• BaraLillaKarin

Är det ok av en lärare att säga så här?

Hej, är ny här och har lagt samma fråga på ett annat forum. Gillade inte svaren så mycket så jag frågar er med

Var på stora sonens skola för att hämta honom idag. Blev kvar rätt länge efter skoltiden då jag väntade på min sambo som skulle hämta oss.

Hade mina andra barn med mig oxo 2 pojkar som är rätt vilda. De sprang omkring och kastade tegelstenar och hade sig och sket i att jag sa åt dem.

Sen kom stora sonens lärare cyklandes på sin cykel och stannade och pratade. Vi snackade om lite allt möjligt mellan himmel och jord, om hans privatliv och min man och så.

En av sönerna började lägga en massa saker på lärarens cykel och hjul, inga tunga saker men ändå. Till slut sa läraren, på skoj antar jag: Om du har sönder min cykel slår jag dig medvetslös!

Tycker ni det är ok att säga så? Sonen det rör sig om är fyraoetthalvt annars och han blev inte ledsen.

Han sa också att han inte ville ha den sonen med sig hem över helgen för han var klar med den åldern hos barn. Hans egna är mellan 13 och 21 typ.

Vi hörs rätt mycket på mejlen så jag vet ju att han är en fin person.

Vad tycker ni? Ok eller?

• Svar på tråden Är det ok av en lärare att säga så här?
  • Hädvigg
    BaraLillaKarin skrev 2011-05-13 21:48:57 följande:
    De var ju så oseriösa.
    Men är det här en seriöst ställd fråga? 
  • BaraLillaKarin
    roflmao skrev 2011-05-13 21:52:47 följande:
    TS, vad är det egentligen för slags svar du har tänkt dig? Det här kan vara den märkligaste tråden jag någonsin läst.
    Jag hoppas att folk ska skriva vad de tycker men inga oseriösa svar. Vet inte varför du tycker tråden är konstig?
  • mithrandil
    roflmao skrev 2011-05-13 21:52:47 följande:
    TS, vad är det egentligen för slags svar du har tänkt dig? Det här kan vara den märkligaste tråden jag någonsin läst.
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • BaraLillaKarin
    Hädvigg skrev 2011-05-13 21:54:19 följande:
    Ja. Ska jag säga något i helgen eller inte eller ska jag mejla. Ringa kan jag inte göra.
  • Grätchen
    Hädvigg skrev 2011-05-13 21:54:19 följande:
    Ja. Annars hade Karin inte ställt den?
  • Höstbebis2010

Ärligt talat tycker jag att om man som vuxen säger så till ett barn är man dum i huvudet rent ut sagt. Är det så man vill lära barnen i samhället att prata till varandra. Jag skulle faktiskt ha blivit förbannad på läraren eller vem det nu hade varit som sagt en sån sak.

Sen kan jag ju tycka att du TS borde ha bättre koll på dina barn och inte låta andra uppfostra dina barn, men det är ju en annan sak.

• Nape

Jag vet allvarligt inte vad jag ska svara på trådstart? Eftersom det var efter arbetstid var personen en privatperson. Korkat sagt, visst men dina raringar sprang runt och kastade tegelstenar (?!) och pyntade en annans egendom med "en massa saker".

1. Läraren (som var privatperson när detta inträffade) uttalade sig korkat.
    2. Du borde ha bättre ordning på barnen. De lyder inte alltid, jag vet, men som vuxen är det meningen att man ska hindra dem från att tex slänga tegelstenar.

• Hädvigg
    Grätchen skrev 2011-05-13 21:55:51 följande:
    Ja. Annars hade Karin inte ställt den?
    Får inte riktigt grepp om vad det är som är grejen. Jag tycker att det är absolut oacceptabelt att en lärere pratar så med sina elever, men hon själv verkar inte tycka det ? Eller? 
  • roflmao

Vad har du för relation till din sons lärare?

• mithrandil

Börjar kännas som om det ligger en hund begraven här.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
Svar på tråden Är det ok av en lärare att säga så här?