Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

stortå skrev 2011-07-25 10:42:36 följande:
    Jodå, jag vill gärna SE det, inte läsa
    Naket och nersmetad med lera?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne. Sa´di (Persisk poet)
  • I Blackrose I
    Anton Chigurh skrev 2011-07-25 11:35:00 följande:
    Fan va folk är gnälliga, dom som skrotar utdömda fartyg på Chittagongs stränder hade nog varit tacksamma för att vistas på ett vuxendagis istället för där dom "tvingas" arbeta idag. 
    300 spänn i veckan !!!  Är det inte mer i ersättning ???
    martinschibbye.se/BGD_article_001.pdf
    Det är nog många svenskar som tycker soc är helt OK också.
  • I Blackrose I
    FamiljenCooper skrev 2011-07-25 11:40:18 följande:
    Ja jag skulle inte vilja leva i ett samhälle utan socialt skyddsnät för de som behöver .
    Ett socialt skyddsnät är jag inte emot heller men det ska vara till dom som verkligen behöver det.

Jag menade annars att det finns en hel del svenskar som går på soc och som tycker det är helt okej med "vuxendagis".
  • I Blackrose I
    FamiljenCooper skrev 2011-07-25 11:48:48 följande:
    Ja det finns det säkert men jag tycker inte att alla andra ska straffas för att de är idioter .
    Till en början så kanske det blir en kollektivbestraffning men sen får man skärpa till sig så inte oskyldiga drabbas. Som det är nu så är socialbidrag helt åt skogen.
  • I Blackrose I
    FamiljenCooper skrev 2011-07-25 12:01:32 följande:
    Mmm så är det nog .. jag tycker bara det är så fruktansvärt med alla utförsäkrade och de som neas ersättning fast de verkligen behöver . Det gör mig rädd och ledsen .

Min morbror har MS och sitter nu i rullstol , han har ASIH och behöver hjälp med det mesta eftersom hans armar inte heller längre fungerar . Han får ingen ersättning alls ... utförsäkrad som det heter . Men tydligen frisk nog att arbeta ?

Jag tycker det är sjukt att han inte kan få tillbringa sina sista dagar i livet utan den stressen
    Det är i dessa stunder som familjen betyder mest.

Hur hade ni gjort om ni bodde i Uruguay? Haft hnom hemma hos er och tagit hand om honom eller hur?

Jag säger inte att försäkringskassans utförsäkringar är helt rätt men det var nog många som var sjukskrivna och fullt kapabla att arbeta sen att några kom ikläm är ju beklagande.
  • I Blackrose I
    FamiljenCooper skrev 2011-07-25 12:13:05 följande:
    Alltså att han har familj som  ställer upp är väl självklart . Men han har jobbat i hela sitt liv och ses nu bara som en belastning på samhället . Det är inte rättvist .

Jag ställer gärna upp men vad fan hände med samhället som skiter i honom .. det är det som är skrämmande .
    Visst men nu skrev du att han inte ska lida av stress. Det behöver han inte göra även om samhället tycks trampa på honom sen kan man alltid slåss för sina rättigheter. Livet är aldrig lätt. Den som tror det är otrolig naiv alt. blåögd.
  • I Blackrose I
    FamiljenCooper skrev 2011-07-25 12:19:19 följande:
    Jo fast han mår dåligt av det även om hans familj finns där . Sen kan vi tycka vad vi vill ... han mår inte bra av situationen och dessutom har inte alla familjer som ställer upp .  Det är därför vi har ett skyddsnät .

Jag tycker det är piss att han ska behöva ha det så .. verkligen skit . ..och han är inte ensam . Det kan aldrig vara nyttigt för ett samhälle med utförsäkrade människor . Det lär vi snart få se resultatet av .
    Nej det förstår jag att han inte gör men man har alltid ett val. Antingen kan man sitta hemma och tycka synd om sig själv eller slåss för sina rättigheter. För det behövs inga familjemedlemmar som ställer upp utan det är upp till en själv. Sen är det väl självklart att rollen som offer är mycket mer lockande att ta på sig än att ställa sig upp och stå på sina fötter.
  • I Blackrose I
    stortå skrev 2011-07-25 12:45:11 följande:
    Så därför är det allians som ska bort.... Sämre skit får man leta efter. Inte för att röd-grönt känns lockande men just nu kan det inte bli sämre heller. Tänk vad bra det hade blivit om om S och SD kunde samarbetat...
    Mmm så att bara etniska svenskar kunde sitta på sina röv och få socialbidrag eller hur?

När jag säger att SD:iter är föredetta socialdemokrater som tror att doms ka få in mera i bidrag om man kickar ut gruppen som sticker dom i ögat så.....
  • I Blackrose I
    sumpbävern skrev 2011-07-25 12:47:58 följande:
    Ahaaaa, ¨blåögda = dumma? Tänk om jag skrivit så om brunögdaFlört
    Det fick du gärna göra om ordet brunögd var synonym med dum men nu är det inte det. För övrigt så har jag många blåögda i min familj och nej, dom är inte dumma bara för att ordet blåögd används som dum.

http://www.synonymer.se/?query=bl%E5%F6gd

http://www.synonymer.se/?query=brun%F6gd
  • I Blackrose I
    sumpbävern skrev 2011-07-25 12:49:54 följande:
    Men vad du skriver mycket skit, Rose.
    Vad överraskande att du tycker det. Vad var det som var skit i det jag skrev?

Socialdemokraterna står för bidragssamhälle och SD för främlingsfientlighet. När någon tycker att dom två borde samarbeta så betyder det att man vill ha ett bidragssamhälle där bara etniska svenska får ta del av välfärden eller har du en annan tolkning av det Stortå skrev?
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...