• BaraLillaKarin

Är det ok av en lärare att säga så här?

Hej, är ny här och har lagt samma fråga på ett annat forum. Gillade inte svaren så mycket så jag frågar er med

Var på stora sonens skola för att hämta honom idag. Blev kvar rätt länge efter skoltiden då jag väntade på min sambo som skulle hämta oss.

Hade mina andra barn med mig oxo 2 pojkar som är rätt vilda. De sprang omkring och kastade tegelstenar och hade sig och sket i att jag sa åt dem.

Sen kom stora sonens lärare cyklandes på sin cykel och stannade och pratade. Vi snackade om lite allt möjligt mellan himmel och jord, om hans privatliv och min man och så.

En av sönerna började lägga en massa saker på lärarens cykel och hjul, inga tunga saker men ändå. Till slut sa läraren, på skoj antar jag: Om du har sönder min cykel slår jag dig medvetslös!

Tycker ni det är ok att säga så? Sonen det rör sig om är fyraoetthalvt annars och han blev inte ledsen.

Han sa också att han inte ville ha den sonen med sig hem över helgen för han var klar med den åldern hos barn. Hans egna är mellan 13 och 21 typ.

Vi hörs rätt mycket på mejlen så jag vet ju att han är en fin person.

Vad tycker ni? Ok eller?

• Svar på tråden Är det ok av en lärare att säga så här?
  • mithrandil
    roflmao skrev 2011-05-13 21:57:33 följande:
    Vad har du för relation till din sons lärare?
    Låter som om de har en affär.
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • BaraLillaKarin
    Hädvigg skrev 2011-05-13 21:57:21 följande:
    Får inte riktigt grepp om vad det är som är grejen. Jag tycker att det är absolut oacceptabelt att en lärere pratar så med sina elever, men hon själv verkar inte tycka det ? Eller? 
    Han.
  • mithrandil
    BaraLillaKarin skrev 2011-05-13 21:59:06 följande:
    Han.
    Hon pratar ju om dig.. så nej, HON
  • BaraLillaKarin
    Höstbebis2010 skrev 2011-05-13 21:56:53 följande:

Ärligt talat tycker jag att om man som vuxen säger så till ett barn är man dum i huvudet rent ut sagt. Är det så man vill lära barnen i samhället att prata till varandra. Jag skulle faktiskt ha blivit förbannad på läraren eller vem det nu hade varit som sagt en sån sak.

Sen kan jag ju tycka att du TS borde ha bättre koll på dina barn och inte låta andra uppfostra dina barn, men det är ju en annan sak.

Han uppfostrar inte mina barn. Jag sa också åt sonen precis innan och tog bort det han la på cykeln. Och tegelstenarna beror på att de sprang åt varsitt håll och att jag fick springa efter den ena som sprang mot gatan.
  • Grätchen
    mithrandil skrev 2011-05-13 21:58:31 följande:
    Låter som om de har en affär.
    Börjar faktiskt också misstänka det.
  • BaraLillaKarin
    mithrandil skrev 2011-05-13 21:59:49 följande:
    Hon pratar ju om dig.. så nej, HON
    Ok, nej jag tycker inte det är ok egentligen men jag vet ju att han inte menar det samtidigt. Vi har inte en affär. Han är gift som sagt och jag har sambo.
  • Höstbebis2010
    BaraLillaKarin skrev 2011-05-13 22:00:53 följande:
    Han uppfostrar inte mina barn. Jag sa också åt sonen precis innan och tog bort det han la på cykeln. Och tegelstenarna beror på att de sprang åt varsitt håll och att jag fick springa efter den ena som sprang mot gatan.
    Tycker ändå att man borde ha bättre koll på sina barn och håller en 4½ åring på och lägger stenar på någons cykel medans man står brevid så tar man helt enkelt bort barnet därifrån.
  • roflmao

Jag försöker verkligen fatta tråden men nej, den är bara märklig. Bisarr.

• BaraLillaKarin
    Höstbebis2010 skrev 2011-05-13 22:02:41 följande:
    Tycker ändå att man borde ha bättre koll på sina barn och håller en 4½ åring på och lägger stenar på någons cykel medans man står brevid så tar man helt enkelt bort barnet därifrån.
    Han la inga stenar på cykeln utan lätta saker som jag skrev i TS. Löv och plastgrejer någon plastkrok tex. Stenarna slängde han på en gräsmatta/byggplats en bit från oss.
  • mithrandil
    BaraLillaKarin skrev 2011-05-13 22:02:27 följande:
    Ok, nej jag tycker inte det är ok egentligen men jag vet ju att han inte menar det samtidigt. Vi har inte en affär. Han är gift som sagt och jag har sambo.
    Jag tror jag ger upp..
    håller med roflma, förstår mig inte på tråden öht.

Ligger tråden i sandlådan?
Svar på tråden Är det ok av en lärare att säga så här?