Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

stortå skrev 2011-07-25 12:58:07 följande:
    Att tänka efter har aldrig varit din starka sida, eller hur?
    För min del så borde alla bidrag tas bort MEN jag har ett förstånd som säger att vi ska fånga upp de svaga och ge dem en chans att komma på fötter för att kunna bli självförsörjande. Att svårt sjuka tvingas ut på arbetsmarknaden är helt sjukt och omänskligt. Däremot är det helt rätt att ta handen från Kålle som sitter på parkbänken med en flaska i fickan och en kanyl i armvecket. Han har själv valt att inte ta ansvar för sitt liv. Det är också helt rätt och självklart att inte ge bidrag till nyanlände Ali. Vill han bo i Sverige så får han själv fixa sitt uppehälle. 
    Och det är ju absolut inte vad S står för så jag förstår inte varför du skrev att det skulle vara en bra ide att S och SD skulle samarbeta med varandra?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne. Sa´di (Persisk poet)
  • I Blackrose I
    sumpbävern skrev 2011-07-25 12:58:45 följande:
    Jag skrev hårdare gränskontroller. Det hade du sett om du bemödat dig läsa allt.  Jisses, svenska vapenindustrin säljer inte vapen till privatpersoner.

Har Bering varit i Sverige? Det har iaf inte jag en susning om. Jo, man har bekräftat massvis med fall där utlänningar i Sverige har kopplinga till muslimska  terrororganisationer.  
    Nehej, skillnaden är vad? Dom säljer till krigsdrabbade länder som i sin tur säljer till privatpersoner som importeras in i Sverige. Sak samma liksom.

Det är bara en tidsfråga innan nån dåre kopierar det Behring gjorde i Sverige i hopp om att bli lika "känd".
    Jaha, så? Det var väl bra att dom togs av säpo medans psykopaten Behring tydligen hade planerat dådet i flera år utan någon höjde på ögonbrynet men visst, blåögda kan ju inte vara terrorister. Hoppas Norges säpo kommer få lika mycket skit som Sveriges säpo fick angående självmordsbombaren förra året men jag är tveksam. Det är ju trots allt en norrman.
  • I Blackrose I
    sumpbävern skrev 2011-07-25 13:03:33 följande:
    Du har så mycket förutfattade meningar att det blir lite komiskt att diskutera med dig. Dött lopp liksom.
    stortå skrev 2011-07-25 13:06:15 följande:
    Orkar inte med dig, läs igen!
    Nehej, jag lyssnar mer än gärna om ni har något vettigt att skriva. Ett samarbete mellan S och SD gillas bara av dom som vill ha ett välfärdsamhälle där bara etniska svenskar får ta del av.

Har ni missat vad SD står för?
  • I Blackrose I
    sumpbävern skrev 2011-07-25 13:05:11 följande:
    Det handlar om att bromsa en totalgalen massinvandring, Rose. Inte att man ska kasta ut, döda, utrota eller hata.

Hur svårt kan det vara? 
    Hade SD enbart haft "massinvandring" som intresse så hade jag inte haft något emot dom men nu står SD för så mycket skit att det är skrämmande att ni fortfarande sitter och gör reklam för dessa dårar.
  • I Blackrose I
    sumpbävern skrev 2011-07-25 13:14:03 följande:
    Men vad du vrider och vänder på allt Rose. Det är inga svenska vapen som kommer tillbaka. Jag har inte sett några insmugglade JAS-gripen, robotsystem, ubåtar eller boforskanoner på gatorna (än så länge) Och du, om Sverige säljer vapen till krigsdrabbade länder bör vi solidariskt ta emot lite terrorister som en fin vink?

Varför pratar du om Bering hela tiden?  Han har inget med vår invandring att göra. Ja, precis som SD alltid sagt kommer motsättningarna att öka. Tråkigt men sant.
    Att ta död på människor i andra länder med hjälp av svenska vapen är ju liksom ingenting du behöver bry dig om eller?

Tror du allvarligt talad att en minskad invandring är lösningen på ALLT? Vad jag vet så har Norge rätt så tuff invandringspolitik. Att försöka måla upp en grupp som pest och pina är aldrig rätt. Det kommer bara bli värre än vad det redan är men visst, varsågod. Dra ner Sverige om du vill.
  • I Blackrose I
    sumpbävern skrev 2011-07-25 13:22:41 följande:
    Precis som Stortå skriver, du tänker inte innan du svarar. Var inte så hetsig madame, släpp dina förutfattade meningar, släng dina källor till allt du lärt dig (AB och Expressen) och lär dig tänka lite själv. Jag orkar inte debattera med en betongvägg, för det fungerar inte. Ut till trädgården igen swiiiiiischhhh....
    Jag ska också gå ut. Ha det så kul med gräsklippningen.

SD har visat tydligt och klart vad som står för. Främlingsfientlighet, mena-hatare och en jävla massa förutfattade meningar.
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-07-25 13:48:05 följande:
    Men härlige Ekeroth i spetsen. You gotta love him!
    Den killen är bara så störd. Ännu ett exempel på att det var ett misstag att lägga ner mentalsjukhusena i Sverige. Så här blir resultatet.
  • I Blackrose I
    sumpbävern skrev 2011-07-25 14:20:48 följande:
    Ja, Ekeroth är en riktig höjdare, eller inte. Tyvärr finns dessa puckon i alla partier. Vad säger du om islamisten Waberi, eller Ohly som uppmanar till utomparlamentariska metoder? <bara för att nämna några.
    Same shit alla tre.
  • I Blackrose I
    sumpbävern skrev 2011-07-25 14:18:54 följande:
    Men det finns lagar vad gäller vapenhandel Rose, det är ingenting jag kan göra något åt. Jag förstår fortfarande inte vad det har med saken att göra.

Jag kan räkna upp ett enormt antal negativa argument om du vill. Norge har inte tuffare invandringspolitik än Sverige. Danmark däremot har besutat att göra något åt galenskapen och infört flera tuffare regler. Dom är inte ensamma, utan hela Europa börjar skruva på sig.

Ja självklart blir det bara värre när massinvandringen fortsätter oavbrutet. Gissa varför partier som SD bara blir större och större år efter år. Är alla rasister eller vad handlar det om?     
    Vi kan avsluta diskussionen om vapenhandel om det är för besvärligt.

Varsågod. Väntar med spänning.

Vad tror du orsaken till Hitlers framgång var? Allt det dom skrev om judar var sant? Var det judarnas fel det som hände med dom? Har dom sig själva att skylla?
    Ungdomarna i Norge? Har dom sig själva att skylla för det som hände dom eftersom dom var anhängare till socialdemokraterna?
    Svaret borde vara NEJ, det är skrämselpropaganda från partier som SD/ND som är orsaken till att människor som Behring agerar som dom gör.
    Istället för att skriva en massa negativa argument om utlänningar så kan man istället hitta på lösningar. Vad har SD gjort hittils tycker du? Ingenting, dom har bara försökt sitt bästa att måla upp MENA-folket till alla ondska här i Sverige. Det är inte rätt väg att gå.
  • I Blackrose I
    stortå skrev 2011-07-25 16:49:23 följande:
    Att du orkar, jag är imponerad! Det kvittar vad du skriver, det går inte fram ändå. Kommer du med ett argument så får du inget svar utan bara en massa dravel utan poäng eller mening.
    Varför tycker du det jag skriver är dravel utan poäng eller mening? Har du något att säga till om och motbevisa mig?
    Vadan detta behov av att avskriva det jag skriver som dravel? Har inte sett några argument från dig som har kunnat styrka det du säger. Du behöver inte delta i diskussionen om du inte kan.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...