• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Hur går det Tabbs??? Jag hoppas sååå att du har glädjande besked till oss idag, det är verkligen din tur nu! {#emotions_dlg.flower}

• tm78
    Åh...
    Men ganska träffande beskrivelse ang. dåliga serier (jag vågar mig inte på att försöka stava följetong (å eller o? - lite osäker) i plural...hehe) Men jag hatar Glamour!
    Jag hoppas verkligen på en ny serie, med nytt innehåll nästa månad!!

Jodå, jag känner mig ganska lugn just nu. Det går som det går. Jag är egentligen en sån person som alltid försöker förbereda mig på det värsta, för att “slippa” besvikelsen när den kommer. Men nu har jag börjat tänka om. För sorgen och besvikelsen blir ju inte mindre bara för att man (trodde att man) var förberedd. Så varför i hela friden ska jag behöva sörja två gånger över dåligt resultat? Nä, nu ska jag vara glad åt de 3 folliklarna jag har - som ju alla kan innehålla ägg. Och guldägget kan ju finnas där! 
  • tm78

SJU (??!!) ägg ut! Nu ska jag sova rusen av mig, uppdaterar mer sen!

Härligt med bra värden och endast en arbetsvecka kvar Snöuggla!

• tm78

Imorgon får vi veta hur många ägg som har blivit befuktade, så just nu är det ganska nervöst. Tydligen så var 3 av äggen inte helt mogna, så det är osäkert om de kan bli befruktade, men de skulle låta dem "eftermogna" lite i labbet och göra ett försök. Vi fick tydligen den informationen när vi var färdiga, men jag har en minneslucka just där så det är min sambo som hr berättat det för mig nu. Lite läskigt att man är så borta så att man inte minns något... Men det var i alla fall inga problem med äggplocket - det gjorde inte ont alls. Men det var väl kanske en kombination av 1500mg paracetamol, 5 mg valium + en väldigt färgglad tablett och en lika färgglad liten "shot" som gjorde att jag tyckte att allt var super (och att jag inte minns så mycket...) Så nu kan vi bara vänta och hoppas på att i alla fall ett ägg blir befruktat och delar sig som det ska så att det blir tillbakasättning på onsdag. Annars får vi väl snopet åka hem igen imorgon... Snacka om antikimax i så fall! Ikväll fick jag lov att dricka vin enligt läkaren, så vi ska ut och äta och dela på en flaska tänkte vi. Man får ju passa på Förhoppningsvis dröjer det ju läääänge innan jag kan dricka igen!

• tm78

Men åh! GRATTIS Snöuggla! Vad det gick undan helt plötsligt Skönt att höra att allt har gått bra i alla fall!

Vi ska tillbaka till kliniken i eftermiddag och förhoppningsvis få ett embryo tillbaka, om de har delat sig normalt. Det var i alla fall 5 av 7 ägg befruktade igår så hoppet lever!

• tm78

Ett embryo av högsta kvalitet i magen nu... Och två eskimåer i frysen!!

• tm78
    Det blev en flaska Fritz Haag Riesling och sushi. Väääldigt gott Jag är ingen rödvinsdrickare, föredrar vitt eller rosé året runt, så sambon fick snällt anpassa sig efter mina önskemål
    Testdag (blodprov) blir 21 nov. Hu!! Jag vet inte om jag kommer att våga testa själv tidigare. Ägglossningssprutan som jag fick innehöll ju massa hcg och det kan sitta kvar i kroppen i upp till 2 veckor, så den kan ju spöka om jag testar själv tidigare.
  • tm78
    {#emotions_dlg.flower}BIM{#emotions_dlg.flower}
    21/11 tm78
    ca 30/11 tabbs 

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken
    27/3 Snöuggla
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v34 CT11  

Nalle BF Nalle
    121021, JLD1979
    121114, Draken  
    121203 Snöuggla
    121220 CT

ÄppleCOMING UPÄpple 
    12/11 äggledarspolning, tabbs
    13/11 första samtal på Rikshospitalet (statligt finansierat IVF), tm78 
    11/12 återbesök gyn få provresultat m.m., tabbs

BabyFÖDDABaby
    Drakens lille son!!
    JLD's lille son!
    Snöugglas lilla dotter!!
  • tm78
    Hehe, jag är sjukskriven idag och imorgon och har alldeles för mycket tid att surfa runt på nätet och läsa om vad man “ska” och inte ska göra i ruvartiden som kan öka chanserna att embryot fäster (nej, det är egentligen INGENTING man kan göra)... Tar det mesta med en nypa salt givetvis, men... en del saker måste ju ändå provas...eller?l

Så, här är min lista hittills (den kommer garanterat att ökas på...):
    Äter ananas (bra för livmoderslemhinnan tydligen) Håller mig varm; eldar i kaminen och har värmeflaska på magen (för det sa min akupunktör...) Försöker att inte sitta/ligga still för mycket (viktigt med blodgenomströmning i kroppen). Det är oavsett omöjligt att sitta still längre perioder - det kryper i hela kroppen av nervositet ju! Dricker varm choklad med Udo´s choice (kakao och omega-3 är blodförtunnande = bra för blodflödet i kroppen) Lyssnar på musik som gör mig glad (positiv energi) Givetvis ingen alkohol Minimalt med kaffe (fast en liten kopp på morgonen måste jag ha)
    Jepp, detta var ruvardag 1. Av 14. Och den är inte ens slut än! Kommer ju att vara i upplösningstillstånd typ redan imorgon... hahaha, jag hoppas att ni skrattar åt mig - det gör jag själv Tur att vi ska ha besök hela helgen, och tur att jag har mycket att göra på jobbet nästa vecka!!
  • tm78
    Snöuggla skrev 2012-11-08 13:16:12 följande:
    Nej testa inte själv du blir bara galen bättre och vänta tycker jag.

Hon mår bra sover ganska mycket så vi får ge lite ersättning efter amning då hon tappat lite i vikt. Men inget alarmerande :) hon är världens sötaste :) kanske blir lite sol MIT gulsot också men inte säkert det behövs. Jag var precis likadan när jag föddes trött och lite gul ;)
    Vad skönt att det går bra! Gulsot är väl ganska vanligt och vikten rättar nog snart till sig när hon får ersättning också.
    Hur startade förlossningen egentligen? Kände du något innan, eller vaknade du bara av att vattnet gick eller hur var det? Gud , vilken häftig känsla det måste vara i alla fall. Att vara mamma.
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?