• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Tabbs, åh shit pommes frites vad bra. :D

Progesteronvagitatorer är väl till för slemhinnans "omhändertagande" av embryot så jag hade börjat asap. Kan du inte ringa RH och fråga?

Förstår exakt hur du känner. För mig blev det ett sorts antiklimax...glad? Nja...inte direkt som första gången...men kommer du ihåg vad du skrev till mig om att hitta och hålla fast vid strimman av hopp?

Du har ett plus Tabbs, och det är skitbra!

• Draken

Tabbs, det är grymt att slitas mellan hopp och förtvivlan. Fan att det alltid ska vara så här och så analyserar man ju sönder allt. Jag tror verkligen inte att det är någon fara. Är du ens på BIM än?
    Jag håller med tm, vänta en dag till med att testa. Jag vet att det är skitsvårt men kan du inte se det som ett projekt? En dag i ditt liv...och det för garanterat något gott med sigGlad

För att svara på din fråga, jodå, det är som vanligt, inga symtom...och har bestämt mig för att inte träna innan vi har varit på vul...så jag är inte samma glada jag. Grrrrrrrrr{#emotions_dlg.djavulsk} Nu är det en vecka till VUL och tiden kryper fram...  

JLD, lider med dig. När du bokat ett VUL och ser att allt är bra kanske du kan blir på lite bättre humör iaf. Stor kram.

Tm, hur mår du?     

• Draken

CT, ägget ska ju vandra ner också så det blir säkert jättebra med insem idag :)

JLD, vad har du för pollenmedicin? Namn...

• Draken
    JLD1979 skrev 2012-03-22 09:04:08 följande:
    Zyrlex har jag använt. Det har funkat helt ok.

Zyrlex: Klinisk erfarenhet från gravida kvinnor är begränsad. Djurexperimentella data talar ej för ökad risk för påverkan på graviditet, embryo/fosterutveckling, nedkomst eller postnatal utveckling. Försiktighet bör iakttas vid förskrivning till gravida.

Prata med din läkare är mitt råd.  
  • Draken
    Tabbs2 skrev 2012-03-22 09:43:20 följande:

Hej på er!

testade trots allt imorses..hade hållt mig hela natten..

helt blankt va testet nu, så nu hoppas jag blödningen kommer igång ordentligt snart...

Känner mig inte så ledsen mest tom, trött och uppgiven...

runt nästa ÄL är vi lediga känns skönt men börjar mer o mer känna att det här kommer aldrig att gå...

skönt att det är sol o vår på gång iaf:)

Hmm, jag funderade lite på en sak Tabbs. Du kan ju uppenbarligen bli gravid. Det jag har lärt mig om progesteron är att de ska tas från ÄL för att stimulera slemhinnan att ta emot ett embryo och inte så sent som vid ett plus. Kan du inte kolla upp det?
  • Draken
    Tabbs2 skrev 2012-03-22 18:56:48 följande:
    CT- grattis till lyckad insemination:) gjorde det ont?
    Håller tummarna stenhårt at det tar sig nu:) gött att spermierna hade ökat också du ska se att det kommer gå fin fint!
    Åh nej jag testar inte mer nu utan väntar på att mensen ska komma ordentligt...

Åh härligt JLD att allt såg bra ut!! Verkligen skönt så du kan andas ut lite:)

Draken- "vår" läkare sa bestämt från plus...det skulle dessutom bli alldeles för dyrt att ta progesteron varje månad från ÄL till BIM..det kan man ju få göra i massa månader innan det blir plus...dessutom så har jag ju egentligen ingen brist utan vill bara ta som extra stöd för att jag ska känna mig lite lugnare...det finns nog olika teorier bland läkarna tex ska jag ju få innohep från ca v 7 o många nadra från plus...      

Mmm, denna gynekologi...det är så olika överallt. Det bästa är väl att försöka lita på vad läkarna säger till en. Annars blir man ju knäpp (knäppare...Flört).

Hur har det gått? Kom mensen igång?

Kram{#emotions_dlg.flower}    
  • Draken
    JLD1979 skrev 2012-03-22 17:02:25 följande:
    CT: Här hålls tummar och tår!

VUL gick bra idag. *lättad*
    Hjärtat slog och allt såg normal ut. Nu kan jag släppa den biten iallafall. *andas ut*

Gud så skönt! Skrattande Själv håller jag på att noja ihjäl mig till vårt VUL på onsdag...
  • Draken
    CT11 skrev 2012-03-22 15:16:59 följande:
    Nu är jag insemineradFlört.  Min enda tappra blåsa var ok stor och den arma sambons simmare hade faktiskt ökat till 6 miljoner! Jippiee! Det ska firas ikvällSkål. Han har varit så duktig med zink, folsyra och nyttig mat etc så det kan vara det som hjälpt. 

Nu är det en ringa väntan, ca 3 veckor. Sen får vi se....  

Tabbs- testar du igen imorgon eller i helgen? Man kan ju få blankt tills flera dagar efter BIM... 

ToppenSkrattande Simma nu för tusan!!!!! Bra av din sambo att ha lyckats med kost. Nu håller jag tummarna allt jag bara kan...
  • Draken

Tack JLD, men det är avsaknaden av symtom som skrämmer mig... Borde jag inte känna något?
    Vecka 10, vad skönt, då är fostret nästan färdigutvecklat. Efter vecka 12 ska det ju bara växa. :)

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?