• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

tm78 skrev 2013-04-02 13:31:08 följande:
    Hej alla! Jag tog en "påsk-timeout" från Internet. Skönt och välbehövligt! Jag mår väldigt bra efter operationen, alla såren är pyttesmå och har läkt ihop jättefint. Det är sjukt egentligen hur de klarar av att operera på det viset! Jag var väldigt svullen i magen i ca en vecka, men utöver det så har jag inte haft några obehag alls. Väldigt skönt! Jag hade ju ÄL bara någon dag efter operationen, och vi har av naturliga skäl inte varit så aktiva på den fronten denna månaden, så i början på nästa vecka kommer väl TR och sedan kör vi hårt igen Skönt att du har ordnat med vårdgarantin Tabbs! Hoppas verkligen att ni får ett försök snart!  Blev det Dalarna i påsk Draken, eller hur gjorde ni? Hoppas att du hittade lite tid och ro att plugga i alla fall! Tillbaka från semestern Tjingeling? Hoppas att ni har haft det bra! Och ni andra, CT och Snöuggla, vad har ni hittat på i påsk? Allt väl med livet i övrigt?     

Skön [quote=69381634][quote-nick]tm78 skrev 2013-04-02 13:31:08 följande:[/quote-nick]Hej alla! Jag tog en "påsk-timeout" från Internet. Skönt och välbehövligt! Jag mår väldigt bra efter operationen, alla såren är pyttesmå och har läkt ihop jättefint. Det är sjukt egentligen hur de klarar av att operera på det viset! Jag var väldigt svullen i magen i ca en vecka, men utöver det så har jag inte haft några obehag alls. Väldigt skönt! Jag hade ju ÄL bara någon dag efter operationen, och vi har av naturliga skäl inte varit så aktiva på den fronten denna månaden, så i början på nästa vecka kommer väl TR och sedan kör vi hårt igen Skönt att du har ordnat med vårdgarantin Tabbs! Hoppas verkligen att ni får ett försök snart!  Blev det Dalarna i påsk Draken, eller hur gjorde ni? Hoppas att du hittade lite tid och ro att plugga i alla fall! Tillbaka från semestern Tjingeling? Hoppas att ni har haft det bra! Och ni andra, CT och Snöuggla, vad har ni hittat på i påsk? Allt väl med livet i övrigt?     [/quote Skönt TM! Det är ju jätte bra att operera bort det där, kanske minskar menssmärtan om inte annat? Toppen att det har läkt så fint. Bra kropp;)
  • CT11

Oj va störigt det blev;(. Hoppas ni kan läsa ändå, längst ned i texten...

• CT11

Tjingeling jag är så himla glad för din skull oxå! Mycket bra i tråden nu

• CT11

Tabbs- häftigt! Håller tummarna, det vet du;). Skönt att komma bort lite med sol och värme. Skaka av sig en tung vinter.

• CT11

Ego- här går mammalivet relativt smidigt. Känner mig fortfarande overkligad över att ha barn och fortfarande ängslig över att ha behövt kämpa lite med att bli gravid. Löjligt jag vet men det ligger och skaver lite när "alla" runt mig är förvånade över att det gick på första försöket... Deppet är också lite lindrigare nu vilket är skönt. Har slutat med medicin o går fortfarande 2 ggr i veckan till min fantastiska psykolog. Mycket kommer upp där..... Kram t alla å trevlig helg!

• CT11
    Tabbs2 skrev 2013-05-07 09:57:46 följande:

Hallåj!

So far so good:) VUL idag visade ca sex blåsor på ena sidan och tre-fyra på andra, alla i jämn storlek så det såg lovande ut tyckte läkaren:) Nytt VUL på fredag och eventuellt äggplock på måndag- shit pommfritt;)

Förresten glömde jag berätta att jag blev möhippad i lördags:) så jädrans kul!

Ha det gott!

Häftigt!! Låter ju lovande tycker jag, många blåsor ju. Jag hade bara 1 blåsa när jag tog hormonspruta Och det räckte ju så 6st låter super. Åååååh håller så hårt i mina tummar! 

Och kul med möhippa! Perfekt sätt att möta våren!
  • CT11
    Tabbs2 skrev 2013-05-15 15:54:36 följande:
    Nu är jag ruvare till ett perfekt fyrcelligt litet embryo:) fick se det på en skärm innan de stoppade in det igen, så häftigt o grät en liten skvätt:) Alla(!) 8 äggen hade blivit befruktade så de odlas vidare nu för att förhoppningsvis frysas som blastocyster om ngra dagar:)  Håll nu tummarna att det lilla embryot bestämmer sig för  att stanna kvar i nio månader:) 

Aaaahhhhhhhh!!!!!!! Låter jätte bra!!!!!!!!!!! Hoppas hoppas hoppas!!och att alla blev befruktade, helt otroligt. Kram!
  • CT11
    Tabbs2 skrev 2013-05-22 15:55:12 följande:
    Tack för att ni tänker på mig:) Det går väl bra, tror jag:) Tiden sniiiglar sig fram...vill veta nu!  Undrar när jag ska börja tjuvtesta;) Ruvardag 7 idag så borde vara typ ÄL+9 om man "räknar om"... Har ganska kraftig mensvärk av och till och i måndags kväll fick jag så ont så jag blev kallsvettig...vet inte om d e bra eller dåligt.... Fick förresten brev igår att tre embryon överlevt o va av så bra kvalitet så de kunde frysas, känns skönt:) Hur är det med er andra? Kram

Spännande! Håll oss uppdaterade ;)
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?