• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Nice Girl Wrong Place

Jag avlider snart av uttråkan.
    Har inget att göra, inte en endaste föreläsning eller seminare förrän nästa vecka.
    Har inte ETT SKIT att göra.

Klättrar på väggarna snart. Byter gardiner, dammsugar, promenerar runt i förorten, målar naglarna, sitter på FL, pillar i öronen med tops, äter apelsin...

• Druid
    Jäjd skrev 2011-05-05 23:31:33 följande:
    Läckert, så poetiskt. Men återgå nu till att finna en lämplig snubbe att binda Nice Girl.
    Vi får väl fundera ut en gemensamt, eller hur? Hur har du det med förslag?
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-05 23:32:13 följande:
    Har inget att göra, inte en endaste föreläsning eller seminare förrän nästa vecka.

Klättrar på väggarna snart. Byter gardiner, dammsugar, promenerar runt i förorten, målar naglarna, sitter på FL, pillar i öronen med tops, äter apelsin...
    Berätta något pinsamt som du har gjort nyligen, så jag kan (hån)skratta åt dig en smula. Tungan ute
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-05 21:57:09 följande:
    Vad ska Anton göra nu?

Jag tror det är lagligt om man har typ...slaktlicens?
    Jag tänker ju inte ställa upp som slaktare iaf, däremot kan jag tala om att jag har varit med om mycket hemmaslakt, och det är tillåtet att slakta hemma, men du får inte sälja köttet, det skall konsumeras av dig själv i ditt eget hushåll.
    Du måste också kunna avliva (bedöva) kreaturet på ett korrekt sätt. Vi använde alltid kulgevär i pannan på gräsen eller tjuren, dom stöp direkt. Så Rose kan kränga tarmar bäst hon vill hemma på gården, bara hon följer mina direktiv ovan. No butcherlicens needed........
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • Druid
    Jäjd skrev 2011-05-05 23:38:05 följande:
    Ja bind Nice med tjurtarmar då? Hur känns det förslaget?
    Det skulle ju lösa frågan om bindaren hon efterfrågat, så det vore ju att slå en fluga i en smäll i alla fall.
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2011-05-05 23:36:03 följande:
    Jag tänker ju inte ställa upp som slaktare iaf, däremot kan jag tala om att jag har varit med om mycket hemmaslakt, och det är tillåtet att slakta hemma, men du får inte sälja köttet, det skall konsumeras av dig själv i ditt eget hushåll.
    Du måste också kunna avliva (bedöva) kreaturet på ett korrekt sätt. Vi använde alltid kulgevär i pannan på gräsen eller tjuren, dom stöp direkt. Så Rose kan kränga tarmar bäst hon vill hemma på gården, bara hon följer mina direktiv ovan. No butcherlicens needed........
    Mmmm mina tremänningar brukar slakta lamm och bjuda familjen på hahaha, mycket gott!
    Men hur och vem bedömer om någon kan avliva på ett korrekt sätt? Det var där jag började jiddra om licens...
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-05 23:32:13 följande:

Du kan ju alltid läsa en bra bok. Eller gå en utbildning i konsten att hoppa fallskärm. Har provat båda. Rekommenderas.

Tiden går fort oavsett, iaf om boken är spännande.  
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2011-05-05 23:40:40 följande:
    Du kan ju alltid läsa en bra bok. Eller gå en utbildning i konsten att hoppa fallskärm. Har provat båda. Rekommenderas.

Tiden går fort oavsett, iaf om boken är spännande.  
    Ett utomordentligt förslag!
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...