Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

Fortsättning - nu som mammor allihop

Förlåt lille R, du har ju inte hunnit fylla 1 år ännu, men nästa vecka är det väl dags Lexie? Grattis i förskott!

Stickan: Jo jag jobbar heltid och trivs bra med jobbet, men det är förståss lite tråkigt att lämna de små hemma om mornarna, men desto roligare att komma hem då Jag försöker även hinna med att träna lite på gymmet emellanåt men det blir en prioriteringsfråga.

Skönt för dig som är hemma ändå igen. Familjen är ju ändå viktigast och går först. Hur länge blir du hemma nu?

Önskar alla en trevlig helg! Hoppas vädret blir lite bättre än det slutat idag.       

• Monchichi

Smiley: Grattis! Vad underbart!

Lexie77: Ja det är skönt att träna och rensa skallen lite samtidigt, och ladda nya krafter till familjen. Nu går det dock lite bakåt i min träning... Men jag håller med om att det är lyxigt att komma hem till lagad mat, så skulle man alltid ha det!

Vi har lyckats med en spontan graviditet! Det trodde jag aldrig jag skulle skriva med min bakgrund. Men det gick. Och inte nog med det, i torsdags på UL fick vi se TVÅ(!) krabater sparka på varann! Tokig kroppen kan vara; ingenting, ingenting, tvillingar!

• Monchichi

Lexie: Jag är beräknad till början på november, och i bästa fall stannar de till oktober. Längre än så vet jag inte om jag vågar räkna med.

Hur är det med alla? Finns det några semesterplaner? Jag trivs bra på mitt jobb nu och ska bara ha två veckor ledigt i mitten/slutet på juli. Nu är jag sugen att jobba så länge det går. Vet ju aldrig hur jag känner om ett par månader.

Trevlig midsommar tjejer!    

• Monchichi

Å grattis DonaAna! Ni också! Fantastiskt kul! Hur mycket jobbar du nu? Minns att det var halvtid när du gick tillbaka i mars väl? Förresten ska vi ta den där lunchen någon dag vi bubblade om för rätt länge sedan så länge jag är kvar på ditt kontor?

Trollmamma till 4: Gratulerar till jobbet! Vad blev det?

Roligt att ni båda känner er så positiva till dagisstart!

Hur är det med övriga mammor och barn?         

• Monchichi

Hejsan!

Nu är tvillingarna här. De kom i v. 34+3, 1 oktober, efter vattenavgång och snitt. Hade hoppats föda vanligt men det var för riskfyllt i sätesläge vid denna tidpunkt. De vägde 2525 respektive 2306 gram och mår bra, två prinsessor! Vi ligger på neonatal tills de kan äta ordentligt, men jag längtar hem som en tok efter mina andra prinsar.

Jag hann iaf jobba klart denna gång, men mycket mer än så var det inte. Fick helgen hemma också och sen var det dags.

På bilden testar tjejerna nya modet på solbrillor

DonaAna: Härligt med RUL att se fram emot!

Linny79: Vad kul att se dig och att allt verkar bra med er!

Kram till alla!

• Monchichi

Tack ska ni ha!
    Det går bra med tjejerna, de äter, bajsar, kräks och skriker, ibland sover de också Men det är bara underbart!

DonaAna: Hur gick det på RUL? 

• Monchichi

Smiley: Grattis till dottern!

DonaAna: Hur mår du? När är det dags?

Linny79: Såg dina fina barn i VT när de fyllde år Glad 

Här är fullt upp och det är så härligt! Fantastiskt att få vara hemma med mina fyra barn varje dag och bara njuta och leka (... och ja, så är det ju ett och annat måste också, men men...)  

Hoppas det är bra med alla! 

• Monchichi

DonaAna: Grattis! Vad roligt att du också fick en liten tös! Ni får gärna komma och hälsa på när du orkar och blivit varm i kläderna med två barn

Stickan: Tack! Men vad du har varit med om, inte roligt att höra. Hoppas du mår bättre nu och jag önskar Lycka Till med kommande försök. Håller mina tummar!

Smiley: Är hon lika foglig på nätterna? Här har vi trassel; är det inte den ena så är det den andra. Lätt att tappa humöret efter 723:e besöket vid barnsängen. Men jag får bita mig i kinden och ta nya tag för att inte bryta ihop av trötthet. Nån gång ska väl den där hela nattsömnen komma tillbaka, och när de är 15 undrar jag var vaknätterna har tagit vägen.

• Monchichi

Hej på er!

Hur har ni det alla?

Lexie77: Grattis till nykomlingen! Vad blev det för sort? Jag avundas dig som får vara hemma igen. Lycka Till!

DonaAna: Har du börjat jobba igen?

Stickan: Har tänkt på dig flera gånger och undrat hur det gått efter operationen förra året. Det lät som du skulle vara en del själv också om gubben jobbade borta. Hur är det nu?

Linny: Är du bra i ansiktet nu? Tyckte jag såg dig på håll på stan när du tillsammans med baren pyntade påskbjörken. Det gjorde mina barn också, och det var kul så klart.

Kram på er!

• Monchichi

Stickan: Åh, stort grattis! Det var verkligen roligt att höra efter det ni gått igenom. All Lycka till er nu!

• Monchichi

Stickan: Hur mår du? Nu är det nära för dig! Önskar Lycka Till!

Hur är det med er andra?

Jag är också gravid igen, nu med nummer 5! Hur tokig kan inte kroppen vara, men detta är andra spontana graviditeten för mig efter den brokiga starten. Tvillingarna har hunnit fylla 2 och är väldigt mammiga, men det är för det mesta bara mysigt.

Önskar en bra vår!

• Monchichi

DonaAna: Tack! I början på juni så jag har nyligen passerat halvtid, känns helt galet, tiden går så fort! Är du igång och jobbar igen?

• Monchichi

Grattis Smiley till sonen! Då är det tätt mellan barnen Ja visst är det märkligt hur kroppen kan ändra sig, men fantastiskt vad den kan åstadkomma! Jag bär ju själv på andra spontana graviditeten nu.

Linny79: Jag har iofs FB men loggar sällan in och skriver i princip aldrig, så jag är inte så intressant där.....

Ha det gott alla!

Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop