• BaraLillaKarin

Är det ok av en lärare att säga så här?

Hej, är ny här och har lagt samma fråga på ett annat forum. Gillade inte svaren så mycket så jag frågar er med

Var på stora sonens skola för att hämta honom idag. Blev kvar rätt länge efter skoltiden då jag väntade på min sambo som skulle hämta oss.

Hade mina andra barn med mig oxo 2 pojkar som är rätt vilda. De sprang omkring och kastade tegelstenar och hade sig och sket i att jag sa åt dem.

Sen kom stora sonens lärare cyklandes på sin cykel och stannade och pratade. Vi snackade om lite allt möjligt mellan himmel och jord, om hans privatliv och min man och så.

En av sönerna började lägga en massa saker på lärarens cykel och hjul, inga tunga saker men ändå. Till slut sa läraren, på skoj antar jag: Om du har sönder min cykel slår jag dig medvetslös!

Tycker ni det är ok att säga så? Sonen det rör sig om är fyraoetthalvt annars och han blev inte ledsen.

Han sa också att han inte ville ha den sonen med sig hem över helgen för han var klar med den åldern hos barn. Hans egna är mellan 13 och 21 typ.

Vi hörs rätt mycket på mejlen så jag vet ju att han är en fin person.

Vad tycker ni? Ok eller?

• Svar på tråden Är det ok av en lärare att säga så här?
  • Selfish Geene
    BaraLillaKarin skrev 2011-05-13 21:39:10 följande:
    Jag upplevde det inte som om han hotade barnen. Han är en jättefin person och vi mejlar rätt mycket och pratar mycket och visar kort och så. Fostrar barnen gör jag men de vill inte alltid bli fostrade tydligen.
    men.. Vad är problemet?
  • BaraLillaKarin
    mithrandil skrev 2011-05-13 21:38:27 följande:
    Jag hade definitivt sagt ifrån om någon hade sagt så till något av mina barn. Jag hade kanske inte skällt på personen i fråga, men jag hade sagt att jag inte uppskattar att någon säger så, även om det inte ligger något allvarligt hot bakom. Det är inte okej att hota barn, på skoj eller på allvar.
    Nej jag vill ju att de ska ha bra kontakt så jag kanske får lägga fram det lite fint i så fall.
  • BaraLillaKarin
    Selfish Geene skrev 2011-05-13 21:41:03 följande:
    men.. Vad är problemet?
    Problemet är att jag vet ju att han är fin men vet sonen det och är det okj att säga så oavsett om man är fin eller inte? Eller problem och problem det är väl mer en tanke.
  • Hädvigg
    Grätchen skrev 2011-05-13 21:38:48 följande:
    Lite OT va?

Får man inte fråga på olika ställen helt plötsligt?
    Jaja, det får man väl, undrade bara när samma ts började poppa upp på flera ställen...
  • BaraLillaKarin
    Ciccie86 skrev 2011-05-13 21:40:56 följande:
    Absolut INTE ok att säga så, varken av en lärare eller något annan heller för den delen!! :( Fy fan!!
    Jag är själv lärare och jag skulle bli tokig om jag hörde någon av mina kollegor säga så till någon, barn som vuxen.. Rent idiotiskt!!
    Inte ens på skoj?
  • mithrandil
    BaraLillaKarin skrev 2011-05-13 21:41:04 följande:
    Nej jag vill ju att de ska ha bra kontakt så jag kanske får lägga fram det lite fint i så fall.
    Ja precis.. finns ju ingen anledning till att vara otrevlig. men att säga att sådant inte uppskattas borde vara självklart för alla.
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • BaraLillaKarin
    Hädvigg skrev 2011-05-13 21:43:19 följande:
    Jaja, det får man väl, undrade bara när samma ts började poppa upp på flera ställen...
    LÄS ts!
  • mithrandil
    BaraLillaKarin skrev 2011-05-13 21:43:29 följande:
    Inte ens på skoj?
    tycker du att det är okej att säga sådant till en 4åring på skoj?
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Grätchen
    mithrandil skrev 2011-05-13 21:44:24 följande:
    tycker du att det är okej att säga sådant till en 4åring på skoj?
    Han fattade ju ändå inte.
  • Selfish Geene
    BaraLillaKarin skrev 2011-05-13 21:42:53 följande:
    Problemet är att jag vet ju att han är fin men vet sonen det och är det okj att säga så oavsett om man är fin eller inte? Eller problem och problem det är väl mer en tanke.
    men du skriver att du var "missnöjd med svaren" i det andra forumet? vad svarade dom som inte föll dig på läppen?

Svar på tråden Är det ok av en lärare att säga så här?