• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män som ammar?
  • Dorian Ertymexx
    SjälvaJag skrev 2011-05-03 17:20:31 följande:
    Det jag menar är att båda sakerna är något som är KVINNLIGT vilket du inte är (tror jag)
    Nej, att föda barn kan bara kvinnor göra (well, beroende på definitionen på kvinna förstås, men vi förenklar och säger att det bara är kvinnor som kan föda barn för argumentets skull). Att amma kan däremot både män och kvinnor göra. Oftast (och bara oftast, inte alltid) har kvinnorna lättare för att börja laktera, och producerar rikligare mängder mjölk, men inte så sällan uppstår problem där. Män kan också laktera, även om det oftast är svårare att sätta igång det, och ger mindre, mer koncentrerad mängd. Men män KAN laktera, så det finns inget kvinnligt i det. Lika litet som det är "manligt" att fisa.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Rockan
    Tiro skrev 2011-05-03 17:17:33 följande:
    Tycker fortfarande att det är skruvat. Var och en gör som de vill men bara för det så betyder det inte att jag tycker det är mindre skruvat.
    Det där resonemanget får jag aldrig ihop.

Jag kan tycka annorlunda i hur många frågor som helst utan att för den delens skull tycka den "andra sidan" är skruvad, eller äcklig, eller liknande. Om jag tycker att andras åsikter är "skruvade" så betyder det per definition för mig att jag inte alls tycker att andra får göra som de vill.

(Sen finns det frågor där jag absolut tycker det finns rätt eller fel, men då handlar det om sånt som är rent skadligt eller på annat sätt människovidrigt.)
  • SjälvaJag
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-03 17:29:07 följande:
    Nej, att föda barn kan bara kvinnor göra (well, beroende på definitionen på kvinna förstås, men vi förenklar och säger att det bara är kvinnor som kan föda barn för argumentets skull). Att amma kan däremot både män och kvinnor göra. Oftast (och bara oftast, inte alltid) har kvinnorna lättare för att börja laktera, och producerar rikligare mängder mjölk, men inte så sällan uppstår problem där. Män kan också laktera, även om det oftast är svårare att sätta igång det, och ger mindre, mer koncentrerad mängd. Men män KAN laktera, så det finns inget kvinnligt i det. Lika litet som det är "manligt" att fisa.
    Men vad bra ! Hurra ! Då kommer jag säga till förlossningspersonalen att de ska ge vårt nyfödda barn till min man när h*n ska amma. Då slipper jag ju den processen , jippie! Dom kommer säkert tycka att jag är nytänkande och modern
  • lövet2

Nej tack. Karlarna ska inte sno åt sig den grejen av kvinnorna också! Fast de tål kanske inte att det finns något som kvinnor tveklöst är bättre på ...

• Dorian Ertymexx
    SjälvaJag skrev 2011-05-03 17:31:43 följande:
    Men vad bra ! Hurra ! Då kommer jag säga till förlossningspersonalen att de ska ge vårt nyfödda barn till min man när h*n ska amma. Då slipper jag ju den processen , jippie! Dom kommer säkert tycka att jag är nytänkande och modern
    De kommer nog mest tycka att du borde tänkt på det tidigare, och sett om din man kan laktera tillräckligt (eller alls, inte alla kvinnor eller män kan laktera) och övat så att det sätter igång.
  • Rockan
    SjälvaJag skrev 2011-05-03 17:31:43 följande:
    Man behöver ju inte ersätta mammans amning, i de flesta fall handlar det om att komplettera.
  • Dorian Ertymexx
    lövet2 skrev 2011-05-03 17:34:23 följande:
    Nej tack. Karlarna ska inte sno åt sig den grejen av kvinnorna också! Fast de tål kanske inte att det finns något som kvinnor tveklöst är bättre på ...
    Ehm, va?
  • SjälvaJag
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-03 17:29:07 följande:
    en fråga bara:
    Varför har vi kvinnor (oftast) stora bröst med mjölkkörtlar utvecklade i våra bröst men inte män (som inte opererat sig eller tagit hormorner) ?
    Kan det finnas en tanke bakom det tro...hmmm...

Jag tycker folk ska sluta leka Gud och överdriva vad som är kvinnligt och manligt. Låt oss för bövelen ha något för oss som är unikt
  • lövet2
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-03 17:35:22 följande:
    Ehm, va?
    Ja, en del män verkar ha problem med att en kvinna är bättre på något. Då ska de genast överträffa henne ...
  • SjälvaJag
    Rockan skrev 2011-05-03 17:35:20 följande:
    Man behöver ju inte ersätta mammans amning, i de flesta fall handlar det om att komplettera.
    Ser ingen anledning till det. Hade jag snuttat på min pappas bröst så hade jag troligen äcklats av tanken varje dag. Det är onaturligt för mig.
Svar på tråden Män som ammar?