• goabarn77

X, missfall eller vad? Superstarkt streck...

Var i förrgår till doktor och fick vul då symtom försvunnit. Räknade då att jag var i vecka 7+. Jag hade också haft en liten ljusgulbrun flytning. Hon hittar en hinnsäck, stor som den ska vara i 6+1. Jag är regelbunden så jag konstaterar att graviditeten är över. Precis som jag trott. Dock säger doktorn att hon anar något som ser ut som en gulesäck och även att det kan vara utomkveds. Ikväll tog jag ett gravtest och det är tydligare än något av mina tidigare test. (tagit många.....) Ska jag kanske utgå ifrån att det är ett x? Borde jag inte komma under vård då? Känns så grymt och knepigt att titta på det superstarka strecket och känna glädje i en millisekund tills jag resonerar med mig själv att det inte finns något att vara glad för. Doktorn har skrivit i journalen, som jag ska bära med mig om det blir akut, att det kan vara såväl normalt, som x som missfall. Muntligen sa hon dock att det ser ut som ett missfall. Usch, känner mig som en tickande bomb. :( Vill inte mista min äggledare ovanpå all annan skit. Mitt tredje missfall detta, men har en ljuvlig dotter som tur är. På måndag blir det nytt hcg- test samt nytt vul.

Kanske jag bara vill skriva av mig lite. Just nu känns livet grymt med alla bebisar som bokstavligen föds runt mig, i kvarteret, i vänkretsen, i släkten. Vill ha ett syskon! Tack för att du läste.

• Svar på tråden X, missfall eller vad? Superstarkt streck...
  • goabarn77

Skulle vara oerhört tacksam om jag kunde få någon input....

• goabarn77

Tack alla för era tankar. Gulligt av er att ta er tid att svara. Jag vet ju att det är kört, men skulle så gärna vilja att det inte var ett x, det räcker redan med att det är svårt att få till ett syskon. Lin31: Ja, visst är det hemskt. Livet är ganska tufft emellanåt.

• goabarn77

Ja, det gjorde hon och det ska göras ett nytt på måndag. Kan tydligen vara x även med hinnsäck. Hon såg ingen självklar gulesäck heller, även om hon såg en prick som kunde vara den.

• goabarn77

...och alla gravsymtomn är väck förutom att hela mitt ansikte är en stor finne. ;)

• goabarn77

Ja, känns skit. Nu moler det lite bak i vänstra delen av ryggen och blir nojig direkt. Hon (doktorn) såg ju inget i äggledarna vid vul. Vad gör de som nästa steg tro om de vill konstatera x? Letar de med ul eller titthål eller vad? Måste jag få ont i sådana fall för att de ska hitta? Tack för din positiva och omtänksamma attityd, men detta är inte normalt, det kan jag inte tro och det vågar jag inte tro tyvärr. =) Jag skulle åka akut om jag blödde mycket eller hade mycket ont. Svårt att avgöra, jag har så jäkla hög smärttröskel så vad mycket ont är blir lite svårt för mig att avgöra...

• goabarn77

Tack för ditt svar fru U. Har inte ens tänkt att det kan finnas ett hjärta som slår. :( Usch. Även ett x kan väl blöda ut själv i bästa fall?

• goabarn77

Tack för infon. Ja, nu är man i "svårt att få barn"- karusellen igen. Suck...

• goabarn77

Ja, tack. Hon är en tröst i allt det svåra. Missfall senast i feb så det har varit lite mycket nu. Känner väl igen dig ockå. Tack för engagemanget. =)

• goabarn77

Okej. :( Önskar dig allt gott. Inga känningar här idag heller. Trodde aldrig jag skulle önska mig att jag skulle blöda massor, men det gör jag nu.

Svar på tråden X, missfall eller vad? Superstarkt streck...