Anonym (Tragiskt) skrev 2011-06-03 21:47:12 följande:
Är det bara jag som tycker hela denna tråden är tragisk?
Nu ska soclalbidragstagare cykla för bussen är för dyr.
Aldrig ska de kunna ha en enda last eller unna sig något.
De har själva satt sig i eländet och gör inget för att komma ur det så de får skylla sig själva.
De som har hundar eller andra husdjur borde göra sig av med dem.
Resa utomlands behövs inte de kan resa i Sverige för det kostar inget tydligen (de kanske kan cykla?).
Fast egentligen ska de först lära sig att laga mat för annars slänger de ut pengar på halvfabrikat.
Datorer och TV behöver de inte, de behöver bara hus över huvud och mat.
Men låt oss då trycka ner dem i skiten så de aldrig kan ta sig upp. Så kan vi känna oss nöjda med att vi minsann är bättre än dem och att våra barn är bättre än deras!
Ärligt talat hur tror du att vi som inte tjänar +25 000 kr i månaden får det att gå runt?
Jag cyklar för att bussen är för dyr.
Jag röker inte, men min sambo fick fan sluta när vi bägge 2 pluggade.
Hade jag inte haft råd med mina djur så hade jag sett det som självklart att göra mig av med dem.
Jag har varit utomlands på semester en enda gång i mitt liv, när jag var typ 8. Inte fan ska man få semesterresor betalade utöver att få sitt uppehälle och vissa nöjen bekostat som bidragstagare.
Jag lagar mat från grunden eftersom halvfabrikat ÄR dyrare.
Klart som fan man ska få ha dator och TV, men självklart ska det bara inom rimliga gränser. En 42" platt-TV är inte rimligt att köpa om man inte kan betala den själv.
Jag antar att det kommer ge betydligt bättre resultat att bekräfta att bidragstagare är så jävla värdelösa att de inte KAN ta sig upp, bara att betala för att hålla dem i "misär" så att de inte råkar komma in i samhället på egna meriter?
Är det bara jag som tycker att ditt resonemang är tragiskt?
Det svenska sociala skyddsnätet är bra, om man ska klaga på något så är det väl att folk få så jävla dåligt betalt när de arbetar att de i vissa fall måste få hjälp av det sociala för att komma upp i skälig levnadsstandard, att sjukförsäkringen fungerar helt åt helvete, inte ska man ha försörjningsstöd när man egentligen borde vara sjukskriven?
Alla andra i samhället förväntas leva efter de förutsättningar de har, och vill man ha något extra så får man dra in på något annat, så fungerar det för de absoluta majoriteten, varför ska den som lever på försörjningsstöd undantas?
Det är ren jävla BS att man inte kan dra in på något när man har försörjningsstöd, det finns massor med folk som klarar sig utmärkt på samma pengar.