• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Ja, nu har jag börjat. Jag läste upp hela den milslånga biverkningslistan för sambon innan jag startade, och han blev livrädd Tungan ute Så nu typ trippar han runt mig och frågar hur det går heeela tiden. Du är väl inte ledsen? Deprimerad? Har du ont? Hur känns det? Går det bra? blablabla... Håller på att bli tokig på honom, men han menar ju bara väl Glad Annars går det väldigt bra, jag tycker snarare att jag är på bättre humör än vanligt, att jag liksom känner mig lite lättare. Men det är kanske för att vi äntligen har startat igjen och det blir mer konkret. Och så har jag ju inte sprayat i mer än snart tre dagar... Vi får se hur det går lite senare. Det allra värsta just nu är ju att komma ihåg att spraya 4 gånger om dagen och försöka smussla med det på jobbet.

• tm78

Men åh! GRATTIS CT!
    Och lycka till på lördag Tabbs! Hoppas att ni får en underbar dag! 

För min del går det bra med sprayandet - fortfarande inga biverkningar alls, vilket är jätteskönt! Och det går ganska bra att spraya på jobbet med... 

• tm78

Fina bilder Tjingeling, det börjar närma sig :)

Tabbs! Var är du? Vi vill ju höra allt om bröllopet? Skrattande

• tm78

Åh, det låter helt underbart Tabbs! Och ser ju fantastiskt ut på bilden Härligt att ni fick fint väder också. Det är ju nästan alltid så, att det känns som att tiden går för fort när man äntligen gör det man har gått och väntat på så länge... Hoppas att det togs många bilder så att du kan gå igenom allt på nytt flera gånger om

Med mig går det lite upp och ner. Jag hade inga biverkningar av sprayen till att börja med, men efter ca en vecka så kom det. Då fick jag ont i huvudet - som höll i sig i ca 2 veckor (släppte lite när jag började med sprutorna). Och så har jag blivit lite trött, dåsig och förvirrad av sprayen. Känns lite som att jag går runt i en bubbla. Är liksom inte helt med... På kvällarna fick jag panikartade värmevallningar - slet av mig kläderna och öppnade alla fönster i hela huset, tills sambon försiktigt sa att han frös... Detta försvann också när jag började med sprutorna. I natt vaknade jag och mådde illa, och blev plötsligt tvungen att springa upp och spy... Vet inte om det är en biverkning av sprayen eller sprutorna, eller om det är något helt annat - men jag mår prima nu. Imorgon ska jag på UL-kontroll så då får vi se om jag har några äggblåsor på gång... 

• tm78

På UL i fredags fanns det bara 3 äggblåsor - men man beslutade ändå att de skulle plockas, så det har jag jag gjort idag. Det fanns bara 1 ägg där, så det ser väl egentligen ganska mörkt ut. Imorgon ska jag ringa och få veta om det har blivit befruktat eller om vi måste börja om från början igen... Lite deppigt idag måste jag erkänna.

Jag håller tummarna för eskimån Tabbs! Hade ni fler än en i frysen?

• tm78

Allt har tack och lov gått bra med det ensamma ägget... Nu ruvar jag på ett jättefint 5-celligt embryo! Åh, vad jag hoppas att det var guldägget den här gången!!

Trevlig helg alla Glad

• tm78

Testdag är 2. oktober. Då ska jag till sjukhuset och ta blodprov på morgonen och så får jag svar på eftermiddagen. Just nu tänker jag att jag inte ska ta några egna test innan det - men vi får väl se hur stark jag är när det börjar närma sig...
    Än så länge går det i alla fall bra, jag är mycket mindre stressad över hela situationen den här gången - hoppas att det är positivt! 

• tm78

Åh, herregud vad stressigt Tabbs! Som om man inte har nog nerver redan liksom... Jag håller alla tummar och tår för embryot på måndag - hoppas verkligen att ni slipper uppleva det som vi gjorde... Att inget överlever... Gråter

Med mig går det... jaaaa, jag vet inte riktigt. Jag har fortfarande inte vågat testa faktiskt. Men brösten har slutat ömma och jag har börjat få typisk mens-ryggvärk. Så det är nog kört. Blodprov imorgon så då får jag svart på vitt.

• tm78

Det var toknegativt. Bara att bryta ihop och komma igen.

Men vi får i alla fall ett försök till statligt - det trodde jag verkligen inte eftersom vi bara fick ut ett ägg. Väntetiden är dock låååååång, så det blir i slutet av januari.

• tm78

Nej, vi gör inget privatförsök emellan. Det kan hända att vi får starta innan jul, så jag hoppas på det istället. Och annars så är det 100% fokus på kost, motion och hälsa i månaderna framöver. Jag är ganska duktig normalt också - i alla fall på kosten. Men träning kan jag bli bättre på. Inte för att jag tror att det gör någon större skillnad, men då känner jag i alla fall att jag gör något...

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?