Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 13:20:30 följande:
Vad är "din" musik?Jag lyssnar på urgammal och ganska okänd musik ofta och brukar finna i stort sett allt.
Har Spotify Premium, kostar 99kr i månaden och då har jag musiken på min mobil också, även om jag är offline heeeeelt perfekt.
Min laptop är lika smidigt som att dra med sig en CD-spelare till rummen där jag befinner mig och går jag ut, så finns den som sagt i min mobil.
Jag ser dock absolut det fina i en CD-skiva och kommer aldrig sluta köpa musik på det sättet, men jag lyssnar så mycket på musik att jag ej har råd att underhålla det om jag ska köpa skivor.
Ladda ner är jobbigt och drygt, har inte lust att sitta och organisera allt på skivor (vilket jag brukade göra).
Minst ett par hundringar?
(last.fm är en grym site förresten, har hittat massor med för mig ny musik genom den)
Jag äger troligen långt över 1000 CD-skivor (allt från min ungdoms vurm för eurodisco (nej, fråga inte) till min nuvarande smak) och har bränt åtskilliga tusen kronor på nedladdningar från iTunes de senaste åren. Det första jag gjorde när jag fick min nya jobbmobil i vintras var att köpa ett 32 Gb:s minneskort till den, allt för att kunna klämma in så mycket musik som möjligt. Tror jag har knappt 5000 låtar på det just nu. Shuffle är min vän.
Laddar faktiskt rätt sällan ner via Piratebay och dylikt numera. iTunes håller humana priser (ett album för en knapp hundring) och när jag köper skivor gör jag det mestadels från USA vilket också är klart billigare än här hemma. Dessutom känns det bra att göra rätt för sig, även om jag fortfarande tycker Ipred är en jävla skitlag.