• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Jag måste bara flika in lite utan att komma med något vettigt. Har lite smått kaotiskt med visning nu på söndag (ett litet svar till dig Tabbs iaf) och vi är inte riktigt klara med allt...
    ...MEN...Jag är SÅ himla glad att jag startade den här tråden och att ni finns (EGO).
    Tänk alla fina ord som ni skrivit och stöttat och funnits här för varandra :D (nu ffa till dig CT)

Ska svara lite bättre till er alla snart

• Draken

Första sofftiden på två veckor känns det som...phuuuuust!

CT, håller med ovan talare, tack för att du delade med dig. Förstår din förlossningsrädsla. Vet inte om det hjälper men tänk vad skönt efteråt när du klarat av det, för det kommer du ju att göra! Hur gjorde du med de antidepressiva? Du ska lita helt och hållet på din känsla. Skulle barnet ta skada skulle du inte få de utskrivna. Skit i att försöka vara duktig. Finns ingen som tackar dig för det och allra minst du själv. Har du fått något råd från läkarna?

TM, fan vad trist! Nu hoppas vi på att eskimåerna i frysen är några sega ena. Ja, hur känner du dig idag? Man får deppa ihop...göra annat...ta en paus om man vill...och sedan är det bara påt igen. Det kommer gå! 

Tabbs, ÄL+5, spännande...skönt att du lyckas tänka på annat. Jadu, det här med att en del blir gravida kors och tvärs...livet är inte rättvist... Ingen karma där inte!Skrikandes Något som iaf är säkert är att ju mer man kämpat för en sak desto mer blir det värt det i slutet. Sedan vet jag att du är en väldigt intellektuell person Tabbs och det kan göra det jobbigare för en själv med alla grubblerier. Vet man för mycket blir en lätt uppgift väldigt svår... (tolka det rätt nu)

Ego, inte riktigt kunnat njuta av att vara hemma mitt i all lgh-kaos. Vi har haft visning av vår lgh nu. Fått ett bud på vårt accepterade pris. Hade hoppats på några fler intressenter och ett något högre bud... Så nu är frågan om vi ska släppa den ändå...eller vänta veckan ut...eller planera för en omvisning... Gulp! Mäklaren vågar jag inte fråga heller då hon säkert rek att sälja nu. Hon tjänar inte så mycket mer på omvisning utan det blir bara mer annonseringskostnader etc... Någon som har ett råd?
    Vår lilla söta pojke mår iaf prima topp och verkar helt oberörd och det är ju det viktigaste. 

• Draken

CT, vad tror du att det är som gör att din sambo fick en kris? Vilket läkemedel fick du recept på? (om du inte vill säga behöver du inte såklart)

Tabbs, du har en poäng i ju fler visningar desto bättre...men jag blev så nojig när vi bara fick ett bud...tänk om den intressenten försvinner. Jag hade inte sagt att jag kunnat vänta även fast det vore så om jag var intresserad av något objekt. Nu har vi fått ett till idag så känns lite bättre. Tänkte avvakta veckan ut så får vi se vad det landar och ta beslut då.

CT, jag önskar att vi gjort som dina vänner på söder men vi kontaktade inte mäklaren på det sättet. Nu är vi väl låsta vid den vi valt ett tag?! 

• Draken

CT, jo, lite vet jag...är inom mitt område. Vilken läkare skrev ut Sertralinet? Gyn el annan läkare? Tror inte att det finns något som visar på att antidepressiva kan ge några fosterskador men det har heller inte gjorts tillräckligt med långtidsstudier. Samtidigt anses obehandlad depression kunna påverka fostret negativt. Vanligen gör man en nytta-riskvärdering. Vad patienten vill själv tar man stor hänsyn till.

Tabbs, njut för i helvete av Yasuragi!

• Draken

Oj! Men om man inte är gravid får man ju inget streck lång tid efter heller, eller hur?!
    Hoppas hoppas hoppas!!!!!

• Draken

Men det kan ju inte vara fel på alla test!!! Jag tror på plus jag :D
    Tycker du ska testa imorgon igen.

• Draken

Åh Tabbs, vad glad jag blir! Vad som än händer är det ju jättepositivt så grattis grattis grattis!!!!!!!!

• Draken

Men vad fasiken Tabbs! Fast deppa inte ihop totalt. Det kan ju vara mer utspädd urin. Tycker iaf att du kan vara hemma med gott samvete.

CT, tänker på dig. Hoppas det går bra.

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?