Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jäjd skrev 2011-05-16 11:41:25 följande:
    Let´s agree to disagree...

Jag är iofs fortfarande emot barbari överlag men i min värld finns det en punkt där man som sagt förbrukat sina rättigheter.
    Och vem bestämmer detta?
    Att resonera på det viset lämnar ju öppet spelrum för alla galningar i världen att bestämma att "nu har hon/han minsann förbrukat sin rätt"
    Soraya M. Säger bara det.

De mänskliga rättigheterna är det livsfarligt att tumma på.
    Vi daltar med folkmordsdömda presidenter som har en halv miljoner döda på sitt samvete.
    Världen är så snedvriden den kan bli.
  • Nice Girl Wrong Place
    Jäjd skrev 2011-05-16 11:58:20 följande:
    Jag har ingen aning om vem som ska bestämma det. Jag resonerar utifrån mina mest spontana känslor just nu, inget annat.

Du ser det ju helt klart på fel sätt, eller så förstår du inte hur jag tänker. Det är just mentalpatienter som de som utför stening a´la Soraya som förbrukat minsta tillstymmelse till mänsklig rättighet i mitt (känslomässiga) tycke.
    Så i logiken vi för bör dessa grävas ner och stenas?

Visst kan man tycka och känna så, men det funkar ju inte. Om min dotter häller vatten i tandkrämstuben gör ju jag inte samma sak för att "straffa" henne, denna logik funkar för mig på alla nivåer.

Säkert nice för stunden, men går det att bygga samhällen och demokrati på det?
    Nope!
  • Nice Girl Wrong Place
    Jäjd skrev 2011-05-16 12:07:21 följande:
    Förstår inte hur du kom fram till det.
    Diskussionen handlar om att en kvinna som slängde syra i ansikten på en man får göra detsamma.
    Förståeligt säger vissa, han har förlorat sina rättigheter.
    De som stenade Soraya har "förbrukat minsta tillstymmelse till mänsklig rättighet".
    Jag har ju i flera inlägg suttit och förespråkat rättvisa rättegångar och fått dessa svar tillbaks.

Så hur annars ska jag tolka det?
    De har förlorat rätten till sina mänskliga rättigheter och bör...? (Svaret blir enligt mig barbariskt - så länge det inte lyder att de får en rättvis rättegång med ett straff som inte är förlegat eller vad de själva utsatt någon för)
  • Nice Girl Wrong Place
    Jäjd skrev 2011-05-16 12:15:44 följande:
    Känns som att vi pratar förbi varandra.
    Nej?

Jag har ju sagt att jag förstår den känslomässiga aspekten men att det inte är rätt.
    Då började frågan handla om att ni inte kan "tycka synd om", det gör inte jag heller.
    Jag drar upp de mänskliga rättigheterna, varpå du säger att vissa förlorat den rättigheten.
    Jag tycker inte man kan det. Hur illa det än känns.
  • Nice Girl Wrong Place
    Jäjd skrev 2011-05-16 13:03:11 följande:
    Äh jag styrker mina känslor med en sådan däring Hjärta

Jag har inte spotify ännu. Kommer jag någonsin orka sätta mig i det?
    Men jag sa ju från BÖRJAN att jag fattade känslorna, MEN osv.

Finns inget att sätta sig in i, bara ladda hem det och lyssna, som en radio. Fast bättre, eftersom du ör din egen DJ.
  • Nice Girl Wrong Place
    KlasKristian skrev 2011-05-16 13:13:34 följande:
    Är jag den enda som tycker Spotify är lite överskattat? Jag hittar ganska sällan "min" musik där, dessutom föredrar jag att äga musiken själv (på skiva eller digitalt kvittar) för att kunna lyssna, kopiera och bränna hur jag vill och när jag vill.

Att denna inställning sen kostar mig minst ett par hundringar i månaden är väl att betrakta som smolk i glädjebägaren.
    Vad är "din" musik?
    Jag lyssnar på urgammal och ganska okänd musik ofta och brukar finna i stort sett allt.
    Har Spotify Premium, kostar 99kr i månaden och då har jag musiken på min mobil också, även om jag är offline heeeeelt perfekt.

Min laptop är lika smidigt som att dra med sig en CD-spelare till rummen där jag befinner mig och går jag ut, så finns den som sagt i min mobil.

Jag ser dock absolut det fina i en CD-skiva och kommer aldrig sluta köpa musik på det sättet, men jag lyssnar så mycket på musik att jag ej har råd att underhålla det om jag ska köpa skivor.
    Ladda ner är jobbigt och drygt, har inte lust att sitta och organisera allt på skivor (vilket jag brukade göra).

Minst ett par hundringar?
  • Nice Girl Wrong Place
    KlasKristian skrev 2011-05-16 14:39:35 följande:
    www.lastfm.se/user/Sinitsin. Mestadels modern punk i allsköns varianter.
    (last.fm är en grym site förresten, har hittat massor med för mig ny musik genom den)

Jag äger troligen långt över 1000 CD-skivor (allt från min ungdoms vurm för eurodisco (nej, fråga inte) till min nuvarande smak) och har bränt åtskilliga tusen kronor på nedladdningar från iTunes de senaste åren. Det första jag gjorde när jag fick min nya jobbmobil i vintras var att köpa ett 32 Gb:s minneskort till den, allt för att kunna klämma in så mycket musik som möjligt. Tror jag har knappt 5000 låtar på det just nu. Shuffle är min vän.

Laddar faktiskt rätt sällan ner via Piratebay och dylikt numera. iTunes håller humana priser (ett album för en knapp hundring) och när jag köper skivor gör jag det mestadels från USA vilket också är klart billigare än här hemma. Dessutom känns det bra att göra rätt för sig, även om jag fortfarande tycker Ipred är en jävla skitlag.
    Ja jag har ett konto på last.fm!
    En mycket bra sida.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...