• goabarn77

X, missfall eller vad? Superstarkt streck...

Var i förrgår till doktor och fick vul då symtom försvunnit. Räknade då att jag var i vecka 7+. Jag hade också haft en liten ljusgulbrun flytning. Hon hittar en hinnsäck, stor som den ska vara i 6+1. Jag är regelbunden så jag konstaterar att graviditeten är över. Precis som jag trott. Dock säger doktorn att hon anar något som ser ut som en gulesäck och även att det kan vara utomkveds. Ikväll tog jag ett gravtest och det är tydligare än något av mina tidigare test. (tagit många.....) Ska jag kanske utgå ifrån att det är ett x? Borde jag inte komma under vård då? Känns så grymt och knepigt att titta på det superstarka strecket och känna glädje i en millisekund tills jag resonerar med mig själv att det inte finns något att vara glad för. Doktorn har skrivit i journalen, som jag ska bära med mig om det blir akut, att det kan vara såväl normalt, som x som missfall. Muntligen sa hon dock att det ser ut som ett missfall. Usch, känner mig som en tickande bomb. :( Vill inte mista min äggledare ovanpå all annan skit. Mitt tredje missfall detta, men har en ljuvlig dotter som tur är. På måndag blir det nytt hcg- test samt nytt vul.

Kanske jag bara vill skriva av mig lite. Just nu känns livet grymt med alla bebisar som bokstavligen föds runt mig, i kvarteret, i vänkretsen, i släkten. Vill ha ett syskon! Tack för att du läste.

• Svar på tråden X, missfall eller vad? Superstarkt streck...
  • goabarn77
    Annica P skrev 2011-05-21 20:13:08 följande:
    Vill bara skicka dig en kram! Har ingen erfarenhet av x, men väl 5 mf. Ovissheten är fruktansvärd, liksom sorgen och smärtan. Ändå kommer man igenom det. Jag rekommenderar samma tråd som Bettan ovan. 
    Tack för rekommendationen och omtanken. Kram tillbaka!
  • goabarn77
    MammaHela skrev 2011-05-21 20:22:27 följande:
    Jag hade ett X förra sommaren, så om du vill ställa frågor så finns jag här.
    Beklagar ditt x. Hur upptäcktes det hela för dig? Klarade du dig utan operation?
  • Jotun
    goabarn77 skrev 2011-05-21 21:38:27 följande:
    Ja, onekligen låter det rätt lika. Ska hålla tummarna för dig!
    Detsamma! Sitter som på nålar...i vanliga fall vill man kanske inte att helgen ska ta slut, men nu önskar jag inget hellre än att det ska bli måndag. Återkommer när jag fått min "dom" :-S
  • goabarn77
    Jotun skrev 2011-05-21 21:41:37 följande:
    Detsamma! Sitter som på nålar...i vanliga fall vill man kanske inte att helgen ska ta slut, men nu önskar jag inget hellre än att det ska bli måndag. Återkommer när jag fått min "dom" :-S
    Samma här. =)
  • goabarn77

Jotun, vilken tid ska du dit på måndag? Jag tar hcgprovet på morgonen och får vul:et kl ett.

• Jotun
    goabarn77 skrev 2011-05-21 21:45:26 följande:
    Jotun, vilken tid ska du dit på måndag? Jag tar hcgprovet på morgonen och får vul:et kl ett.
    Tar också hcg på morgonen och kl 11 är det dags för vul.
  • Rae

När jag var på VUL med mitt första barn såg läkaren ingenting. Jag blödde och de kunde se en hinnsäck och jag har för mig att de såg en liten prick i hinnsäcken som skulle kunnat vara embryot men minns inte riktigt. (Detta var 8 år sedan) Fick vänta i ovisshet en vecka men då fanns det ett tickande hjärta! Jag trodde jag visste på dagen då jag blivit gravid men enligt VUL så hoppade jag bakåt ca 8 dagar. 

Ville bara ge en liten strimma hopp! Det kan ju tyvärr vara mf eller x men det kan ju faktiskt gå fint också! Håller tummarna! 

• goabarn77

Tack! Men hade du ingen regelbunden mens då? Har inte klurat ut hur man kan ha fel annars? Vad är det som gör att tiden kan avvika så? Vilken vecka var du i enligt dig? Svara om du har lust!Skrattande

• BettanB
    goabarn77 skrev 2011-05-21 22:08:09 följande:
    Tack! Men hade du ingen regelbunden mens då? Har inte klurat ut hur man kan ha fel annars? Vad är det som gör att tiden kan avvika så? Vilken vecka var du i enligt dig? Svara om du har lust!Skrattande
    Kan skilja rejält på infästningen; flera dagar tom. Så har man då haft äl liiite senare än vanligt (nån dag eller så), så kan det ju göra rejäl skillnad. Sen växer graviditeter olika fort även så tidigt. Jag kommer också fortsätta hoppas och tro att det kan gå vägen för dig, Pricken. Fast jag förstår att du inte orkar tänka så just nu.
    I BettanMansion är sorgen randig.
  • goabarn77

Gud vad gulliga ni är som bryr er i en främmande människa. =) Blir lite rörd faktiskt. {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden X, missfall eller vad? Superstarkt streck...