Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

Fortsättning - nu som mammor allihop

Lexie: Vad roligt att ni kör samma kyrka och präst, det låter ju jättemysigt. Och prästen har följt er från bröllop till både ett och två barn Vi var i domkyrkan båda dopen men har haft olika präst.

Hoppas alla haft en skön midsommar. Tur med vädret här hemma att regnet höll sig borta just på fredagen men öste ner både dagen före och efter.

Vi är hemma men gubben jobbar ett par veckor till, om han ens får någon semester. Är det någon eller några av er som vill ses framöver, eller är ni fulltjokade nu i semstertider?

• Monchichi

Vad kul! Vi kan på torsdag, ser ut att bli bra väder då också, iaf om man kollar idag... Vallby gillar min stora kille!

30/6 Majjssan77, Monchichi

• Monchichi

11 blir bra för oss också. Jag kommer med brun eller svart vagn beroende på vilken insats jag tar, och storebrorsbräda osså storebror Picknick blir jättebra! Vad roligt!

• Monchichi

DonaAna: Skönt att han tog sprutorna så bra. När F fick sina första sprutor skrek han till och blev ledsen men som tur var var storebror med och sa att "det går snart över"

Lexie: Hehe, så kan det gå. Jag tyckte det var synd att O inte skulle hänga på, våra två skojade ju så kul ihop sist. För mig är det iaf ok med lekkamrater, det gillar nog K och så får jag lite mer snack-tid förhoppningsvis

Ska bli roligt att ses imorgon!

• Monchichi

Tack för idag tjejer! Vad trevligt det var att ses igen, fast K inte så gärna sitter stilla, såklart 

Stickan: Gullig du var som gick en sväng med K. På vägen hem pratade han om kor som ni inte sett

Lexie: Vad kul, då får vi leka sen när hon är ledig!

Jösses vad varmt det är, även inomhus tyvärr. Hur har ni andra det? Nu är det nära att gubben köper AC, eller luftvärmepump har det också varit mycket snack om, hoppas man kan få lite kyla från en sån osså. Både barnen har svårt att sova när det är så varmt.

• Monchichi

Hej på er!

Skönt med lite sol igen efter ett par grå dagar. Hoppas det håller i sig nu när det vankas raggarbilar i stan som K entusiastiskt tittar på. Där har han nog lite nya bilmärken att lära!

• Monchichi

Här var det lugnt... Alla semestrar kanske?

Majjssan: Det blev att kika in finbilscrusingen för killarna, ja storebror och pappa alltså så var jag hemma med F, jag orkade inte...

Jasså du har kört, har ni amerikanare själva?

Vad tråkigt att J inte vill äta själv, men det måste ju komma. Varför tog ni bort smakisar en tid? Hur gick det hos läkaren?

F har idag smakat broccoli och det var ingen större reaktion, moroten var slut och så blev det broccoli istället, jaha?! Så det verkar ju gå hem iaf. Nu har han provat sötpotatis, morot och broccoli, och det har gått hem. Vanlig potatis fick han kväljningar av, men måste väl prova igen.

Den här veckan har storebror varit hos farmor och farfar och då har jag jobbat med att få bort nattmålen, och det har gått bra, jätteskönt. F är lite orolig när han ska somna, men sen har han sovit mellan 8 och 10 timmar, och jag har bara varit uppe och petat i nappen någon gång så det känns kul. Märker direkt att jag får bättre sömn också och är piggare när lille herrn vill upp ca 6. Hoppas det fortsätter så här.

Hoppas ni alla har det bra i det blandade sommarvädret!

• Monchichi

DonaAna: Jasså börjar ni i den änden? Min nyblivna 3-åring har faktiskt bara ätit glass en gång och det var för någon månad sedan, men till min förtjusning tyckte han inte om glass men jag misstänker att det kommer så småningom ändå, hehe...

Vad roligt med dop, hoppas det blev lyckat! Men det tror jag säkert.

Lexie: Jag har också tyckt att amningen är mysigare denna gång, men för mig är det nog mycket att det funkat så bra nu. Hade lite struligt första gången. Jag hoppas dock att det inte är sista gången

Vad är popcakes?

Vi har firat treåringen idag och imorgon har vi lite barnkalas så det har varit fullt upp t.o.m. imorgon. Vi kan kanske leka på fredag om ni vill? Har ingen aning om vad det blir för väder..

• Monchichi

Lexie77: Cakepops lät yummi!

Bästa tipset på smörgåstårta jag har är att göra själv Skämt å sido, jag vet faktiskt inte. Vi har gjort själva jag och sambon tillsammans, tycker båda två det är lite roligt meck, men det är ju tufft till en stor skara förståss. Men vår hemmagjorda är inte lika kladdig inuti som köpetårta tycker jag, vilket jag gillar. Garneringen är ju ändå godast! Lycka Till på söndag!

• Monchichi

Lexie: Hoppas ni hade ett härligt dop, det tror jag säkert!

Majjssan: Min sambo har inte börjat sin semester ännu, och det känns också lite tråkigt att vi inte har sommartiden tillsammans, men han ska nog vara ledig ett tag om 4 veckor.

Bra att det går frammåt för J, trots att sonden är kvar. Skönt att ni är under kontroll. Kan det vara något problem när han ska svälja alltså? Något i vägen eller han har ont eller liknande?

Här har vi jobbat med sömnen för båda barnen. K har ju sovit bra om nätterna men insomning har vi fortfarande legat på madrass i hans rum till han sover, men nu har vi försökt ändra på det. Mutade med cars-duplo men efter två dagar sa han att han inte ville ha det, att vi skulle ge det till lillebror eller kusinen istället, bara han fick sällskap när han skulle somna. Vore ju skönt om han kunde lära sig somna själv tycker vi, men det har ändå gått framåt. Ikväll klappade pappa lite på ryggen och sen smög ut och han somnade själv, jippi!

F låter lite i sängen när vi lägger ner honom men är inte ledsen och somnar sen själv. Han hade en period när han var lite orolig när han skulle somna men det verkar ha gått över nu. Och nu sover han hela nätterna, så skönt. Ibland är jag upp och petar i nappen, men det kan jag ta, det händer inte alla nätter. Härligt att få sova själv på natten också, blir ju så mycket piggare.

De har iofs rätt tidiga vanor båda två, och vaknar runt 5.30-6, men det kanske kan bli bättre det också. Idag sov F till 7 så jag vaknade t.o.m. före honom.

Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop