Inlägg från: KlasKristian |Visa alla inlägg
  • KlasKristian

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 13:20:30 följande:
    Vad är "din" musik?
    Jag lyssnar på urgammal och ganska okänd musik ofta och brukar finna i stort sett allt.
    Har Spotify Premium, kostar 99kr i månaden och då har jag musiken på min mobil också, även om jag är offline heeeeelt perfekt.

Min laptop är lika smidigt som att dra med sig en CD-spelare till rummen där jag befinner mig och går jag ut, så finns den som sagt i min mobil.

Jag ser dock absolut det fina i en CD-skiva och kommer aldrig sluta köpa musik på det sättet, men jag lyssnar så mycket på musik att jag ej har råd att underhålla det om jag ska köpa skivor.
    Ladda ner är jobbigt och drygt, har inte lust att sitta och organisera allt på skivor (vilket jag brukade göra).

Minst ett par hundringar?
    http://www.lastfm.se/user/Sinitsin. Mestadels modern punk i allsköns varianter.
    (last.fm är en grym site förresten, har hittat massor med för mig ny musik genom den)

Jag äger troligen långt över 1000 CD-skivor (allt från min ungdoms vurm för eurodisco (nej, fråga inte) till min nuvarande smak) och har bränt åtskilliga tusen kronor på nedladdningar från iTunes de senaste åren. Det första jag gjorde när jag fick min nya jobbmobil i vintras var att köpa ett 32 Gb:s minneskort till den, allt för att kunna klämma in så mycket musik som möjligt. Tror jag har knappt 5000 låtar på det just nu. Shuffle är min vän.

Laddar faktiskt rätt sällan ner via Piratebay och dylikt numera. iTunes håller humana priser (ett album för en knapp hundring) och när jag köper skivor gör jag det mestadels från USA vilket också är klart billigare än här hemma. Dessutom känns det bra att göra rätt för sig, även om jag fortfarande tycker Ipred är en jävla skitlag.
    Här kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
  • KlasKristian

Robyns bästa låt är fortfarande 80-talsvinjettmusiken till Lilla Sportspegeln. Sedan gick det bara utför och hon blev "kreddig" och grejer...

Här kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
  • KlasKristian
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-18 13:43:30 följande:
    Vilken då?

">

• KlasKristian
    Jäjd skrev 2011-05-18 13:44:06 följande:
    KlasKristian skrev 2011-05-18 13:41:40 följande:
    Robyns bästa låt är fortfarande 80-talsvinjettmusiken till Lilla Sportspegeln. Sedan gick det bara utför och hon blev "kreddig" och grejer...
    Haha, gud vilken onödig diss av en helt ämäzing kvinna! Hon är väl allt annat än "kreddig", sjukt företagsam och jävligt bra bara.

*korrigerar*
    Fast kreddig och företagsam är ju inte motsatser. Men alla som betyder något verkar gilla henne vilket väl är definitionen av kreddighet. Och jo, hon är jävligt driftig och bra på det hon gör men musiken tilltalar mig helt enkelt inte. Dussinpop.
  • KlasKristian
    Jäjd skrev 2011-05-18 13:53:02 följande:
    Men skit i hennes musik då! Död
    Det är ju det jag gör! Ja, utom "Lilla sportspegeln"-låten då, den är fortfarande grym.
  • KlasKristian
    Jäjd skrev 2011-05-18 13:56:14 följande:
    Selektivt gillande? Nåväl.
    Alla har vi våra "guilty pleasures".
  • KlasKristian

Vem fan är Drutten? Och varför får folk andra namn i den här tråden än överallt annars på forumet? Som den konservativa bakåtsträvare jag är gillar jag alls icke den utvecklingen.

• KlasKristian

Finns det något bättre än Altavista? Snart säger ni väl att ni övergett Netscape Navigator också.

• KlasKristian
    Mandi74 skrev 2011-05-21 00:08:47 följande:
    Är det det som kallas net(e)scape?
    Göteborgare?
  • KlasKristian
    Mandi74 skrev 2011-05-21 00:11:05 följande:
    Nää..
    Kunde svurit på det annars eftersom det var stor götelaborgsvarning på din netscapevits.

Men då heter du inte Glenn heller antar jag :/ 
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...