• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Velour

Hej, jag bara undrar en grej. MÅSTE man äta sushi med ätpinnar? Jag har så förbaskat svårt att äta med pinnar!

• Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-18 15:56:56 följande:
    Måste schmåste...
    Precis. Tror inte att sushin kommer att smaka sämre om jag använder gaffel. Och inte tror jag att jag trampar någon på tårna heller. Kanske om jag bodde i Japan, men knappast i Sverige.
  • Nice Girl Wrong Place
    Velour skrev 2011-05-18 16:13:38 följande:
    Precis. Tror inte att sushin kommer att smaka sämre om jag använder gaffel. Och inte tror jag att jag trampar någon på tårna heller. Kanske om jag bodde i Japan, men knappast i Sverige.
    Ska du äta sushi?
  • Druid
    Velour skrev 2011-05-18 15:51:47 följande:
    Hej, jag bara undrar en grej. MÅSTE man äta sushi med ätpinnar? Jag har så förbaskat svårt att äta med pinnar!
    Man måste överhuvudtaget inte äta sushi. Sushi är nämligen äckligt!
  • I Blackrose I
    Druid skrev 2011-05-18 17:51:59 följande:
    Man måste överhuvudtaget inte äta sushi. Sushi är nämligen äckligt!
    Det godaste och nyttigaste som finns (äter dock inte algliknande saken) annars är det faktiskt mycket nyttig med nästan noll Fett.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Druid
    I Blackrose I skrev 2011-05-18 17:53:54 följande:
    Det godaste och nyttigaste som finns (äter dock inte algliknande saken) annars är det faktiskt mycket nyttig med nästan noll Fett.
    Du menar kelp va? Det påminner om typ kokade spenatblad. Inte särskilt gott. Sedan är det mycket möjligt att det är nyttigt, men det är ändå inte gott. Tro mig, mina smaklökar har berättat det för mig.
  • TheCoopers
    Velour skrev 2011-05-18 15:51:47 följande:
    såklart du måste !
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    I Blackrose I skrev 2011-05-18 17:53:54 följande:
    inget fett men en hel del carbs
    I'm the me I choose to be ...
  • I Blackrose I
    Druid skrev 2011-05-18 17:56:35 följande:
    Du menar kelp va? Det påminner om typ kokade spenatblad. Inte särskilt gott. Sedan är det mycket möjligt att det är nyttigt, men det är ändå inte gott. Tro mig, mina smaklökar har berättat det för mig.
    Vet inte vad det heter men dom luktar och ser ut som alger. Nej, gott är dom absolut inte men jag älskar att doppa sushi i wasabi/soja. Ååååååh, vad sugen jag blev.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...