• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}
    23/7 35åringen  
    ca 2/10 tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v33 JLD1979
    v31 Draken
    v28 Snöuggla
    v26 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121114, Draken 
    121203 Snöuggla 
    121220 CT

ÄppleCOMING UPÄpple 
    13/9 FUB, JLD1979
    13/9 Läkarkontroll, Draken
    17/9 Provsvar + gynundersökning i Trondheim

20/9 TUL, Draken
    10/10 TUL Snöuggla

18/10 Gynläkarbesök forsatt utredning?

BabyFÖDDABaby
  • Draken

CT, låter toppen att du hittat något som funkat. Om man har råd hade jag också valt det dyrare alternativet. Är helt med Tabbs filosofi...

Tabbs, ja, fasikenRynkar på näsan Att boka en tid kommer kanske iaf kännas som om man har "något att se fram emot". Jag tänker att det ändå är något nytt att testa... Vem vet äggen och spermierna kanske blir skräckslagna av tanken och "parar sig" innanDrömmer 

Hur mår ni andra?
    JLD, du har ta mig tusan bara drygt en månad till BFSkrattande

• Draken

Snöuggla, jag tror att de här sista veckorna går långsamt som tusan...nästan lika långsamt som de första fram till RUL... 
    Jag kände precis som du med fosterrörelserna för tre veckor sedan (och det bör ju stämma då jag ligger ca tre veckor före dig) men nu har min sin topp...och jag känner den varje timme så det är nog helt normalt med lite vila emellan... Bara den ger sig till känna varje dag så är det nog normalt.

Jag är inte speciellt stor. Kan nu i v 31 fortfarande köra mina pass och visa ryggövningarna liggandes på mage. Det är jätteskönt men jag tycker ändå tiden går i slowmotion. Å då finns det de som har ont i ryggen och är otympliga och inte kan jobba alls...

Fick mitt första riktigt ordentliga illamående igår. Spydde som en gris hela kvällen. Idag är det bra igen så vetitusan vad det var. En del säger ju att förlossningen kan starta med illamående men det hoppas jag verkligen inteFörvånad

Tabbs, var det mensen, eller finns det fortfarande hopp?

Någon som ska göra något skoj i helgen?

• Draken

Ja, du har nog rätt Snöuggla. :D
    Dock är det något annat än mat. Mådde likadant igår kväll igen...men bra på dagen.
    Aja, jag står ut!

Hoppas ni har en fin helg alla!

• Draken
    Tabbs2 skrev 2012-09-10 09:46:04 följande:
    Hej på er!
    Varit på bröllop i München i helgen:) Vilken fantastiskt underbar stad! Vi har haft det jättehärligt, kändes som vi behövde den här helgen..

Jodå mensen va d:( Men bokat in beösk till i oktober så hoppas att det blir till att leta efter ett hjärta istället för att boka in IVF...

Kram på er!

Åh, det var ni värda! :)
    Mens-fan! Vad bra att du bokat besök. Mig funkade det ju på...fick ju mitt + precis innan utredningsbesöket. Hoppas, hoppas, det blir så för dig också. 

• Draken
    CT11 skrev 2012-09-10 20:11:57 följande:
    Halloj!
    Har varit bortrest över helgen till min sambos föräldrar, nu hemma.

Draken- kan inte låta bli att tycka det låter helt grymt att kunna ha kroppen i sån kontroll som du verkar ha! Att fortfarande köra pass och ligga på mage, låter helt underbart. Mår du bättre? Varann detta illamående, har du pratat med BM?

Tabbs- jäklar va surt med mens å allt därtill. Låter underbart med en härlig weekend resa! Kan göra underverk!

Snöuggla- har du provat mindfullness, det finns en app som heter Mindfullness I, den är superbra.

Vi köpte inte den underbara Lägenheten med stort L. Vi blev förnuftiga i sista stund och bor kvar.. Känns iof ganska bohemiskt här där vi bor och det kan ju vara bra.. Eller ngt.... 

Kontroll och kontroll vetifasiken, men jag är så glad att kroppen fortfarande inte strejkar. Dock kände jag idag när jag körde ett spinningpass att det inte gick att köra lika hårt som vanligt. Magen drog ihop sig som tusan...men kanske inte så konstigt. De flesta jag jobbar med brukar ju få gravpenning två månader innan förlossningen men jag är egenföretagare så då får man inte det. Grrrrrr!!! Får kämpa på lite till...

Äh, man behöver verkligen inte större för att man får barn. Kan ju säga att vi bor i en minitvåa på 40 kvm och vi tänker bo kvar så länge det går (läs minst ett år till). Bor hellre kvar på Kungsholmen än flyttar till större utanför stan. Men vi är som sagt alla olika så det är ju bara våra tankar.

• Draken

Dagens tänkvärda:
    "Everything's gonna be ok in the end. If it's not ok; it is not the end..." 

• Draken

Tm, förstår verkligen om du vill fokusera på annat. Du ska göra det du mår bra av. Inte hänga här isf! Självklart tråkigt för oss men du ska göra det bästa för dig. Det är du värd.

Tack för lycka till:et! Vanlig koll bara.

• Draken

Åh, heja ägget Tabbs! Du är så grym som kämpar på. Lovar att du kommer få lön för mödan snart.

Jag sitter just nu med ett CTG runt magen på förlossningen. Började läcka fostervatten... Får se vad de säger. Men hjärtat tickar på iaf så so far so good.

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?