• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Druid
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-05 23:53:24 följande:
    Du har ju sett mina bilder och som det känsligare könet borde du veta bättre än att ge mig kroppsnojor Gråter nu lägger jag mig i tron att jag ser ut som en man Gråter...
    Ah . . . alltså, hur kommer det sig att jag plötsligt får ett sting av dåligt samvete? Foten i munnen
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-05 23:40:13 följande:
    Mmmm mina tremänningar brukar slakta lamm och bjuda familjen på hahaha, mycket gott!
    Men hur och vem bedömer om någon kan avliva på ett korrekt sätt? Det var där jag började jiddra om licens...
    Jaa, nu fick jag faktiskt konsultera Jordbruksverkets sajt som säger att : 

Du som slaktar får och getter för husbehov eller behöver nödslakta hemma på gården måste behärska den aktuella avlivningsmetoden och hanteringen av djuren i samband med denna.

Således ganska luddiga regler, om jag uttrycker mig snällt. Sen är det lite bestämmelser vad gäller typ av skjutvapen, kaliber som anses nödvändig, plus lite annat mög. Jag får tex inte använda ett vapen som jag har målskjutningslicens på, det måste vara jaktlicens, även om det är exakt identiska vapen. Bla.

Nu tycker jag iofs vi börjar bli lite för seriösa här, men vill ni ha beskrivning på hur det går till att karva upp buken och ta ut tarmar, magsäckar mm...mm,på en nyskjuten, inte nysketen...obs, tjur, samt hur jävla illa det luktar, så säj bara till. Anton ställer upp på det mesta.
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • Mandi74
    Anton Chigurh skrev 2011-05-05 23:59:23 följande:

Du som slaktar får och getter för husbehov eller behöver nödslakta hemma på gården måste behärska den aktuella avlivningsmetoden och hanteringen av djuren i samband med denna.

Således ganska luddiga regler, om jag uttrycker mig snällt. Sen är det lite bestämmelser vad gäller typ av skjutvapen, kaliber som anses nödvändig, plus lite annat mög. Jag får tex inte använda ett vapen som jag har målskjutningslicens på, det måste vara jaktlicens, även om det är exakt identiska vapen. Bla.

Nu tycker jag iofs vi börjar bli lite för seriösa här, men vill ni ha beskrivning på hur det går till att karva upp buken och ta ut tarmar, magsäckar mm...mm,på en nyskjuten, inte nysketen...obs, tjur, samt hur jävla illa det luktar, så säj bara till. Anton ställer upp på det mesta.
    Du måste bedöva det först, innan du skär halsen av det. Sen ska man kolla med livsmedelsverket hur platsen ska se ut där slakten sker, måste följa särskilda regler där oxå. Om man nu ska vara petig..
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Nice Girl Wrong Place

Vad vänligt av dig
  • Nice Girl Wrong Place

Så, man måste iaf ha någon slags vapenlicens för att slakta...eller hur?
  • Druid
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 00:13:15 följande:
    Hahahahaaa...
    Redan hämtat dig från slängen av dåligt samvete?
    Ja verkligen. Men jag är villig att förlåta dig. Kanske. Drömmer
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...