Inlägg från: KlasKristian |Visa alla inlägg
  • KlasKristian

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-23 13:24:14 följande:
    Du drar på dig offerkoftan i Gudruntråden...
    Det är lugnt, jag har tagit av mig den igen.

Men jag gillar fortfarande inte att man kan klumpa ihop "män" när det är helt otänkbart att göra detsamma med exempelvis "invandrare".
    Här kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
  • KlasKristian
    Quintus Zebra skrev 2011-05-23 13:32:23 följande:
    Nej, i så gott som varje invandringsdiskussion så generelliseras det om invandrare (som bidragsberoende, kriminella, kulturellt efterblivna, analfabeter, asylturister, o.s.v.) på ett sätt som det absolut inte är kulturellt accepterat att generalisera om t.ex. svenska män.

Och vi män är ju groteskt överrepresenterade vad gäller våldsbrott i alla länder. Det betyder inte att det är okej att dra alla män över en kam, men ´det är ett faktum som måste kunna diskuteras.

Hej förresten Flört
    Precis, och med all rätt bits det ifrån med besked mot den sortens generaliseringar. Jag är själv kritisk mot hur invandringspolitiken sköts i Sverige men har trots det vett nog (hoppas jag) att hålla mig ifrån dylika generaliseringar.

Det skulle t.ex. en krönikör i en större tidning aldrig komma undan med. När den ofta unga, ofta arga krönikören i stället gör sig lustig över "vita medelålders män" aka "gubbar" är det hur okej som helst. Jag förstår det inte.

Män är absolut överrepresenterade vad gäller våldsbrott. Det innebär inte att jag köper Gudruns snack om att män har ett kollektivt ansvar för detta eftersom jag och det stora flertalet män faktiskt aldrig har begått några våldsbrott överhuvudtaget.
    Här kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
  • KlasKristian
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-23 15:38:46 följande:
    Well Klas Lund kan gå och knulla en get.
    Samtidigt?
  • KlasKristian
    Mandi74 skrev 2011-05-23 15:45:27 följande:
    Han är man, man får inte har för höga tankar om honom.

Gjorde du quizen jag länkade till?
    Nä. Sista frågan var så larvig ("Varifrån kommer quizets skapare?" typ, hur fan ska man veta det?) så jag stängde fönstret av princip.
  • KlasKristian
    Velour skrev 2011-05-23 16:08:49 följande:
    Mmm, håller ju med. Vill så gärna kommentera men så skulle jag återigen trampa på folks tår
    Try it, you'll like it.
  • KlasKristian

MEOW!

• KlasKristian

Askmolnet får fan inte förstöra min flygresa nästa torsdag. Har sett fram emot den ända sedan EM-kvallottningen för ett år sedan.

• KlasKristian
    FamiljenCooper skrev 2011-05-24 11:58:30 följande:
    nej du ser ... vart ska du förresten ?
    Moldavien, för att sedan fortsätta med tåg till Rumänien.
  • KlasKristian
    Mandi74 skrev 2011-05-24 12:17:27 följande:
    Molnet kommer ju inatt så det lär inte påverka din resa nästa vecka.

Sverige kommer vinna ändå, precis som förra matchen mot Moldavien.
    Det blir 0-0 eller 1-1. Brukar bli plattmatcher när jag ser Sverige spela borta.

Hindrar inte att jag ser fram emot resan nästan överjävligt mycket dock...
  • KlasKristian
    Jäjd skrev 2011-05-24 13:02:24 följande:
    Bitches you don´t know what i do Drömmer

Kelis är verkligen bra btw. Älskar hatet.
    I HATE YOU SO MUCH RIGHT NOW!!!
  • KlasKristian

Jag försöker undvika personangrepp så gott det går men nyss kallade jag faktiskt en person här på FL för idiot och jag känner ändå att jag inte tog i tillräckligt.

Människan påstår sig vara HIV-smittad men har inte sagt något till sin man eftersom de ändå snart kommer att hitta ett botemedel...

• KlasKristian
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-25 10:28:39 följande:
    Troll?
    Jag hoppas det. Idiot oavsett dock.
  • KlasKristian
    Mandi74 skrev 2011-05-25 11:32:23 följande:
    Man ska driva den andra till sånt.. har bättre effekt då.
    Jag vet, Glenn. Jag vet. :S
  • KlasKristian

Svennemusik? Kent och Lasse Vinterdäck?

• KlasKristian

HIUGBIUDVAIUV!

• KlasKristian
    I Blackrose I skrev 2011-05-31 15:05:36 följande:
    www.dn.se/nyheter/varlden/utlanningar-far-ny-...

Sjukt!!!!! Att man aldrig lär sig av historien. Tragiskt.....Först svarta sen judarna och nu "muslimer". Usch.......
    Sjukt? Varför det?

Projektchef Ismo Parviainen vid Rikspolisstyrelsen säger till tidningen att det finns ett behov av den nya uppdelningen eftersom finländarna kan använda sina id-kort som resedokument, något som utländska medborgare i Finland inte kan.

Tycker han motiverar det rätt bra.

• KlasKristian
    Ásgrímur skrev 2011-06-19 22:23:28 följande:
    Jag vet inte. Ibland blir det lite konstigt när man citerar.

Opera har jag aldrig använt. Däremot så föredrar jag Safari av de jag är bekant med. Firefox använde jag förut men bytte till Chrome. Explorer är ju ingen solskenshistoria direkt, men känns lite bättre nu än förut. Jag har Explorer och Safari på min dator.

Särskrivning händer de bästa emellanåt. I synnerhet på ett forum där man inte kan redigera sina inlägg. Men, visst stavas det väl med två B på svenska? Webb alltså . . . webbläsare.
    Chrome äger. Och ja, det stavas webbläsare på svenska.
  • KlasKristian

Ibland tror jag att jag är född 100 år för sent för mitt eget bästa. Speciellt när genusvetenskap kommer på tal.

• KlasKristian
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-30 22:35:58 följande:
    Jag tar inte i sådana trådar. Känner mig totalt likgiltig.
    Vad är problemet?
    Grundproblemet är att jag inte kan hålla käften.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...