• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Tabbs, trist med mensen men bra med delmål framöver. Måste bara kommentera din egen känsla av att vara ego. Du är HELT fel person att känna så! Jag har flera gånger under vår tråds gång tänkt på vilken ödmjuk och omtänksam person du måste vara med alla fina kommentarer och lyckönskningar till alla här. Fasiken, nu är det ju faktiskt du som är viktigast (och tm du också såklart).

• Draken

Heja heja! Gud så bra tm. Mycket spännande.

Snöuggla, snart är du mamma! Vad häftigt :D

Tabbs, jo, han mår jättebra...men vi har satt oss i den dumma situationen att vi ska flytta mitt i allt. Så KAOS! Fan, vad prylar vi (jag!) har.
    På onsdag ska det Fotas inför visning. Någon som har något tips?

• Draken

Snöuggla, men herrejädrans grattis som tusan!!! Vad glad jag blev när jag läste tråden nu. Skönt att allt verkar gått bra. Trådens första lilla tös. Tjohoooooo!
    Får ni vara kvar någon dag på sjukhuset nu?

Tabbs,tack för jättebra tips. Fotografering idag. Vilken pärs! Förstår att folk rek att fixa sådant här innan man får barn...

• Draken

Hahaha, tm! Jag hoppas eskimåerna har bylsat på sig. Tror (och hoppas av hela mitt hjärta) att de får stanna där ett tag.
    Kämpa nu guldägget. Jag hejar på dig!

• Draken

Tm, jag tycker att du är grym och tar det på helt rätt sätt! Det kommer att gå vägen det här. :D

Snöuggla, vår lilla kille fick sola två nätter. Om det blir så, ett tips, passa på och SOV! Väldigt vanligt iaf.

• Draken

CT, usch vad drygt att känna så.
    Vet inte om det hjälper men om du tänker att förlossningen varar ju inte för evigt. Det är en dag i ditt liv och den tar slut och sedan sitter du där med det mest underbara du kan tänka dig. Har du valt smärtlindring? Jag ville testa utan och det gick ju så då kommer du också fixa det galant med smärtlindring. Försök att andas djupt. Hyperventilera inte! Det är mitt bästa tips. Annars är personalen på förlossningen helt grymma. De har gjort det förut och vet precis vilka tips de ska ge.

• Draken

Åh Tabbs, jag hade också känt precis som du. Det blir så jäkla tydligt när folk runt omkring blir gravida kors och tvärs. Din väninna menade garanterat inget illa men sådana ord tar ju så fel.
    Det finns rätt många som försökt längre tid än dig och sedan blivit gravida. Har en vän, 38 år, som försökt 4 år med en massa tidiga missfall men nu är de i vecka 16. Menar inte att du inte får känna som du gör men kanske kan vara värt att tänka på i jobbiga stunder. Ge inte upp fina fina du. Du är värd och du kommer bli mamma, var så säker! Hundra miljoner kramar

• Draken

Snöuggla, fan vad hemskt med dina vänner. Går ju inte att sätta sig in i. Hoppas de får den hjälp de behöver.

Ang. andningslarm...vi fick med oss ett hem. Tyckte mest att det blev ett störande moment. Tydligen fellarmar de rätt ofta också vilket kan göra att barnet får svårt att somna då de kan bli rädda för att sova. Självklart är det ju iaf upp till var och en men kan ju vara värt att tänka på :D

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?