• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Tabbs, usch vad tråkigt. Berättade du för sambon? Bamsekram

Snöuggla, hur går det för er? Får ni sova något? Hur ofta äter hon?

• Draken

CT, hoppas det går bra idag. Det positiva är ju att du inte har så långt till BF. Vad menade de med "liten bebis"? Alltså, hur liten?

• Draken

CT, oj, lycka till som tusan! Det kommer gå galant. Ja, du får en massa styrkeenergi härifrån också. Kram kram kram

Tabbs, ja försök ladda om. Tänker också på dig mycket.

• Draken

Åh CT! Du får uppdatera oss när du orkar och har tid. Andas för tusan (om du nu hinner läsa mer här)...

• Draken

CT, tycker du låter helt fantastiskt lugn. Ligger i soffan och funderar om den lilla tittat ut...?!

• Draken

Men vad roligt CT. Stort grattis! I förhållande till när vår mini kom är det stora tjejen ju. Nu får ni passa på att njuta. Blir ni kvar ett tag? Krama på den fina

• Draken

Men oj, vad knäppt det blev. VÄLKOMMEN Tjingeling! Jag trodde det var TM som bytt namn hastigt Obestämd 
    Usch vad drygt med missfall och sedan en x-graviditet på det. Förstår verkligen att du inte ville råka ut för ett nytt X i Indonesien. Jag tycker det låter som om du ganska lätt blir gravid iaf. Att kroppen spökar med oss ibland kan nog alla i den här tråden erfara...och mensen kommer säkert snart (om du är säker på att du inte är gravid...).
    Du får lägga in dig i listan så att vi har koll på digFlört

Är oroskänslan mest för att inte få ett X igen eller för att inte kunna bli gravid igen?

• Draken
    Men jag ska verkligen försöka att inte klaga för mycket än, vi har ju inte försökt så jätte länge om man jämför med många andra Så det ska nog gå bra så småningom...
    Tjingeling, bra inställning! Inte lätt att hålla modet uppe alltid.
    Jag har en väninna som började försöka innan oss. Hon är 38 idag. De har också haft flera missfall. Trots detta och år av försök lyckades hon tänka "det kommer gå till slut och jag tänker inte spilla en massa energi på negativa tankar under tiden". Vet inte hur hon lyckades med det...men i vilket fall är hon nu gravid i v 20...utan en massa spilld energi på vägen...mycket psykologi i det där dock.

Jag hade också två missfall...(och en massa misslyckade försök...) Nu har jag precis som Snöuggla min lilla knodd i famnen.

Tabbs, hur känner du dig nu? 

Snöuggla, hur går det? Kommer ni ut något med vagnen i snökaoset? 
  • Draken

Tabbs, tänkte precis som du och jag tror också att immunologiska orsaker är rätt mycket vanligare än vad svenska läkarkåren tror... Har en känsla av att jag har samma "problem" men att det gick bra trots allt denna gång. Hmm, å andra sidan hade jag ju två MA och det borde ju ha varit vanlig missfall... Aja, är helt på din linje iaf. Kör på en IVF och om det inte skulle gå satsa på Aten. Ska ni hitta på något roligt i helgen?

• Draken

Tm, så länge det finns liv finns det hopp. Vem vet, det kanske tagit sig nu ändå!
    Tack, jo, det är lite mer kläder på i kylan men det går bra.

CT, ja, vissa saker kan inte läkarna förklara och så länge hon är frisk och kry och växer så får man bara acceptera. Du är mamma och har gjort det fantastiskt bra :D
    Vi flyttar vid årsskiftet. Det känns jättekul men lite jobbigt blir det nog. Lite bankförhandling kvar bara. Någon som vet vad man kan förvänta sig.

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?