30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
Härligt att förlossningen blev en så positiv upplevelse till slut CT! Och skönt att höra att allt går bra hemma. Jag förstår att du vill ha en förklaring till varför hon plötsligt blev så stilla i magen, men som du säger så är ju det viktigaste att hon är frisk och kry nu när hon är ute!
Vad jobbigt att du inte fick några riktiga svar idag Tabbs... Man önskar ju egentligen att de ska säga typ "ja, här ser vi ju helt tydligt varför ni inte får till det, men det ska vi fixa med lite hormoner/tillskott/whatever..." Men våra kroppar är visst inte så svart-vita
Jag tycker absolut att du ska ringa imorgon och be om alla provsvar, man minns ju inte hälften av alla provresultat när man har gått ut från läkaren... Amh mäts ju i två olika enheter också, så det är viktigt att få veta vilken enhet som använts. Förmodligen har du ng/mL som enhet på ditt prov. Mitt amh var på 2.0 pmol/L / <0.3ng/mL. Katastrofalt dåligt. Men på många ställen har man slutat fokusera så mycket på amh, eftersom det inte är så bastant som man tidigare har trott.
Och jag förstår precis varför du blir irriterad på såna "välmenande" kommentarer. Speciellt från en läkare!