30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
Hur går det Tabbs??? Jag hoppas sååå att du har glädjande besked till oss idag, det är verkligen din tur nu!
Hur går det Tabbs??? Jag hoppas sååå att du har glädjande besked till oss idag, det är verkligen din tur nu!
SJU (??!!) ägg ut! Nu ska jag sova rusen av mig, uppdaterar mer sen!
Härligt med bra värden och endast en arbetsvecka kvar Snöuggla!
Imorgon får vi veta hur många ägg som har blivit befuktade, så just nu är det ganska nervöst. Tydligen så var 3 av äggen inte helt mogna, så det är osäkert om de kan bli befruktade, men de skulle låta dem "eftermogna" lite i labbet och göra ett försök. Vi fick tydligen den informationen när vi var färdiga, men jag har en minneslucka just där så det är min sambo som hr berättat det för mig nu. Lite läskigt att man är så borta så att man inte minns något... Men det var i alla fall inga problem med äggplocket - det gjorde inte ont alls. Men det var väl kanske en kombination av 1500mg paracetamol, 5 mg valium + en väldigt färgglad tablett och en lika färgglad liten "shot" som gjorde att jag tyckte att allt var super (och att jag inte minns så mycket...) Så nu kan vi bara vänta och hoppas på att i alla fall ett ägg blir befruktat och delar sig som det ska så att det blir tillbakasättning på onsdag. Annars får vi väl snopet åka hem igen imorgon... Snacka om antikimax i så fall! Ikväll fick jag lov att dricka vin enligt läkaren, så vi ska ut och äta och dela på en flaska tänkte vi. Man får ju passa på Förhoppningsvis dröjer det ju läääänge innan jag kan dricka igen!
Men åh! GRATTIS Snöuggla! Vad det gick undan helt plötsligt Skönt att höra att allt har gått bra i alla fall!
Vi ska tillbaka till kliniken i eftermiddag och förhoppningsvis få ett embryo tillbaka, om de har delat sig normalt. Det var i alla fall 5 av 7 ägg befruktade igår så hoppet lever!
Ett embryo av högsta kvalitet i magen nu... Och två eskimåer i frysen!!