• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 00:14:02 följande:
    Så, man måste iaf ha någon slags vapenlicens för att slakta...eller hur?
    Nja, vissa djur får du bedöva med elektricitet, tex gräsar, exakt hur vet jag dock inte, jag anser iaf att en redig musköt är det bästa sättet vid bedövning.

Så vapenlicens är inget "måste", men en jävla stor fördel.
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • I Blackrose I
    Anton Chigurh skrev 2011-05-05 23:36:03 följande:
    Jag tänker ju inte ställa upp som slaktare iaf, däremot kan jag tala om att jag har varit med om mycket hemmaslakt, och det är tillåtet att slakta hemma, men du får inte sälja köttet, det skall konsumeras av dig själv i ditt eget hushåll.
    Du måste också kunna avliva (bedöva) kreaturet på ett korrekt sätt. Vi använde alltid kulgevär i pannan på gräsen eller tjuren, dom stöp direkt. Så Rose kan kränga tarmar bäst hon vill hemma på gården, bara hon följer mina direktiv ovan. No butcherlicens needed........
    Jag ska inte ta tag i något djur. Det här är något en killkompis har fått för sig och jag ska inte gå in i detaljer om varför men jag kommer inte närvara eller äta köttet.
    Satt länge och letade efter en bondgård som säljer Lamm men hittar ju inget. Hittade en men dom säljer inte Lamm för slakt. Obestämd Varför köper man annars ett Lamm? För att ha som husdjur? Obestämd Hur som helst så hittade jag någon i Bredäng som lovade att hitta en till honom. Få se hur det går.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-05 23:43:09 följande:
    Jag har känt mig förföljd av en xenofobisk snubbe i politiktrådarna som också lämnar fula kommentarer på bloggen.
    Idag dök det upp en tjej med MITT namn, alltså mina riktiga namn som nick och började skriva på ett mycket invandringskramigt vis.
    Jag blev efter ej så noga övervägande säker på att detta var snubben som gjorde en parodi på mig, gick in i en tråd, citerade henne och skrek;

"SUFFERING, GET THE FUCK OFF MY BACK!!!"

Det var en brud dock...på riktigt...en änglaförälder som startade gravidtrådar.
    Hon frågade om jag mådde bra. Jag bad om ursäkt men blev givetvis ändå anmäld.

Så jag skäms för att jag trodde hon var Suffering/Gerdis/Migrationsministern"....
    OJ!

Men anmäl honom om du känner dig förföljd. Vad obehagligt. Jag har en polisanmälan på gång som gäller samma sak fast med grövre brott......
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-05 23:53:24 följande:
    Du har ju sett mina bilder och som det känsligare könet borde du veta bättre än att ge mig kroppsnojor Gråter nu lägger jag mig i tron att jag ser ut som en man Gråter...
    Det gör du inte ALLS. Skit i Druid. Han snackar bara en massa nonsens. Kyss
  • Noun
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-05 23:53:24 följande:
    Du har ju sett mina bilder och som det känsligare könet borde du veta bättre än att ge mig kroppsnojor Gråter nu lägger jag mig i tron att jag ser ut som en man Gråter...
    Men gumman... jag tror Druid måste menat att du är så feminin att OM du hade varit man skulle du varit transa.
    En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler.
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-05-06 08:31:43 följande:
    Det gör du inte ALLS. Skit i Druid. Han snackar bara en massa nonsens. Kyss
    Noun skrev 2011-05-06 08:42:57 följande:
    Men gumman... jag tror Druid måste menat att du är så feminin att OM du hade varit man skulle du varit transa.
    Hahahahahahaaa!

Vad söta ni är!
  • TheCoopers
    Quintus Zebra skrev 2011-05-05 20:18:41 följande:
    Noun skrev 2011-05-05 18:55:38 följande:
    OH YES! Vill ha, vill ha!!! Finns dom ens? Obestämd
    Låter lite som min drömkvinna!

Hon finns i allra högsta grad, fast hon är ju i och för sig kvinna OCH gift  (med mig då Solig), så det hjälper ju inte er det minsta...
    en sån fru vill jag också ha !
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Anton Chigurh skrev 2011-05-06 00:37:46 följande:
    Nja, vissa djur får du bedöva med elektricitet, tex gräsar, exakt hur vet jag dock inte, jag anser iaf att en redig musköt är det bästa sättet vid bedövning.

Så vapenlicens är inget "måste", men en jävla stor fördel.
    nämen är Anton här och härjar också ! Skål

Hela familjen är samlad
    I'm the me I choose to be ...
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...