• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Snöuggla: Grattis till lyckat RUL! Förstår helt klart att du inte kan sluta noja, men det måste ändå kännas lugnare för varje dag som går? Hela tiden ett steg närmare målet...

Draken: Fosterrörelser varje dag är ju ett väldigt gott tecken :) Tror inte att den lilla magen är något att bekymra sig för överhuvudtaget!

CT: Lycka till på RUL idag!

35-åringen: Hur går det? Har du haft ÄL?

JLD: Grattis i efterskott Och lycka till hos läkaren idag! Det är säkert ingen fara med junior, men skönt att få kollat upp det och veta att allt är bra Det låter jobbigt med foglossning, just den biten är jag ju inte så avundsjuk på...

Tabbs: Vad bra att du har kontaktat kliniken i Aten, och har lyckats skicka iväg ett blodprov dit. Det blir spännande att höra resultatet därifrån!

Ego: Jag har fått svaren från alla blodproven som min läkare tog förra veckan. Alla värden var normala, förutom att jag hade lite förhöjt kolesterol (men det har väl ingen större inverkan på fertilitet?). Så nu blir det nog utredning av sambon, och kanske också ultraljudskontroll av mig? Jag räknar med att Medicus i Trondheim hör av sig så fort de öppnar igen efter semestern och då får vi veta vad nästa steg blir. Men vi fortsätter ju givetvis försöka på egen hand så länge, och ÄL tror jag var igår. BIM lagom till min födelsedag då nästan... Åh, vilken födelsedagspresent det hade varit!

• tm78
    CT11 skrev 2012-07-16 17:02:11 följande:
    Hallå igen, allt gick toppen;). Och jag hade "bara" ganska mycket järnbrist, ingen fara ju;)
    Hurra! Glad
  • tm78

Grattis till körkortet CT! Och hoppas att du snart får bukt med järnbristen.

Skönt att allt var bra med junior JLD! Jobbigt med vitaminbrister - men det går ju tack och lov att åtgärda :)

Har du hört något mer från Aten än Tabbs?

Idag åker vi till sommarstugan och blir borta i två-tre veckor. Tittar kanske in här någon gång under den tiden, men vi får se vad jag får möjlighet till. Ska bli otroligt skönt att koppla av ordentligt!

Ha det bra alla!

• tm78

Hemma igen, efter två härliga veckor i sommarhuset. Semester denna veckan också, men då blir det bara (välbehövligt) hemmapyssel. Ska läsa igenom alla inlägg och kommentera sen när jag får tid, men här kommer i alla fall en uppdaterad lista så länge:

Hjärta ÄLHjärta 
    25-27/7 tabbs
    ca 12/8  tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower} 
    23/7 35åringen
    ca 8/8 tabbs
    ca 26/8 tm78 (försök nr. 17, nr. 11 efter MA)

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v29 JLD1979 
    v24 Draken 
    v22 Snöuggla 
    v21 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121114, Draken men allt över v 36 är bara bonus...
    121203 Snöuggla 
    121220 CT

ÄppleCOMING UPÄpple
    1/8 TUL, Draken
    23/8 TUL, Draken
    28/8 TUL, JLD1979

BabyFÖDDABaby

• tm78
    CT och JLD - så fina magar ni har!

CT - jag tycker som alla andra här att du ska lyssna på BM och sjukskriva dig ett tag. Det viktigaste är ju att du och bebben mår bra - jobbet klarar sig alltid!

JLD - gud vad tråkigt med råttor i förrådet, och att de hade varit på de nya bebiskläderna

Draken - var är magbilden som du har utlovat...?

Tabbs - BIM har passerat... Hur är läget? Hoppas att du i alla fall njuter av din semester! Vad är förresten ureaplasma, och hur går det med antibiotikakuren?

35-åringen - Hur går det? Snart utredningsstart för er, hur känns det?

Snöuggla - hoppas att allt är bra?

Ego - Vi har fått hem massa rekvisitioner för blodprov/sädprov från Medicus i Trondheim. Jag ska ta prover på dag 1, 10, 20 och 24 i nästa cykel. Blir ju lite jobbigt, men får hoppas att det ger något resultat i alla fall. Är så vansinnigt trött på detta här nu, så jag har egentligen mest lust att ge upp
  • tm78
    Äntligen kom bilden Fin mage Draken!

Jobbigt att ni inte kan enas om namn JLD, men namnet faller nog på plats när bebisen väl är ute. Då kanske han själv “talar om” vad han heter

Tack för hejaropen kära ni Men frågan är om det hjälper... Det känns precis som vanligt än så länge, så jag har inte så höga förhoppningar.
    Idag har jag i alla fall varit och lämnat det första av mina 4 blodprov, och sambon ska göra sitt prov på torsdag. Han är lite nojig för det, men värre saker kan man ju utsättas för Nu är vi ordentligt igång med utredningen i alla fall, och det känns skönt.

Gravidyoga låter härligt CT! Jag tror att det är supernyttigt Jag har gått på yoga i perioder tidigare, och det känns verkligen bra i kroppen.

Hur är det med dig Tabbs? Fortfarande semester?

Snöuggla - hoppas allt är bra? Förutom den kvävande värmen Men snart kommer nog den friska höstluften till oss  

35-åringen... Hur är det med dig? Längesedan vi hörde något!
  • tm78
    {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}
    23/7 35åringen  
    ca 6/9 tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v33 JLD1979
    v27 Draken
    v28 Snöuggla
    v26 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121114, Draken men allt över v 36 är bara bonus... 
    121203 Snöuggla 
    121220 CT

ÄppleCOMING UPÄpple 
    13/9 FUB, JLD1979
    17/9 Provsvar + gynundersökning i Trondheim
    10/10 TUL Snöuggla

BabyFÖDDABaby
  • tm78

CT: Jag håller med Tabbs angående boende, jag tror att jag hade valt det dyrare alternativet. Man är ju hemma ganska mycket - speciellt som spädbarnsförälder... Då är det viktigt att du trivs!

Kram Tabbs! Det suger att det aldrig ska funka

Hoppas att alla andra mår bra.

• tm78
    Hej alla!

Tänkte bara ge lite livstecken ifrån mig. Jag har varit ganska dålig på att skriva här på sista tiden, men det är medvetet. Försöker ta en mental paus från allt som har med bebis att göra, även om det inte alltid är så lätt. Har till och med funderat på att stänga mitt konto på FL och sluta läsa här helt och hållet...men det går ju inte - jag måste veta hur det går för er andra! Herregud, ni som är gravida ska ju snart föda allihopa

Lycka till på FUB imorgon JLD, och lycka till på läkarkontroll Draken!
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?