Inlägg från: JLD1979 |Visa alla inlägg
  • JLD1979

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Börjar titta efter vagn mer seriöst och alla har tips och ideér.

Det är så svårt... vilken djungel. Men sista tiden så har jag gått fr Emmaljungas Duo edge till Bugaboos Donkey.

Åsnan är ful cool på nått sätt. Mycket förvaring. Vår plan är ju att bli gravida till nästa höst om allt går vägen så att säga och då kommer vi behöva syskonvagn. Donkey är en duo och singel vagn i ett. Så kommer en till tätt så har vi vagnen klar redan. Bara att köpa till en till sits :)

Ska tvinga med mig karln och provköra en sådan nu i helgen tänkte jag :)
    Kallt och dåligt väder = Shopping! :o)

har hänt lite sista tiden så jag har inte vart inne här förrens nu.
    Bloggat om det för den som orkar läsa :)

http://agapegirlsworld.blogspot.com/

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-06-01 15:52:33 följande:
    JLD, en sådan vagn har en kompis till mig. Hon har två nu och är mycket nöjd.
    Jag är helt inne på JOOLZ jag... Typ joolz earth edition cactus green
    Den är riktigt häftig! :o)
    Skönt å höra en till som är nöjd med den :)
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

Var i butik idag å kände på donkey. Blir nog en sån men vi beställer fr pramworld å sparar några tusenlappar. Samma garanti där som här på vagnen dvs 3 år

• JLD1979

Lyckades sälja in Donkeyn på min karl så jag får nu köpa den. Jävel å vara svårflirtad  Skrattande

Beställer nog hela kitet inkl babyskydd, easybase, adapter, vagn och lite annat fr pramworld.

Det jag ville ha skulle här hemma kosta 19000 och fr pramworld 11500 exkl frakt. Känns som en bra deal.

Har man 3 års garanti på sin produkt så tror man verkligen på att den håller annars skulle de gå back så de vissla om det på den om den inte klarade att hålla så länge 

*dansar segerdansen*

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-06-02 21:48:22 följande:
    JLD, skönt att det känns bra med vagnen.

Grattis tråden ett år! Är så glad att ni alla har funnits här med kloka råd och stöd. Det har ju hunnit hända rätt mycket på det här året och det kommer hända mycket mer. Det jag hoppas framför allt är att alla idag icke-gravida ska få sitt plus och få behålla det. Tabbs och tm, jag kan garantera er att jag kommer att finnas för er ända tills en liten bebis har tittat ut hos er båda (och vem vet, kanske ännu längre). Ja, självklart för alla er andra också men tänker nu främst på de som varit här länge och idag inte är gravida.
    Absolut! Känner samma sak och kunde inte sagt det bättre själv. Älskar den här gruppen! Ni är underbara!
    Här sitter jag och skålar m Portello och sambon sympatifirar med öl. Även han tacksam över att ni har varit/är här med mig.

KRAM!!!
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

TM: Instämmer i allt det Draken sa.
    När det kändes som mest omöjligt och jag givit upp att bli gravid själv och börjat läsa på om adoption så hände det.

Söndagen har gått i städandets tecken. Aptrist men nödvändigt.

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 31/5 Tabbs 
    ca 19-22/5 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 17/6 Tabbs 
    ca 4-6/6 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v21 JLD1979 
    v17 Draken 
    v14 Snöuggla 
    v12 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121112, Draken men allt över v 36 är bara bonus...
    121203 Snöuggla 
    121215 CT

ÄppleCOMING UPÄpple
    1/6 + 8/6 KUB, CT11
    12/6 RUL, Draken
    9/7 RUL Snöuggla

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-06-01 15:52:33 följande:
    JLD, en sådan vagn har en kompis till mig. Hon har två nu och är mycket nöjd.
    Jag är helt inne på JOOLZ jag... Typ joolz earth edition cactus green
    Har du bestämt dig för Joolz vagnen?
    Såg att den oxå finns på pramworld. vet inte pris dock. Men känner flera som beställt därifrån och är nöjda med allt så därför vågar jag beställa fr england. Annars hade jag aldrig vågat :)
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-06-03 16:24:12 följande:
    Oj, vecka 21!  Du är så nära min magiska dröm-vecka 24Skrattande

Nja...bestämt mig vetitusan...och jag vågar inte kolla mer innan RUL...men vilket bra tips. Det ska jag verkligen kolla upp när det närmar sig.

Missade helt att du lagt upp länk till din blogg. Ska kika in där snart.

Varför är just v24 en drömveccka för dig? Nått speciellt som händer då?
    Jag längtar till att få den där riktigt runda kulmagen som inte går att ta miste på att den är en gravidmage. Tycker fortfarande att jag mest ser tjock ut än.

jag förstår dig... jag vågade först efter RUL med. Först nu som jag börjar tro att jag faktiskt ska få bli mamma i oktober. Svårt att greppa ändå. jag är verkligen i ett boande-sinne. Allt handlar om b ebis. vagn, bebiskläder, inredning kring barn, själsäng osv... det enda jag tänker på och googlar om. Mycket finns på tradera och blocket faktiskt. Nu blir ju vagnen ny men ska köpa möbler och sånt begagnat. Inte billigt med barn inte :-/
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

Draken: Har hört att vissa rädda tom fr v22. Men man undrar ju ändå vilka skador barnet får av att räddas... gör man verkligen barnet en tjänst om det får en massa skador? Nej usch. Här föds ingens barn före v 32 och är helt friska och bara behöver växa på sig! *bestämma*
    Kommer göra minst 1 TUL iallfall men har inga datum än. Brukar göras i v32. Får se... de gör ju UL om jag åker in akut med smärtor så jag har fått se det lilla livet bra många fler ggr än man brukar få

CT: usch låter inge kul det där. Prata med chefen. Tänk på dig och din bebis. Jobb kan man alltid få nytt. En bebis är inte lika självklart som vi vet i denna grupp. Förstår ändå din oro. jag har ju vart vikarie och nu är jag ju sjukskriven sen början av graviditeten och den sista augusti går mitt vik ut och de lär ju inte behålla mig även om det blir en till tjänst då han som tagit min plats är en barndomskompis med min ekonomichef. Får leta nytt jobb straxt innan föräldraledigheten tar slut. Säg att du behöver prata privat med chefen och säg det bara. Du har inte gjort nått fel alls och resa som gravid... Kan säkert få en läkare som avråder ifrån det med. jag har ett läkarutlåtande på att jag inte ska jobba inom vården då det bränner ut mig för jag engagerar mig för mycket och inom ett år är jag utbränd.

TM: Som draken sa, BIM. Känsla?

Snöuggla: Hur mår du? Spökveckor?

♥ BF 121021 ♥
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?