Lie71  

• Lie71

Gud så bra Mirakel Grattis.
    Jag kan tänka mig att hjärtat åkte upp i halsgropen på tåget när de ringde, kommer ihåg känslan.
    Ruva lugnt nu så håller jag och sambon tummarna
    Kram Lie71   

• Lie71

Härligt Tigermamma72 Vilket fint resultat med ägg.Nu hålls det tummar att det är guldägget

Nästa vecka är det er tur Wanabefler

KRAM TILL ALLA NI SOM FINNS I TRÅDEN.   

• Lie71

Mirakel: Håll hoppet uppe, man vet aldrig.

Jag fick också som NinaCamilla bara testa med sticka/inköpt Clearblue, och det gjordes dag 14 och sen 4 dagar efteråt nästa test innan man skulle sluta eller fortsätta med medicinerna.  

Vi frågade om långtidsodling men de sa att det inte behövdes normalt sett och att de klarar sig bättre i livmodern än utanför. Och min medicinska historia gjorde att de inte ville börja göra det, utan det kundes tas senare beslut om det om det inte fungerade.

Hir går det för dig Tigermamma72? Mår du bra? 

• Lie71
    Tigermamman72 skrev 2012-06-10 21:08:17 följande:
    Hej! Lie1-mår helt ok, lite trött, mår lite illa men vet inte om det är efterdyningar av förra veckan eller om jag känner av någon graviditet;), när började du känna av någon symptom?

Jag kände inget i början, men ganska snabbt sedan ca 5-6 veckor efter insättningen så hade mitt flås kasserats helt märkte jag när jag gick uppför en längre skidbacke... Men så kan det vara sa de till mig.
    Annars mådde jag bra, lite senare kom tröttheten på kvällarna.

Håller tummarna nu för ett    Plus

• Lie71

Mirakel: Tråkigt med ditt minus  , hoppas på ett bra besked från FK så att ni kan fortsätta.
    Men hålller med NinaCamilla, ställ er ändå i kö medans ni väntar.

Wannabefler och Tigermamma72, Nu hoppas vi på ett + för er.

Fru xx: Tänk positivt, de klarar upptiningen.      

Hoppas på flera plus i tråden, KRAM till er alla som kämpar.

• Lie71

Grattis till rivningen, Fru xx. Så ska jag hålla tummarna för dig Någon mer måste ju lyckas nu när ni är så många. Kram Lie71

• Lie71

Så skriver jag rivning. Jag menar RUVNINGEN och inget annat, Fru xx. Skriver från mobilen då jag ligger inlagd sedan mer än 2veckor tillbaks. Därav de felstavade orden etc. Har åkt på havandeskapsförgiftning så de pratar om att ta ut dem nu runt någon dag. Är i v 35+1. Jag önskar verkligen flera PLUS i denna tråd för flera. Förstår er frustration. Kram Lie.

• Lie71

Fru xx, jag lider med dig. Inte det man vill ha som resultat. Jag hoppas ni orkar komma igen. Kram

• Lie71

[quote=65835218][quote-nick]WannabeFler skrev 2012-07-19 08:14:26 följande:[/quote-nick]Nu känns det så där tungt på tråden igen... :( Så ledsen för er skull Fru xx. Vi hade verkligen alla här önskat ett plus för dig. Och kämpa på Lie1! Havandeskapsförgiftning är jävligt och orättvist, du har kämpat så för att komma dit du är. Hur mår du nu? Och hur är uppy? Mår du bra? // Hej. I onsdags kom Piff och Puffan till världen med kejsarsnitt i v35+2. Piff har problem med ätandet men vi får hjälp. Den andre växer och frodas. Är kvar på sjukhuset tills allt är ok. Hoppas KUB-testet gick bra,Dustypuffy. Kram

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011