• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män som ammar?
  • morochmer

Jag är för allt som gynnar barnen.

Jag skulle föredra ett pappabröst framför en plastnapp och det tror jag barnet skulle göra med.

• SjälvaJag
    lennartsdotter skrev 2011-05-03 19:41:43 följande:
    Men vad spelar det för roll om det är naturligt eller inte? Och för all del, varför är det mer OK att stoppa den onaturliga nappen i käften på ungen än en iaf lite naturliga mansbröstvårta (nappen är pga. sitt syntetiska ursprung onekligen mer onaturlig, eller)?
    normala män har inte behovet av en ammande bebis.
    Amningsbandet mellan en  Mamma och barnet är speciellt och en man kan aldrig få det bandet hur mycket man än försöker.
  • morochmer
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 08:50:08 följande:
    normala män har inte behovet av en ammande bebis.
    Amningsbandet mellan en  Mamma och barnet är speciellt och en man kan aldrig få det bandet hur mycket man än försöker.
    Har någon ett behov av en ammande bebis?
  • SjälvaJag
    morochmer skrev 2011-05-04 08:52:45 följande:
    Har någon ett behov av en ammande bebis?
    Jag tycker det hör till ett spädbarn att bli ammad av sin mor. Det är ett band som knyts redan då barnets läggs upppå mammans bröst efter födseln.
  • morochmer
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 08:55:33 följande:
    Jag tycker det hör till ett spädbarn att bli ammad av sin mor. Det är ett band som knyts redan då barnets läggs upppå mammans bröst efter födseln.
    Är du rädd att ta något från mamman ifall pappan appar?

och åter igen, har någon ett behov av en ammande bebis?
  • SjälvaJag
    morochmer skrev 2011-05-04 08:57:54 följande:
    Är du rädd att ta något från mamman ifall pappan appar?

och åter igen, har någon ett behov av en ammande bebis?
    Nej ingen har väl ett BEHOV men det är kvinnan som ammar sitt barn, naturens gång är sådan. Acceptera den.

I djurriket ammar inga hanar sina barn. Varför ska vi människan vara den som hela tiden går emot naturens lagar. Jag förstår inte behovet av att hela tiden försöka dra allt till att kvinnor och män är lika för det är vi inte.
    Om mannen vill amma sitt barn kanske man bör tänka över vem som är kvinna och man i hemmet egentligen.
  • infragilis
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 09:02:33 följande:
    Nej ingen har väl ett BEHOV men det är kvinnan som ammar sitt barn, naturens gång är sådan. Acceptera den.

I djurriket ammar inga hanar sina barn. Varför ska vi människan vara den som hela tiden går emot naturens lagar. Jag förstår inte behovet av att hela tiden försöka dra allt till att kvinnor och män är lika för det är vi inte.
    Om mannen vill amma sitt barn kanske man bör tänka över vem som är kvinna och man i hemmet egentligen.
    Du har fel.
    Titta här, mycket matnyttigt. www.menstuff.org/issues/byissue/malelactation.html
  • Rockan
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 09:02:33 följande:

I djurriket finns det massor av hanar som låter sina ungar snutta! Det räcker med att titta bland hundar och katter. Även hos apor är det förekommande.
  • Rockan
    Rockan skrev 2011-05-04 09:16:07 följande:
    I djurriket finns det massor av hanar som låter sina ungar snutta! Det räcker med att titta bland hundar och katter. Även hos apor är det förekommande.
    Det behöver förresten inte ens vara deras egna ungar.
Svar på tråden Män som ammar?