Inlägg från: JLD1979 |Visa alla inlägg
  • JLD1979

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

CT: det kommer gå så bra imorgon!!

• JLD1979

Åh va roligt! Grattis och njut nu denna dag. Vila i lyckan av det ni har fått se. Oväörderligt ögonblick! :o)

♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979

Vi har inte ens köpt nått hus än men jag kan inte låta bli att titta på barntapeter för det.

Asså jag dör! Gud så söta saker det finns!
    Jag är lite kär i bondgården.

♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979

Draken: Har kollat på de andra KUB-bilderna och alla är tagna i samma vinkel så man ser inget :(

CT: mackdieten i början är inte så farlig. Lägg lite gurkskivor/tomatskivor på mackan? jag fick som tur var dille på leverpastej å gurka på. Massa gurka :) Va skönt att du har hittat nån att prata med som du verkar trivas med :)

TM: beklagar neg gravtest :(

Tabbs: jag har som inte gått ut på facebook än m min graviditet men de närmsta vänner och släkt vet iallafall nu. Får se efter nästa UL som är i v19 om jag går ut med det då på Fejjan.

Snöuggla: Skönt att iallamåendet har lättat. Det är en påfrestande period verkligen. HOppas det håller sig illamåendefritt nu :)

Tapeterna är fondväggar inte för ett helt rum alltså utan bara en vägg. Så då kan man kasta upp en på en vägg och på de övriga 3 väggarna kan man ju välja nån färg ur fondtapeten att måla. Å jag är i en grön period så jag kommer nog välja grönt oavsett kön på bebisen.

EGO: Igår var jag ute på shopping. Köpte lite mammaklänningar till i sommar. Har insett att jag tycker att mammabyxor är jätte obekvämt så jag kommer leva i vanliga leggings i olika längder fr Hm denna graviditet. Köpte nån vanlig lång tunika som kommer funka hela grav oxå. Är det bara långt och töjbart så funkar det och i värsta fall kan man ju bara "förlänga" det med ett långt linne under.

Träffade även en dietist igår och fick hjälp med bra mellisar. Tycker just mellis och frukost är jättesvårt att veta. Så det kändes bra. Nu ska jag föra matdagbok i 4 dagar och sedan sända det till henne för eventuell kompletering/förbättring. Ska bli intressant.

I övrigt så fryser jag mest så jag tror jag ska ta mig en kopp hett kaffe nu :)

♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-05-09 13:45:08 följande:
    tm- va tråkigt med neg gravtest, men skönt att du ändå verkar på bra humör:)
    Spännande o så vad du tycker om akupunkturen!

Jag ringde gyn o frågade om blödningarna o om jag skulle boka en tid...hon tyckte jag skulle avvakta o se hur blödningen blev..sen tyckte hon att jag skulle ta mitt cellprov..som jag dumt nog inte gjort än, men får pallra mig iväg nästa vecka då...fattas bara att det skulle vara ngt sånt jädra tjafs oxå...
    Hoppas verkligen att det inte är nån sån skit utan att du bara har en reaktion på att det har blivit vår och kroppen spritter av hormoner för ljuset. Och de hormonerna är självklart till din fördel i bebisbaket! *bestämma*

Yay! Det regnar. Hejja regnet! Tryck ned pollénäcklet i marken nu!!!
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979

Draken: Alla bilder är i samma vinkel som den jag la upp. Kunde du se nått på den?

Gissa vem som ska köpa bikarbonatsoda finns det på Ica?

• JLD1979

Jag har nu bikarbonat!!!! Å så skojs. Kommer inte kunna sova nu bara för det. Ska göra det imorgon direkt

• JLD1979

Bebisen ligger likadant kring skrevet så att säga så alla bilder just i det området visar samma sak

• JLD1979

Läste nånstans att man skulle köra The baking soda test i plastmugg. Hade ingen sån så det blev i vanlig glasskål.

Reaktion: INgen. Tjej alltså?

Spännande å få veta var det blir. Har drömt om tjej i v6-7 redan. Tror det är en pojke och baking soda säger flicka. Jag är så himla nyfiken!

♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979
    CT11 skrev 2012-05-10 11:20:05 följande:
    Ok oj jag märker att min gravidhjärna påverkar jobbet... Glömmer saker och är lite fumlig och distraherad... Är ju helt ny här dessutom. Lite pinsamt.. Sover så himla dåligt också så det spär väl på. Dagens iakttagelse.
    Du är inte ensam. Jag har gått in på ica, tagit en korg och gått runt och undrat vad 17 det var jag skule köpa och efter ca 15 min kom jag på att det var bilen jag skulle tanka och inte handla mat.

Hjärnan är nån helt annanstans helt enkelt :) På ett mycket bättre ställe än jobbet. DU är i bebismode :)
    ♥ BF 121026 ♥
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?