• Lie71

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tuvalina, jag har också gått i Åbo, AVA.
    Första gången odlade de fre-mån, andra gången må-on och då blec resultatet tvillingarna. Frågade också om långtidsodling men de sa att det oftast inte behövs de första gångerna. Så jag har inte gjort det.
    Sen har ju NinaCamilla haft sådan otur tycker även jag med allt som inträffat. 

• Lie71

Mirakel, jag tänker på dig och hoppas så att det är bara en mindre blödning.
    Kram till dig. 

• Lie71

Uhh Mirakel, jag lider med dig;(
    Vad är det för sjukvård vi har egentligen?! Tragisk läsning, man har ingen rätt fast man betalar skatt.
    Mina ord räcker inte långt just nu men skickar en styrkekram.
    Kram!!!!!  

• Lie71

Mirakel, håll fast vid det mikroskopiska, man vet aldrig....även om det känns tungt nu.
    Se där, det finns bra killar på sjukvårdsupplysningen, Jippee.
    Tänker på dig Kram  

• Lie71

NinaCamilla, inte kul. Lider med dig och så här skulle det inte gå.
    Jag hoppas ni orkar komma igen med nya tag även om det blir på annat ställe.
    Och du är den bästa kvinnan för din man på alla sätt och vis.
    Han lär ju inte älska dig bara om du kan ge ett barn, du lär ha MÅNGA andra egenskaper som han ÄLSKAR
    Kom igen tjejen och vänd tankarna rätt.
    Kram från mig     

• Lie71

Dustypuppy, låter som du har samma värden som jag hade när jag fick havandeskapsförgiftning.
    Blev ju inlagd i v 33, fast de började bevaka mig för det redan i v 32.
    Mig lät de få +5 i äggvita i urinen och blodtrycket var ungefär som ditt, för som läkarna sa: De ställer allt i relevans, hur svårt sjuk de vågar låta en bli, samt vad orkar barnet/barnen.  
    Har du fått andra symptom? Jag fick som kalejdoskp i ögonenen. Snoräckligt och se rutor/trianglar.. 
    Men de vågade inte släppa ut en från sjukhuset, så inlagd var man.

Mina är födda i 35+2 och det gick bra trots att killen rasade ner till nästan 2 kg jämnt och höll bli inlagd på neo för sondmatning efteråt. Och de behövde ingen annan hjälp än värmedyns ett tag.
    Så det behöver inte betyda "trubbel" bara för att de kommer för tidigt.
    Men visst är det så att saker inte är riktigt färdigt utvecklade, det ska man komma ihåg.Det är inte riskfritt.    
    Skaffa många böcker och ligg ner.  
    Lycka till nu och knip så ska du se att det går bra. 

• Lie71
    Skruttet 69 skrev 2012-12-26 19:46:39 följande:
    Ledsen idag. Testade i morse och fick minus, vilket jag nästan väntat men ändå försökt hoppas varit fel. Har inte känt någonting sedan de stoppade in vårt sista embryo. Det är som att kroppen inte bryr sig vad jag än äter för hormoner eller gör med den.
    Ledsamt, Hoppas ni orkar komma igen med nya tag.
    Kram Lie71 
  • Lie71

Grattis Dustypuppy

Dustpuppy skrev 2012-12-28 11:08:16 följande:
    2012-12-27 kl 01:40 föddes vår lille pojk i vecka 35. 2240 g 45 cm och stark nog att slippa kuvös etc. Vi lever känguruliv nu hela familjen för att han ska slippa slösa energi på att hålla värmen.

Ett varningens ord: havandeskapsförgiftning är inte att leka med. Jag utvecklade svår hf på 4 dagar. Blodtrycket gock spikrakt uppåt trots mediciner. Vi började med en igångsättning 26/12 och fick avbryta efter några timmar pga blodtrycket. Det blev akutsnitt istället.
    Jag hade inga symtom överhuvudtaget och höll på att vifta bort läkarnas oro. Gör inte det!

/Dustpuppy
    Grattis till lillen Då vägde han 30 gr mer än våran kille, men samma längd.
    Det kommer gå kanon. Lycka till hela familjen.

Ang havandeskapsförgiftningen så hade jag samma förlopp med igångsättning men sen avbrytas pga värdena och sen akutsnitt. Men man ska lyssna på läkarna då de vet vad de pratar om.
    Kram Lie 

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011