• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Har precis läst igenom hela denna tråden, och jag passar ju in här jag också. Tyvärr. Jag har iofs “bara” haft ett MA, men det är illa nog. MA’t upptäcktes i vecka 10, men embryot hade varit dött i över 3 veckor.
    Just nu är det drygt 3 veckor sedan jag fullförde den medicinska aborten, men jag har fortfarande tydligt positiva graviditetstester (senast i söndags). Känns ju som ett hån, men vad ska man göra?

Idag har jag ganska kraftig molvärk i korsryggen, precis som jag brukar ha innan mens och ibland också när jag har ägglossning. Men... eftersom jag hade en positiv grav.test i söndags, så borde det väl inte kunna vara ägglossning på gång?? Men temperaturen idag var 0.2 grader högre än vad den har varit alla andra dagar jag har tempat (fast jag har inte gjort det regelbundet så det är nog inte så tillförlitligt).
    Jag tränade igår, så det kanske bara är träningsvärk? Fast det känns precis som min vanliga mensvärk...  Blir väldigt förvirrad. Litar ju inte på kroppen för tillfället, men HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS att det är ägglossning och att jag har en normalt fungerande kropp igen! Man vill ju komma vidare.

Jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att få upprepade missfall. KRAM till er! {#emotions_dlg.flower}

• tm78

Man känner sig grundlurad av sin kropp ja... Men jag är ändå väldigt glad för att vi valde att göra ett privat ultraljud såpass tidigt, annars hade jag förmodligen gått i många veckor till och trott att allt var bra.

Jag hoppas inte att det är några rester kvar, har man inte ont/blöder då? Jag har läst nånstans att man kan kan ha kvar hcg i kroppen i flera veckor efter MF/MA och jag antar att det beror på hur höga halter man hade från början. Jag ska göra en ny grav.test på söndag, och om den också är positiv så måste jag nog ringa gyn och fråga om det är normalt eller om jag bör komma in på en kontroll.

Och det stämmer nog att ÄL inte kommer igång igen innan hcg är ute ur kroppen, det är därför ganska osannolikt att det var ÄL-värk jag kände idag. Men man hoppas ju hela tiden... Glad

Vi har inte försökt så länge. Jag slutade med p-piller i april, men de första månaderna undvek vi att ha sex i närheten av ÄL för jag ville att kroppen skulle få "hämta sig" lite efter 15 år med p-piller.
    Jag blev gravid på vårt andra aktiva försök, och jag hoppas att det är ett gott tecken för framtiden.

• tm78

Jag inväntar också ÄL... Fick äntligen tillbaka mensen i början av december så om kroppen fungerar som den gjorde innan MA’t så borde jag ha ÄL i slutet på denna veckan.

• tm78

Jag kör med både äl-stickor och temp denna månaden Tungan ute Imorse var testen positiv, och idag har jag haft väldigt mycket ”äggvita” - så jag räknar med att ägget släpper imorgon, eller kanske på söndag? Det blir myspys hela helgen i alla fall Hjärta
    Så jag börjar också be till tomten nu... och jag ska påminna honom om dig också Flört Hoppas att vi kan få följas åt vidare!!

Hej Draken och Catarina, trevligt att hälsa på er också Glad
    Tråkigt med negativ test Catarina, och fruktansvärt irriterande att missa telefontiden. Jag har tyvärr inga bra tips på hur man snabbt får en tid...

• tm78

Catarina: Har du fått någon tid för utredning än? Hoppas att du inte behöver vänta så länge!

Tabbs: Lycka till hos läkaren i eftermiddag! Hoppas att dina tankar i natt var helt obefogade och att du får bra provsvar... {#emotions_dlg.flower}

Ego: Jag hade nog ÄL redan i fredags, fast jag trodde att jag skulle ha det på söndagen. Positiv test på fredag morgon, negativ på lördag morgon + tempökning. Och vi har fått till det alla dagar utom en den senaste veckan, så nu är det bara att hoppas på att en liten simmare hittar fram till ägget Glad 
    Skönt att det är en del "julstress" nu, då går kanske dagarna fram till BIM någorlunda fort i alla fall...

• tm78

Tabbs: Vad skönt att mötet gick så bra! Nu håller jag tummarna för ett plus till nyår Glad

Catarina: Vad skönt att du har fått en tid såpass fort, och blev så bra bemött! Håller tummarna för ett plus till dig också, så länge mensen inte dyker upp finns det ju hopp! Men om den ändå har tänkt dyka upp så tycker man ju att den kan göra det så fort som möjligt... det finns nästan inget värre än väntan.

• tm78

Grattis! Vilken fantastiskt härlig julklapp! Jag blir alldeles tårögd, blödig som jag är...
    God fortsättning och gott nytt år till alla!

• tm78
    CT11 skrev 2011-12-25 16:54:00 följande:
    Åh tack! Jag var nog iof lite snabb. Blöder en del och har kramp, så det är nog ett missfall. .. suck..
    Nej, nej, nej! Hur går det med dig? {#emotions_dlg.flower}
  • tm78

Catarina: Gud vad tråkigt... Men skönt att du håller modet uppe och fokuserar på det inbokade mötet och positiva händelser. Kram! (Jag håller ändå tummarna för att det inte är kört än!)

Jag hade MA, så jag fick göra en planerad abort och därför vet jag inte hur det känns när man får spontant missfall. Mensen kom tillbaka exakt 4 veckor efter aborten och om jag hade nån ÄL innan så märkte jag i alla fall inte den. Efter mensen började jag både tempa och testa med ÄL-stickor, men det hade jag inte behövt - ÄL var jättetydlig denna månaden. Äggvite-sekretet är det jag märker det mest på, men också lite molvärk.

Tabbs: Jag tror att vi hade ÄL samtidigt? 16.e eller 17.e? Jag testade också negativt igår och blev väldigt besviken över det eftersom jag har haft väldigt mycket “drag”, stickningar och molvärk i magen den senaste veckan... Men vi har nog testat för tidigt bägge två, och det behöver ju inte vara kört än Jag har i alla fall inte BIM innan 31/12 eller kanske 1/1. Vi får hålla tummarna för varandra! Kram!

Draken: Ja, visst känner man sig låg när man inte kan glädjas ordentligt med andra... Men snart är det vår tur också! Kram!

Gott nytt år alla, 2012 händer det!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?