• BaraLillaKarin

Är det ok av en lärare att säga så här?

Hej, är ny här och har lagt samma fråga på ett annat forum. Gillade inte svaren så mycket så jag frågar er med

Var på stora sonens skola för att hämta honom idag. Blev kvar rätt länge efter skoltiden då jag väntade på min sambo som skulle hämta oss.

Hade mina andra barn med mig oxo 2 pojkar som är rätt vilda. De sprang omkring och kastade tegelstenar och hade sig och sket i att jag sa åt dem.

Sen kom stora sonens lärare cyklandes på sin cykel och stannade och pratade. Vi snackade om lite allt möjligt mellan himmel och jord, om hans privatliv och min man och så.

En av sönerna började lägga en massa saker på lärarens cykel och hjul, inga tunga saker men ändå. Till slut sa läraren, på skoj antar jag: Om du har sönder min cykel slår jag dig medvetslös!

Tycker ni det är ok att säga så? Sonen det rör sig om är fyraoetthalvt annars och han blev inte ledsen.

Han sa också att han inte ville ha den sonen med sig hem över helgen för han var klar med den åldern hos barn. Hans egna är mellan 13 och 21 typ.

Vi hörs rätt mycket på mejlen så jag vet ju att han är en fin person.

Vad tycker ni? Ok eller?

• Svar på tråden Är det ok av en lärare att säga så här?
  • BaraLillaKarin
    mithrandil skrev 2011-05-13 22:05:13 följande:
    Jag tror jag ger upp..
    håller med roflma, förstår mig inte på tråden öht.

Ligger tråden i sandlådan?
    Jag vill ju bara veta vad andra tycker. Är det verkligen så konstigt? Jag vet ju inte att det jag tycker alltid är rätt liksom.
  • Höstbebis2010
    BaraLillaKarin skrev 2011-05-13 22:05:05 följande:
    Han la inga stenar på cykeln utan lätta saker som jag skrev i TS. Löv och plastgrejer någon plastkrok tex. Stenarna slängde han på en gräsmatta/byggplats en bit från oss.
    Men skit samma vad ha la på cykeln, tycker samma sak vilket fall
  • Grätchen
    Höstbebis2010 skrev 2011-05-13 22:02:41 följande:
    Tycker ändå att man borde ha bättre koll på sina barn och håller en 4½ åring på och lägger stenar på någons cykel medans man står brevid så tar man helt enkelt bort barnet därifrån.
    Hon kanske sprang efter den andra?
  • Höstbebis2010
    Grätchen skrev 2011-05-13 22:08:32 följande:
    Hon stod ju och pratade med läraren.
  • Grätchen
    BaraLillaKarin skrev 2011-05-13 22:05:05 följande:
    Han la inga stenar på cykeln utan lätta saker som jag skrev i TS. Löv och plastgrejer någon plastkrok tex. Stenarna slängde han på en gräsmatta/byggplats en bit från oss.
    Då tycker jag verkligen att läraren överreagerade. Har du anmält honom?
  • BaraLillaKarin
    Grätchen skrev 2011-05-13 22:08:32 följande:
    Ja det gjorde jag och jag tog bort barnet också och sakerna han la dit.
  • BaraLillaKarin
    Grätchen skrev 2011-05-13 22:09:36 följande:
    Då tycker jag verkligen att läraren överreagerade. Har du anmält honom?
    Anmäla tänker jag inte göra.
  • Hädvigg
    Grätchen skrev 2011-05-13 22:30:42 följande:
    jaha, TS är avreggad.
    Gillade hon inte svaren???
  • Sveasson

Funderade också på sandlådan.

• Alisa

Nej det är inte okej att läraren säger att han ska slå barnet medvetslöst om cykeln går sönder, men vad sjutton! Hade mina barn kastat tegelstenar hade jag haft er rejält grepp om dem om de inte lyssnade. Det är oacceptabelt beteende av alla oavsett ålder!!!

• Maggis

Jag tycker väl en del om hela situationen i sig men för att svara på frågan: nej, jag tycker väl inte det är så lämpligt att säga så. Jag skulle aldrig säga så till någon men det är jag, det. Varför, liksom?

//Maggis
Svar på tråden Är det ok av en lärare att säga så här?